Επόμενος σταθμός Κεφαλονιά

Mετά την Μύκονο, η Fraport Greece ξεκίνησε τα έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο «Άννα Πολλάτου», τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2019 με την κατασκευή νέου τερματικού σταθμού

Μετά το αεροδρόμιο της Μυκόνου, που με βάση το masterplan του εκσυγχρονισμού του θα μείνει κλειστό έως την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου προκειμένου να συνεχιστούν οι εργασίες, ένα άλλο περιφερειακό αεροδρόμιο, αυτό της Κεφαλονιάς, είναι το επόμενο της σχετικής λίστας στο οποίο η Fraport Greece ξεκινά το ριζικό λίφτινγκ.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

Ήδη από την Δευτέρα που πέρασε, τα συνεργεία της INTRAKAT (σ.σ. η εταιρεία έχει αναλάβει το κατασκευαστικό κομμάτι του πρότζεκτ) έπιασαν δουλειά στο νησί ξεκινώντας την υλοποίηση των σημαντικών έργων ανάπτυξης και αναβάθμισης του αερολιμένα «Άννα Πολλάτου». Στην ατζέντα των παρεμβάσεων, πέντε είναι τα σημεία που έχουν το σχετικό «τσεκάρισμα» προτεραιότητας. Κατ’ αρχάς, απαιτείται επισκευή του Πύργου Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, έπονται οι επισκευές στο υπάρχον κτήριο (βλ. στεγανοποίηση, εργασίες στα τοιχώματα και στα θεμέλια κ.ά.), εν συνεχεία αναμένεται να αντικατασταθεί το FIDS, δηλαδή το Σύστημα Οπτικών Αναγγελιών Πτήσεων, για να ακολουθήσει ο καθαρισμός των κύριων τάφρων αποστράγγισης στον χώρο ελεγχόμενης πρόσβασης. Τo top-5 των εργασιών συμπληρώνεται με την αναβάθμιση του οδοστρώματος στον κύριο διάδρομο προσγείωσης – απογείωσης του αεροδρομίου.

Στο σημείο αυτό, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η Fraport Greece προχωρά άμεσα στην αντικατάσταση των ασφαλτοταπήτων του διαδρόμου και της πίστας στάθμευσης των αεροσκαφών με νέες ασφαλτικές στρώσεις υψηλής αντοχής. Η αντικατάσταση θεωρήθηκε από τους ειδικούς ως εκ των ων ουκ άνευ παρέμβαση, μιας και –όπως εξήγησαν– τα ακραία τμήματα του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης του αεροδρομίου της Κεφαλονιάς έχουν υπερβεί τον χρόνο ζωής τους, ενώ το μεσαίο τμήμα του παρουσιάζει προβλήματα ομαλότητας και ολισθηρότητας.

Συμπληρώνεται, δε, ότι η καινούργια διαγράμμιση που θα γίνει στην πίστα στάθμευσης αεροσκαφών και στον διάδρομο θα συμμορφώνεται πλήρως με τις νέες απαιτήσεις πιστοποίησης του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA).

Φυσιολογική συνέπεια της εξέλιξης των εργασιών αναβάθμισης στον διάδρομο προσγείωσης – απογείωσης θα είναι να λειτουργεί το αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς με περιορισμένο μήκος διαδρόμου έως τις 20 Δεκεμβρίου. Αυτό δεν σημαίνει ότι η λειτουργία τού «Άννα Πολλάτου» θα διακοπεί. Αντιθέτως, ο αεροπορικός προγραμματισμός αναμένεται να «τρέξει» απρόσκοπτα, κι αυτό διότι το τμήμα του αεροδιαδρόμου που θα παραμένει ανοιχτό έχει την δυνατότητα να εξυπηρετήσει τους αναμενόμενους τύπους αεροσκαφών.

Κάπως έτσι θα μοιάζει ο νέος τερματικός σταθμός που θα κατασκευαστεί στο αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς «Άννα Πολλάτου», μετά το πέρας των σχετικών εργασιών

Σε κάθε περίπτωση, το σύνολο των έργων αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι του 2019. Σε αυτά περιλαμβάνονται επίσης:

Κατεδάφιση του υπάρχοντος Τερματικού Σταθμού και κατασκευή νέου κτηρίου 10.652 m2.

– Κατασκευή νέου Σταθμού Διάσωσης και Πυρόσβεσης.

Εγκατάσταση αυτόματου συστήματος ελέγχου αποσκευών (HBS inline screening).

Κατασκευή νέου Σταθμού Επεξεργασίας Λυμάτων και μετεγκατάσταση αποχετευτικού συστήματος.

– Διαμόρφωση εξωτερικών χώρων.

Κλείνοντας, να πούμε ότι αναφορικά με την αύξηση της δυναμικότητας και της χωρητικότητας του αεροδρομίου, οι σταθμοί check-in θα αυξηθούν κατά 71% (12 έναντι 7 σήμερα), ενώ οι πύλες του αεροδρομίου θα διπλασιαστούν (6 έναντι 3 σήμερα). Διπλάσια θα είναι και τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σήμερα σε 4).

ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΗΔΗ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΣΤΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ
ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ – ΑΠΟΓΕΙΩΣΗΣ, ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα