Γυρίζουν στα σπίτια τους οι σεισμόπληκτοι της Κεφαλλονιάς

Περισσότερες από 3.000 κλήσεις έχει διαχειριστεί κατά τις 10 πρώτες ημέρες λειτουργίας της, η γραμμή υποστήριξης 1135 που φιλοξενείται στο κτήριο του ΚΕΕΛΠΝΟ και στοχεύει στην υποστήριξη και την ενημέρωση των σεισμοπλήκτων κατοίκων της Κεφαλονιάς, επί 24ωρου βάσεως.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί, το 87,2% των κατοίκων διαμένουν στα σπίτια τους, το 7,9% σε φίλους/συγγενείς, το 2,6% στο αυτοκίνητο, το 1,8% σε σκηνή και μόλις το 0,5% σε πλοίο.

Από όσους έχουν πληγεί και δεν μένουν στο σπίτι τους, σε ποσοστό 32,2% είναι άτομα με χρόνια πάθηση, το 25,4% είναι με παιδιά κάτω των 15 ετών, το 11,9% είναι άτομα με αναπηρία άνω των 67% και το 6,8% είναι άτομα με αναπηρία έως 67%.

Πάντως, οι κάτοικοι της Κεφαλονιάς σε μεγάλο ποσοστό φαίνεται να μην έχουν ξεπεράσει το σοκ του εγκέλαδου, καθώς, παρότι η ηρεμία σταδιακά αποκαθίσταται, ο μεγαλύτερος φόβος που επικρατεί είναι η πιθανότητα ενός νέου μεγάλου σεισμού, όπως αναφέρει το 66,6% των κατοίκων.

Σχετική ικανοποίηση επικρατεί για τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, καθώς το 40,9% εμφανίζεται ικανοποιημένο, το 23% εκφράζει επίσης ικανοποίηση αλλά και την ανάγκη λήψης επιπλέον μέτρων, ενώ το 16,8% δηλώνει ότι δεν είναι ικανοποιημένο.

Σημαντικότερα μέτρα θεωρούν στην πλειοψηφία τους, την ενίσχυση ανακατασκευής ή επισκευών, την επιδότηση ενοικίου, την επιδότηση 6.000 ευρώ για την οικοσκευή, τα συσσίτια και τη διανομή προϊόντων στους πληγέντες, το έκτακτο βοήθημα των 600 ευρώ και την αναστολή πληρωμών σε ασφαλιστικά ταμεία, εφορία και δόσεις δανείων.

Σημειώνεται ότι, από την ημέρα λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου έως και σήμερα, έχουν καταγραφεί 3.321 εισερχόμενες κλήσεις. Σε ποσοστό 31% τα ερωτήματα αφορούσαν τα συνεργεία ελέγχου, το 16,7% τη δυνατότητα επιδότησης ανακατασκευής/επισκευής, το 11,7% την επιδότηση οικοσκευών και το 10,4% για τη διαδικασία επιδότησης ενοικίου.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα