Άσφαιρη επίθεση των ΑΝ.ΕΛ. στα ΕΛ.ΠΕ.

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗN ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ TΩΝ ΑΝ.ΕΛ. ΓΙΑ ΔΗΘΕΝ ΠΑΡΑΤΥΠΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΟ «ΕΙΡΗΝΗ», ΤΑ ΕΛ.ΠΕ. ΕΞΕΔΩΣΑΝ ΑΠΟΣΤΟΜΩΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Στην οδό Χειμάρρας στο Μαρούσι όπου βρίσκεται το διοικητικό στρατηγείο των Ελληνικών Πετρελαίων η θερμοκρασία έχει ανέβει. Όχι τόσο λόγω καύσωνα αλλά κυρίως εξαιτίας των βολών που πρέπει να αποκρούσει εσχάτως η νέα διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ. που αν και ανέλαβε τα ηνία του Ομίλου στα μέσα Μαΐου 2015 καλείται να απαντήσει για τις συνολικές επισημάνσεις της συγκυβέρνησης εις βάρος των ΕΛ.ΠΕ. και με δεδομένη την αρνητική κυβερνητική θέση στα θέματα που αφορούν τις δουλειές του Σπύρου Λάτση στην Ελλάδα.

Αφορμή αυτών των επιθέσεων είναι ένα σενάριο που εκπορεύτηκε προ ημερών από τις τάξεις του κόμματος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων και το οποίο αφορά τη δήθεν μεταφορά 13.000 τόνων αφορολόγητου πετρελαίου από πλοίο των ΕΛΠΕ χωρίς να υπάρχουν τα προβλεπόμενα από τον νόμο έγγραφα.

Μάλιστα το θέμα πήρε σχετική έκταση τόσο από τις δημόσιες δηλώσεις του υφυπουργού στον πρωθυπουργό για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Τέρενς Κουίκ (σ.σ. επικαλέστηκε εσωτερική ενημέρωση), όσο κι από τον πρόεδρο του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος και γραμματέας της Κ.Ο. των ΑΝ.ΕΛ., Νίκου Νικολόπουλου, ο οποίος κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή, σημειώνοντας ότι η συγκεκριμένη περίπτωση βρίσκεται πλέον στο μικροσκόπιο των αρχών.

Ακόμη και ο πρόεδρος των ΑΝ.ΕΛ. Πάνος Καμμένος, στη σημερινή ομιλία του στη Βουλή κατά τη συζήτηση της ψήφισης του τρίτου μνημονίου βρήκε την ευκαιρία να αναφερθεί στο θέμα. Συγκεκριμένα ο Π. Καμμένος είπε χαρακτηριστικά ότι «η Κυβέρνηση αυτή πριν από πέντε μέρες έπιασε ένα πλοίο με το Λιμενικό Σώμα με εννιάμισι τόνους των ΕΛΠΕ που δεν είχαν χαρτιά συνοδευτικά και δεκατέσσερις χιλιάδες τόνους οι οποίοι πήγαιναν στις τσέπες εκείνων που στήριζαν τους εμπόρους και τους λαθρεμπόρους καυσίμων».

Λάβρος ων, ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ συνέχισε λέγοντας: «Το ΣΔΟΕ “μπούκαρε” στα ΕΛΠΕ πριν από μία εβδομάδα, μαζί με το Λιμενικό Σώμα, και η απάντηση των διαχειριστών ξέρετε ποια ήταν; Η απάντηση των διαχειριστών ήταν ότι “δεν τα κάνουμε ηλεκτρονικά, τα κάνουμε χειρόγραφα”. Καταλάβετε ότι μόνο από αυτή την υπόθεση των πετρελαίων -που σας καίει απ’ ό,τι καταλαβαίνω- πιάσαμε 35 εκατομμύρια φοροδιαφυγή μόνο από ένα πλοίο».

Η απάντηση των ΕΛ.ΠΕ.
Χρειάστηκε να περάσουν λίγες μόνο ώρες και μία λιτή (362 λέξεις όλη κι όλη…) αλλά περιεκτικότατη ανακοίνωση από τα ΕΛ.ΠΕ. στην οποία αποδομούνται πλήρως οι ισχυρισμοί Καμμένου. Συγκεκριμένα τα ΕΛ.ΠΕ. παραθέτουν πλήρη στοιχεία για το συμβάν σύμφωνα με τα οποία «ουδεμία λαθρεμπορία ή φοροδιαφυγή και, μάλιστα, του ύψους των 35.000.000 € όπως αναληθώς αναφέρεται, έχει διαπραχθεί ή θα μπορούσε να διαπραχθεί».

Επιπρόσθετα από την εταιρεία διευκρινίζεται πως «όλες οι εγκαταστάσεις και οι δεξαμενές των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ αποτελούν χώρους τελωνειακώς ελεγχόμενους από κλιμάκια των αρμοδίων τελωνείων μονίμως εγκατεστημένα σε αυτούς και δεν υπάρχει πιθανότητα ή δυνατότητα εισαγωγής ή εξαγωγής ποσοτήτων μη μετρημένων και καταγεγραμμένων από τις Τελωνειακές Αρχές».

Αναλυτικά στην ανακοίνωση τους τα ΕΛ.ΠΕ. διευκρινίζουν τα ακόλουθα:
«Στις 21.07.2015, αρμόδιο κλιμάκιο του Τμήματος Θαλασσίων Ελέγχων του Δ’ Τελωνείου Πειραιά προέβη σε έλεγχο του δεξαμενοπλοίου ΕΙΡΗΝΗ, ιδιοκτησίας θυγατρικής εταιρείας των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ και διαχείρισης από ΤΡΙΤΗ εταιρεία, το οποίο απέπλευσε από την Εγκατάσταση των ΕΛΠΕ στην Ελευσίνα με ενδιάμεσο προορισμό την Εγκατάσταση των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο και τελικό προορισμό την εγκατάσταση των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη.

»Ο έλεγχος έλαβε χώρα ενώ το δεξαμενόπλοιο βρισκόταν στο θαλάσσιο χώρο μεταξύ Ελευσίνας και Ασπροπύργου, φορτωμένο με 12.253.281 λίτρα προϊόντων. Το φορτίο ήταν σφραγισμένο από το Τελωνείο, όπως προβλέπεται από τη σχετική διαδικασία, γεγονός που επιβεβαιώθηκε και από τον έλεγχο.

»Στη συνέχεια, το δεξαμενόπλοιο κατέπλευσε στην Εγκατάσταση των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ στον Ασπρόπυργο, όπου φόρτωσε επιπλέον 998.933 λίτρα προϊόντων. Το συνολικό φορτίο του δεξαμενοπλοίου ήταν, κατά συνέπεια, 13.252.214 λίτρα πετρελαιοειδών προϊόντων.

»Στις 23.07.2015, το δεξαμενόπλοιο αφίχθη, σύμφωνα με το πρόγραμμα πλου, στην Εγκατάσταση του Διυλιστηρίου Θεσσαλονίκης όπου και ολοκλήρωσε την εκφόρτωση όλων των προϊόντων την επόμενη ημέρα, 24.07.2015. Το συνολικά παραληφθέν φορτίο στον τελικό προορισμό, όπως προκύπτει από τα επίσημα Πρωτόκολλα Παραλαβής, σφραγισμένα και υπογεγραμμένα και από τον αρμόδιο Τελωνειακό υπάλληλο, ανήλθε σε 13.233.724 λίτρα προϊόντων. Όπως αποδεικνύεται, ουδεμία λαθρεμπορία ή φοροδιαφυγή και, μάλιστα, του ύψους των 35.000.000 € όπως αναληθώς αναφέρεται, έχει διαπραχθεί ή θα μπορούσε να διαπραχθεί.

»Τα παραπάνω επιβεβαιώθηκαν και από τον Εσωτερικό Έλεγχο που διενήργησαν τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ και έχει ήδη ολοκληρωθεί. Όλες οι Εγκαταστάσεις και οι δεξαμενές των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ αποτελούν χώρους τελωνειακώς ελεγχόμενους από κλιμάκια των αρμοδίων Τελωνείων μονίμως εγκατεστημένα σε αυτούς και δεν υπάρχει πιθανότητα ή δυνατότητα εισαγωγής ή εξαγωγής ποσοτήτων μη μετρημένων και καταγεγραμμένων από τις Τελωνειακές Αρχές.

»Κατά συνέπεια, οιαδήποτε απώλεια φορτίου ζημιώνει πρωτίστως τα ίδια τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ. Επιπλέον, τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ δεν εισπράττουν φόρους και δασμούς και, συνακόλουθα, δεν έχουν κίνητρο και δυνατότητα λαθρεμπορίας, άρα και λόγο να αποκρύψουν δεδομένα ή να εμπλακούν σε αδιαφανείς διαδικασίες.
Τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, με δηλωμένη την προσήλωσή τους στη νομιμότητα και τη διαφάνεια, από την πρώτη στιγμή συνέδραμαν το έργο των Τελωνειακών Αρχών παρέχοντας στοιχεία και πληροφορίες με στόχο την πλήρη και ταχεία διαλεύκανση της υπόθεσης αυτής η οποία, εν όσω πλανάται και τυγχάνει εκμετάλλευσης από διάφορα κέντρα, πλήττει βάναυσα και άδικα την φήμη και την εικόνα της Εταιρείας».

Πόλεμος;
Σε κάθε περίπτωση, από το αρχηγείο των ΕΛ.ΠΕ. στο Μαρούσι διακηρύσσεται σε όλους τους τόνους πως ο Όμιλος είναι ο πρώτος που θέλει να λάμψει η αλήθεια. Ωστόσο ουδείς μπορεί να πετάξει στη… θάλασσα την εκδοχή που υποδεικνύουν άνθρωποι που ξέρουν καλά την πετρελαϊκή «πιάτσα». Τι λένε; Ότι το ερώτημα «ποιοι και γιατί εμπλέκουν τα ΕΛ.ΠΕ. σε μία τέτοια υπόθεση» είναι μάλλον ρητορικό παρά πραγματικό. Κι εξηγούν ότι το εν λόγω περιστατικό είναι απλώς ακόμη ένας κρίκος στην αλυσίδα των άσφαιρων πυρών που δέχεται άμα τη αναλήψει των καθηκόντων του ο πρόεδρος των ΕΛ.ΠΕ. Στάθης Τσοτσορός.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Τσοτσορός ανέλαβε τα ηνία των ΕΛΠΕ στην τραγική συγκυρία του δυστυχήματος της 8ης Μαΐου, ενώ στη συνέχεια είδε τον εαυτό του να γίνεται έντυπο και διαδικτυακό πρωτοσέλιδο για δήθεν προκλητικές αυξήσεις του μισθού του, γεγονός το οποίο διαψεύσθηκε κατ’ επανάληψη τόσο από τον ίδιο όσο και από τα μέλη της Γενικής Συνέλευσης του Ομίλου.

«Μήπως, λοιπόν, δεν είναι τυχαίος όλος αυτός ο πόλεμος;» διερωτώνται επίσης ρητορικά οι ίδιοι άνθρωποι και συνεχίζουν λέγοντας ότι επειδή ο Στ. Τσοτσορός έχει αρχίσει να ψάχνει κάποια θεματάκια που κάνουν… τζιζ –ειδικά στα ζητήματα επικοινωνίας– κάποιοι έχουν χάσει τον ύπνο τους, εξ ου και τα τροχιοδεικτικά!
Έλα όμως που ο νέος πρόεδρος των ΕΛΠΕ δεν μοιάζει να τρομάζει, οπότε έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε πως θα εξελιχθεί το… ριάλιτι!

Επίσκεψη σε Π. Καμμένο για εξηγήσεις
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του iapospi.gr η ηγεσία των ΕΛ.ΠΕ. θεωρεί ότι τα μέλη των ΑΝ.ΕΛ. που «ανέβασαν» ψηλά το θέμα (Πάνος Καμμένος, Τέρενς Κουίκ, Νίκος Νικολόπουλος) έχουν πέσει θύματα παραπληροφόρησης.

Για τον λόγο αυτό την προσεχή εβδομάδα τα ΕΛ.ΠΕ. προτίθενται να επισκεφθούν και να ενημερώσουν αρμοδίως τον πρόεδρο και τα λοιπά στελέχη των ΑΝ.ΕΛ. για τα πραγματικά περιστατικά που αφορούν την «επίμαχη» μεταφορά καυσίμων από το πλοίο «ΕΙΡΗΝΗ», παραθέτοντας και τα επίσημα τελωνειακά έγγραφα.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα