Δημήτρης Χριστοφορίδης: «Οι μετριότητες σε εξανθρωπίζουν»

«Πάμε να τ’ αλλάξουμε» - «Lower με C»: stand up comedie στο θέατρο «Άβατον»

«Η πιο χαμένη από όλες τις μέρες είναι εκείνη που δεν γελάσαμε», έχει πει ο Γάλλος συγγραφέας Νικολά Σαμφόρ (1740-1794), θέλοντας να καταδείξει την αξία του γέλιου στην ζωή μας. Όταν μάλιστα το γέλιο προσφέρεται από ανθρώπους που θέλουν αυτή την αξία να την ανεβάσουν ακόμη περισσότερο, τότε σίγουρα το αποτέλεσμα είναι θεϊκό. Κάπως έτσι το σκέφτηκε προφανώς ο Δημήτρης Χριστοφορίδης, ο οποίος θέλησε να μαθητεύσει τον τρόπο μεταφοράς αυτού του σπουδαίου αγαθού στους συνανθρώπους του για να το κάνει πράξη, όπως το κάνουν εδώ και χιλιάδες χρόνια σπουδαίοι κωμωδιογράφοι.

Φέτος και μέχρι τις 28 Δεκεμβρίου θα τον βρούμε στο θέατρο «Άβατον» στην παράσταση «Πάμε να τ’ αλλάξουμε», που στην ουσία πρόκειται για 2 stand up comedies σε 1, όπου εμφανίζεται μαζί με τον Άγγελο Σπηλιόπουλο. Πρόκειται συγκεκριμένα για την παράσταση «Lower με C», την νέα ωριαία stand up comedy του Δημήτρη Χριστοφορίδη, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως work in progress την περασμένη άνοιξη στο πλαίσιο του Athens Comedy Festival. Ο χαρισματικός κωμικός, με όπλα τον αυτοσαρκασμό και το αφοπλιστικό χιούμορ, καταπιάνεται με τις μετριότητες. Άλλωστε, όπως ο ίδιος υποστηρίζει, «αν το δράμα είναι η μίμηση σπουδαίων πράξεων, η κωμωδία είναι η μίμηση της μετριότητας». Το δεύτερο τμήμα λέγεται «Half-hour comedy Ιspecial», όπου για μισή ώρα ο Άγγελος Σπηλιόπουλος μάς παρασύρει στο μινιμαλιστικό σύμπαν των one-liner αστείων. Πρόκειται για αστεία μιας μόνο πρότασης που πέφτουν βροχή, το ένα μετά το άλλο, αιφνιδιάζοντας με τις ευφυείς, διαρκείς ανατροπές. Εμείς συναντηθήκαμε με τον έναν από τους δύο συντελεστές, τον Δημήτρη Χριστοφορίδη, ο οποίος μας απέδειξε πως το χιούμορ είναι τρόπος ζωής γι’ αυτόν. Ας τον απολαύσουμε…

Ιχνηλατώντας… με την Καίτη Νικολοπούλου 

Στην παράστασή σας «Lower με C» καταπιάνεστε με τις μετριότητες μιας ζωής. Γιατί αποφασίσατε να τους αφιερώσετε το show σας;
«Γιατί οι μετριότητες είναι που σε εξανθρωπίζουν. Αυτές σε κάνουν να γίνεσαι όλο και καλύτερος».

Πώς ορίζετε εσείς την μετριότητα; 

«Με την ανασφάλεια. Οι πετυχημένοι και οι αποτυχημένοι είναι οι πιο σίγουροι και οι πιο βαρετοί». 

Καλύτερα Lower με την πρώτη κι ας είναι με C ή Lower με Α, δίνοντας ακόμη και τέσσερις φορές;

«Lower με C. Στεγνά!» 

Θεωρείτε ότι έχουμε δαιμονοποιήσει το μέτριο; Υπάρχει θετική πλευρά στην μετριότητα;
«Υπάρχει θετική πλευρά στην μετριότητα μόνο όταν υπάρχει η τάση να αξιοποιηθεί. Αν δεν θες να γίνεις καλύτερος, γίνεσαι ή επιτυχημένος ή πας σπίτι σου και πεθαίνεις μόνος με ένα παγωτό αγκαλιά. Έχουμε δαιμονοποιήσει το διαφορετικό, που εκεί κρύβεται μπόλικη μετριότητα, γιατί φοβάται να εκφραστεί. Ένας μέτριος μαθητής με μακριά μαλλιά, ραφτά στο πέτσινο και σωλήνες παντελόνια είναι μέτριος όχι γιατί δεν είναι ικανός, αλλά γιατί είναι διαφορετικός. Δεν μπορεί να απορροφήσει η κοινωνία την διαφορετικότητά του εύκολα και ούτε αυτός χωράει μέσα στην κοινωνία. Αλλά μόνο από αυτόν έρχεται η αλλαγή της».

Ασπάζεστε την ρήση του Καζαντζάκη, «δεν ταιριάζει η μετριότητα με την λαχτάρα»;

«Δεν μπορούμε να παίρνουμε μια πρόταση και να την ξεκόβουμε από ολόκληρο το έργο ενός καλλιτέχνη, και μάλιστα διανοούμενου σαν τον Καζαντζάκη, και να την φέρνουμε στα μέτρα μιας τυχαίας κουβέντας. Είναι σαν να κόβεις τα γεννητικά όργανα του Ερμή του Πραξιτέλους και να λες ότι είναι άσεμνα. Όλο το έργο του Καζαντζάκη αφορά στην ανάγκη για υπέρβαση, στα πρότυπα του υπεράνθρωπου του Νίτσε. Ο Καζαντζάκης βλέπει τον άνθρωπο σαν ένα πλάσμα που λαχταράει την θέωση και, άρα, πρέπει να ξεπεράσει τον εαυτό του, με σκοπό να βρεθεί κοντά στον Θεό. Να κάνει το προγονικό σκοτάδι, φως. Εγώ είμαι ένα απλό παιδί από την Βέροια που κάνει κωμωδία. Δεν έχω σχέση με αυτά».

Αφιερώνετε την παράσταση στον μαθητή του τελευταίου θρανίου. Ποια είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά του;
«Τα χαρακτηριστικά του είναι ίδια πάντα σε κάθε εποχή. Το πώς τον λέει η κοινωνία αλλάζει.  Παλιότερα τον λέγανε κομμουνιστή,  μετά μπιτνίκ, μετά γιεγιέ, μετά ροκά, μετά φρικιό, αναρχικό, και πάει λέγοντας…» 

Πώς αποφασίσατε ν’ ασχοληθείτε με το stand up comedy

«Μου άρεσε πολύ. Δεν ήταν κάτι άλλο». 

Ποιες είναι οι κυριότερες δυσκολίες του συγκεκριμένου είδους;

«Για την ώρα, ότι δεν υπάρχει οργανωμένη βιομηχανία κωμωδίας. Ώστε οι κωμικοί να παίζουν και να γράφουν όλο και περισσότερο, να υπάρχουν χώροι, μάνατζερ, συζήτηση πάνω στην κωμωδία. Όπως συμβαίνει σε όλες τις κωμικά ανεπτυγμένες χώρες. Δεν υπάρχει αρκετή επαγγελματικοποίηση ακόμα». 

Υπάρχει κάποιος κωμικός που σας έχει εμπνεύσει και, αν ναι, ποιος είναι αυτός;

«Οι φίλοι μου και οι συνάδελφοι κωμικοί».

Θυμάστε κάποια αντίδραση ανθρώπου από το κοινό που σας έχει κάνει και τον ίδιο να γελάσετε;
«Ναι, μια κοπέλα πρώτη σειρά που φιλιότανε με τον γκόμενό της».

Να εκνευριστείτε; 

«Η ίδια κοπέλα. Ήταν η… πρώην μου».

Ο Δημήτρης Χριστοφορίδης ξεκίνησε να κάνει stand up στις Νύχτες Κωμωδίας της Λουκίας Ρικάκη το 2008 και έκτοτε έχει στο ενεργητικό του περισσότερα από 1.000 παραστάσεις στην Αθήνα αλλά και σε μεγάλες πόλεις της Περιφέρειας. Από τις δουλειές του, σίγουρα ξεχωρίζει ο κωμικός μονόλογος «Στα Βούτυρα» που παρουσιάστηκε για δύο σεζόν (2015-2016), οι συμμετοχές του στα μεγαλύτερα ετήσια κωμικά events, όπως ο φιλανθρωπικός μαραθώνιος κωμωδίας Stand up for U και το Athens International Comedy Festival. Είναι, επίσης, βασικός συντελεστής στο Gazi Comedy Club. Παράλληλα, εργάζεται και ως κωμικός αρθογράφος στο provocateur.gr. Έχει σπουδάσει σκηνοθεσία και έχει δουλέψει ως κινηματογραφιστής σε ντοκιμαντέρ για την τηλεόραση και τον κινηματογράφο.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα