Καθημερινή ενημέρωση

«ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ»: Ένα… μέτρο για τον λόγο και όχι μόνο

 

Tο «ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ», μια καινοτόμα τεχνολογική εφαρμογή για τη σταθμισμένη γλωσσική αξιολόγηση παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας που ανιχνεύει τις δυνατότητες και τις δυσκολίες στον προφορικό και στο γραπτό λόγο παρουσιάζει η εταιρεία INTE*LEARN.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

«Κουβαλώντας» την εμπειρία 27 ετών δραστηριοποιούμενη στον χώρο των νέων τεχνολογιών (Τ.Π.Ε.) που βρίσκουν εφαρμογή στην εκπαιδευτική διαδικασία, η INTE*LEARN σχεδίασε και υλοποίησε τις ψηφιακές εφαρμογές του «Λογόμετρου» (www.logometro.gr), του «εργαλείου» που όπως προαναφέρθηκε αξιολογεί όλους τους τομείς του προφορικού λόγου. Ειδικότερα, με τη χρήση του «Λογόμετρου» καθίσταται εφικτή:

α) Η εκτίμηση του προφορικού λόγου των παιδιών ως προς τα υποσυστήματα της γλώσσας (φωνολογία, σημασιολογία, μορφολογία, πραγματολογία) τόσο σε επίπεδο πρόσληψης-κατανόησης, όσο και σε επίπεδο έκφρασης-παραγωγής.

β) Η εκτίμηση της γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών σε επιγλωσσικό και μεταγλωσσικό επίπεδο (φωνολογική και μορφολογική επίγνωση).

γ) Η εκτίμηση της ακουστικής κατανόησης τόσο σε επίπεδο ακολουθίας προφορικών οδηγιώνόσο και σε επίπεδο απάντησης σε ερωτήσεις κατανόησηςπροφορικού λόγου.

δ) Η εκτίμηση της ανάπτυξης δεξιοτήτων γραμματισμού (αναγνώριση γραμμάτων και φθόγγων, γραφή ονόματος, επινοημένη γραφή πρότασης).

Πρόληψη, ανάδειξη, παρέμβαση

Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το «Λογόμετρο» βοηθά στην ανάδειξη του ιδιαίτερου προφίλ των παιδιών, έτσι ώστε να σχεδιαστούν κατάλληλα προγράμματα παρέμβασης για όσα από τα παιδιά παρουσιάζουν ελλείμματα σε συγκεκριμένους τομείς, προλαμβάνοντας παράλληλα δευτερογενή προβλήματα (άγχος, ματαίωση, προβλήματα συμπεριφοράς εξαιτίας της χαμηλής σχολικής επίδοσης) ως αποτέλεσμα της έγκαιρης ανίχνευσης.

Σε κάθε περίπτωση το «Λογόμετρο» προσφέρει άμεση σύνδεση με τις κατάλληλες παρεμβατικές δραστηριότητες για την εστιασμένη αντιμετώπιση τυχόν αδυναμιών.

Αξίζει να σημειωθεί τα σεμινάρια εκπαίδευσης για την ορθή χορήγηση, βαθμολόγηση και ερμηνεία του «Λογόμετρου» ξεκίνησαν ήδη. Η αρχή γίνεται σήμερα Σάββατο 20 Μαΐου στο Ηράκλειο Κρήτης και ακολουθούν αντίστοιχοι κύκλοι στις 27 Μαΐου στον Βόλο και στις 10 Ιουνίου στην Αθήνα. Με την παρακολούθηση του σεμιναρίου και την επιτυχή ολοκλήρωση της online δοκιμασίας πιστοποίησης χορηγείται «Πιστοποιητικό Εξεταστή».

Την επιστημονική ομάδα που σχεδίασε το «Λογόμετρο» απαρτίζουν οι:

Αγγελική Μουζάκη, επίκουρη καθηγήτρια Μαθησιακών Δυσκολιών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ασημίνα Ράλλη, επίκουρη καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Τομέας Ψυχολογίας, Τμήμα ΦΠΨ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φαίη Αντωνίου, επίκουρη καθηγήτρια Ειδικής Παιδαγωγικής, Τομέας Παιδαγωγικής, Τμήμα ΦΠΨ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Βασιλική Διαμαντή, αναπληρώτρια καθηγήτρια Μαθησιακών Δυσκολιών, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο του Όσλο και Σοφία Παπαϊωάννου, μεταδιδακτορική ερευνήτρια, σχολική ψυχολόγος, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

 

Η INTE*LEARN

Η INTE*LEARN, η εταιρεία που σχεδίασε και υλοποίησε τις ψηφιακές εφαρμογές του «Λογόμετρου» ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 1989 θέτοντας ως βασικό επιχειρηματικό προσανατολισμό της την εισαγωγή και εδραίωση της Πληροφορικής στην εκπαιδευτική διαδικασία. Από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει κατορθώσει να συγκεντρώσει –μέσω των ιδρυτών της– μια μεγάλη εμπειρία στις εφαρμογές της Πληροφορικής στη εκπαίδευση και να διαγράψει μία πολύ σημαντική πορεία στον συγκεκριμένο χώρο. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει πληθώρα εκπαιδευτικών λογισμικών που απευθύνονται σε διαφορετικές ηλικίες και θεματικά πεδία και τα οποία αναγνωρίζονται τόσο για την αρτιότητα και ποιότητα όσο και για τη φιλικότητα στη χρήση.

ΤΟ ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ:

  • Αποτελεί ένα πρωτότυπο εργαλείο γλωσσικής αξιολόγησης
  • Χορηγείται μέσω ειδικά σχεδιασμένης πολυμεσικής ψηφιακής εφαρμογής σε tablet (ή laptop).
  • Περιλαμβάνει μια πλήρη συστοιχία επιμέρους δοκιμασιών, οι οποίες σταθμίστηκαν σε Πανελλαδικό μαθητικό δείγμα 1.000+ παιδιών.
  • Αποτελεί τη βάση για τον έγκυρο και έγκαιρο εντοπισμό παιδιών (ηλικίας 4 έως 7 ετών) που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο εμφάνισης γλωσσικών διαταραχών ή δυσκολιών στη μάθηση του γραπτού λόγου κατά τη φοίτησή τους στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο.
  • Εφαρμόζει αυτόματο ψηφιακό τρόπο βαθμολόγησης και αναφοράς των αποτελεσμάτων.
  • Χορηγείται αποκλειστικά από πιστοποιημένους επαγγελματίες οι οποίοι έχουν συμμετάσχει σε ειδική εκπαίδευση γεγονός που διασφαλίζει την αξιοπιστία και την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων.
Διαβάστε επίσης