Επέκταση του Μετρό και επανασχεδιασμός των αστικών συγκοινωνιών

Νέο σχεδιασμό για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής, καθώς και άμεση δημοπράτηση νέων γραμμών του Μετρό, προανήγγειλε  ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε παρέμβασή του στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, η οποία ενέκρινε την τοποθέτηση του Γρηγόρη Δημητριάδη στη θέση του προέδρου του ΔΣ του ΟΑΣΑ.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, το νέο ΔΣ του Οργανισμού θα επεξεργαστεί έναν νέο σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, «με βάση τις ανάγκες όπως προέκυψαν μετά την κρίση», καθώς σήμερα, όπως παραδέχθηκε, απλώς παρατηρείται αραίωση των δρομολογίων για λόγους οικονομικών περικοπών.

«Χρειάζεται νέος σχεδιασμός, γιατί ο σημερινός είναι μιας άλλης εποχής, προ κρίσης. Είμαστε ακόμα ακριβοί, με χειρότερες υπηρεσίες» ανέφερε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Ο  υπουργός μεταφορών παράλληλα  εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ομαλή διεξαγωγή των εργασιών στη διαδρομή του Μετρό από την Αγία Μαρίνα ως τον Πειραιά, όπως επίσης και το τμήμα Αιγάλεω – Χαϊδάρι – Πειραιάς.

Άμεσα ξεκινά η δημοπράτηση του έργου που θα συνδέει το νοσοκομείο του Ευαγγελισμού με το Άλσος Βεΐκου, αξίας 1 δισ. ευρώ, το οποίο θα εξυπηρετήσει περιοχές, όπως το Γαλάτσι και η Λαμπρινή. «Πολύ γρήγορα» αναμένεται να ξεκινήσει η μελέτη της επέκτασης του Μετρό προς τη Γλυφάδα, με προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ, ένα έργο «πολύ εύκολο κατασκευαστικά».

Σε εξέλιξη βρίσκεται η μελέτη της επέκτασης του Μετρό από το Περιστέρι προς το Ίλιον, η δημοπράτηση της οποίας θα είναι έτοιμη σε περίπου έξι μήνες.

Για την τοποθέτηση του κ. Δημητριάδη ως επικεφαλής του ΟΑΣΑ και την αναστελέχωση του ΔΣ του Οργανισμού, ο κ. Χρυσοχοΐδης διευκρίνισε πως κρίθηκε αναγκαία, καθώς συν τοις άλλοις το προηγούμενο Διοικητικό Συμβούλιο δεν αξιοποίησε πόρους 35 εκατ. ευρώ ετησίως, που προβλέπονταν από τα άλλα υπουργεία (και κυρίως το υπουργείο Εργασίας) για τον ΟΑΣΑ.

Ο διορισμός του κ. Δημητριάδη εγκρίθηκε από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε «παρών», η ΔΗΜΑΡ και οι ΑΝΕΛ ψήφισαν «λευκό», ενώ το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή καταψήφισαν, δίνοντας στην ψήφο τους -με δήλωσή τους το κάθε κόμμα- χαρακτήρα αντίθεσης στη γενικότερη κυβερνητική πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες.

Ο Γ. Δημητριάδης, από πλευράς του, έθεσε ως στόχο να μεταφερθεί το πνεύμα που διέπει τη λειτουργία του Μετρό και στα άλλα μέσα μεταφοράς.

Διαβάστε επίσης