«Εvita» επιπέδου West End

Τέσσερα χρόνια πριν από την κρίση στα Φώκλαντ, κι ενώ η Θάτσερ αναρριχάται στην πρωθυπουργία, το hit του West-End αναδεικνύεται η Εvita των Andrew Lloyd Webber και Τim Rice.

Γιώργος Παπαγιαννάκης

Τυχαίο; Ίσως. Το σίγουρο είναι πάντως πως ο μύθος της Εύας Ντουάρτε, της θρυλικής Santa Evita των Αργεντίνων ντεσκαμιζάδος, έμελλε να επικρατήσει και να διαμορφώσει το πολιτικό credo του περονισμού που διαχρονικά –και για πόσο ακόμα άραγε;– ευαγγελίζεται την ήπια αλλαγή των συσχετισμών προς όφελος των κοινωνικά αποκλεισμένων. Μια πολιτική παρακαταθήκη που αναμφισβήτητα, όμως, συνοδεύτηκε από άμετρο λαϊκισμό, διασπάθιση δημόσιου χρήματος, νεποτισμό, φαυλοκρατία και φίμωση του Τύπου…

Με αιχμή του δόρατος την εμβληματική προσωπικότητα της Εβίτα, ο Tim Rice στήνει επιδέξια και με αίσθηση σκηνικής οικονομίας ένα ροκ Stationnendrama που κυμαίνεται από τις παρυφές του λαϊκού σινερομάντζου έως την περιοχή του πολιτικού θεάτρου και του σύγχρονου μελοδράματος που τροφοδοτεί η άνοδος, η πτώση και το άδοξο πρόωρο τέλος της ηρωίδας.

Περιέργως οι δημιουργοί της «Εvita» ποτέ δεν επεδίωξαν την προσέλκυση σταρς για την από σκηνής ενσάρκωση του κεντρικού προσώπου. Η πρώτη διδάξασα Elaine Page επελέγη κατόπιν εξαντλητικών ακροάσεων ενώ η Evita του Broadway Patti LuPone έχει να θυμάται με πικρία πως όφειλε στη σκηνή να είναι σταρ αλλά στα παρασκήνια μία από το chorus, συμπληρώνοντας μάλιστα ότι οι υψηλές φωνητικές απαιτήσεις του ρόλου προδίδουν έναν… μισογύνη συνθέτη!

Μετά από 35 χρόνια η «Εvita» επιστρέφει στην Ελλάδα με τις καλύτερες προδιαγραφές σε μια παραγωγή επιπέδου West End. O Δημήτρης Μαλισσόβας τοποθετεί το όλο εγχείρημα στις αντικειμενικές του βάσεις πέρα από επικοινωνιακές και άλλες εκζητήσεις, εστιάζοντας σε ένα δυναμικό ταλαντούχων, κατηρτισμένων καλλιτεχνών με ενθουσιασμό αλλά, κυρίως, με επίγνωση των απαιτήσεων και του χώρου που αναλογεί στον καθένα. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το ΜΜΘ δίνουν επιπλέον πρόσημα τη σκηνική και ακουστική απόδοση του έργου, ενώ σε επίπεδο ερμηνείας η Νάντια Μπουλέ ως Εβίτα αποδεικνύεται άψογη σε όλα τα επίπεδα από φιλόδοξη νεανίσκη, ερωμένη, επίδοξη σταρ, πρώτη Κυρία αλλά και ως τραγικός άνθρωπος, έκθετος στην επέλαση της Μοίρας. Η καθ’ όλα άρτια παρουσία του Αιμιλιανού Σταματάκη στον ρόλο του αφηγητή-Τσε Γκεβάρα τον βάζει να αναμετράται επάξια με καταγεγραμμένες ερμηνείες των Wilkinson, Essex και Patinkin στον ίδιο ρόλο, ενώ ο βαρύτονος Μιχάλης Ψύρρας στον ρόλο του Χουάν Περόν προσφέρει ένα δείγμα πραγματικά υψηλής Τέχνης. Με όλη την αύρα του κλασικού Λατίνου τροβαρούδου των 40’s o Μαγκάλντι του Άλεξ Οικονόμου, συγκινητική στην άρια της ερωμένης του Περόν η Μαρία Δελετζέ και με σκηνική αυτοκυριαρχία και ταπεραμέντο οι Ίαν Στρατής και Άρης Πλασκασοβίτης. Φωτισμοί επικού θεάτρου (Αλ. Γιάνναρος), σύγχρονες χορογραφίες (Ν. Μαριάνος), υποδειγματική ενορχήστρωση (Αλ. Πρίφτης) κι εμπεριστατωμένη δραματολογική επεξεργασία (Μ. Παναγιωτοπούλου) συμπληρώνουν μια παραγωγή-υπόδειγμα του διάσημου έργου.

«Evita»

των Άντριου Λόιντ Βέμπερ, Τιμ Ράις 

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά – ΜΜΘ

Σκηνοθ.: Δ. Μαλισσόβας
Ερμηνεύουν: Ν. Μπουλέ, Αιμ. Σταματάκης, Μ. Ψύρρας, Άλ. Οικονόμου, Μ. Δελετζέ, Ίαν Στρατής, Άρ. Πλασκασοβίτης

Ζωντανή μουσική από τη Majestic Symphonic Orchestra

 

Διαβάστε επίσης