Αλλαγή σκηνικού (με αντιδράσεις) για τις διαφημίσεις στα media

Μια τροπολογία σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας (;) η οποία κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή μοιάζει να αλλάζει το τοπίο σε ό,τι αφορά την διαφημιστική αγορά και τον τρόπο με τον οποίο αυτή θα λειτουργεί, αρχής γενομένης από την 1η/1/2015. Συγκεκριμένα η εν λόγω τροπολογία αναθεωρεί τον τρόπο τιμολόγησης των διαφημιστικών καταχωρήσεων, επιφέρει αλλαγές στο αγγελιόσημο και παράλληλα διευκολύνει τις συγχωνεύσεις στον χώρο των media.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό ρεπορτάζ του οικονομικού πόρταλ euro2day.gr από το νέο έτος καθιερώνεται η απευθείας τιμολόγηση των διαφημιζομένων από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) που καταχωρίζουν, εκπέμπουν ή προβάλλουν διαφημίσεις και καταργείται πλήρως η δυνατότητα τιμολόγησης σε διαφημιστική εταιρεία. Παράλληλα καταργείται κάθε δυνατότητα παροχής πίστωσης, δωρεάν χρόνου ή οποιασδήποτε άλλης επιβράβευσης σε διαφημιστική εταιρεία ή σε εταιρεία που μεσολαβεί για την πραγματοποίηση διαφημιστικής προβολής. Επιπρόσθετα, προβλέπεται ότι η αμοιβή διαφημιστών και επιχειρήσεων που μεσολαβούν για τη διαφήμιση βαρύνει αποκλειστικά τον διαφημιζόμενο και σε καμία περίπτωση το μέσο, ενώ παράλληλα δεν θα επιτρέπεται η καταβολή από το μέσο οποιασδήποτε παροχής, σε είδος ή και δωρεάν, επιστροφή, επιβράβευση (χρηματική ή μη) ή άλλη άμεση και έμμεση αμοιβή σχετικά με οποιεσδήποτε υπηρεσίες προβολής που παρέχουν στο μέσο τα ανωτέρω πρόσωπα.

Αναφορικά με το αγγελιόσημο, αλλά και τον ειδικό φόρο και τον ΦΠΑ, αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού τους προκειμένου –όπως σημειώνεται στην τροπολογία– αυτά να υπολογίζονται επί της πραγματικής τιμής που τιμολογείται από το μέσο στον διαφημιζόμενο. Οι μιντιακές συγχωνεύσεις, τέλος, εκτιμάται ότι θα διευκολυνθούν με το νέο καθεστώς, καθώς επανακαθορίζονται ποιες συμπράξεις ΜΜΕ δεν εμπίπτουν στις σχετικές απαγορεύσεις (παρ. 7 β του άρθρου 3 του ν. 3592/2007 [Α’ 161]), προκειμένου όπως αναφέρεται να καταστεί δυνατό στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ να εφαρμοστούν οικονομίες κλίμακας (βλ. χρήση κοινών στούντιο ή ίδρυση κοινής εταιρείας παραγωγής), εφόσον βεβαίως δεν υπάρχει παράβαση της ισχύουσας νομοθεσία περί ανόθευτου ανταγωνισμού. Μάλιστα παρέχεται η δυνατότητα συνυπολογισμού στο ελάχιστο προσωπικό που πρέπει να απασχολείται από τηλεοπτικούς σταθμούς, των εργαζομένων σε συνδεδεμένες επιχειρήσεις (όμιλος) που αποτελούν έντυπο ή ηλεκτρονικό ΜΜΕ.

Περιττό να ειπωθεί ότι η τροπολογία έχει προκάλεσε ήδη σημαντικές ενστάσεις από τους παροικούντες στη διαφημιστική Ιερουσαλήμ, καθώς οι τελευταίοι αντιδρούν και για το περιεχόμενο της τροπολογίας και για το ασφυκτικό, όπως το χαρακτηρίζουν, χρονικό περιθώριο εφαρμογής που τους δίδεται για τη μετάβαση στο νέο καθεστώς.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα