“Η φάμπρικα των τροπολογιών και οι προσλήψεις από το παράθυρο”

Μία πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση έκανε σε άρθρο του ο Σταύρος Θεοδωράκης σχετικά με την κυβέρνηση, τις αποφάσεις της, αλλά και τις προτάσεις του Ποταμιού.
Έτσι, λοιπόν, ο επικεφαλής του Ποταμιού αναφέρει χαρακτηριστικά:
* Βουλή: “14 ώρες κατά μέσον όρο μεσολαβούν – επί ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ – από την εισαγωγή ενός νομοσχεδίου στην ολομέλεια μέχρι την ψήφισή του. Ούτε τα αγγλικά κείμενα της τρόικα δεν μεταφράζουν σωστά. Παράδειγμα: Στον κώδικα αντιντόπιγκ καταθέσαμε 176 διορθώσεις σε λάθη στη μετάφραση. Άσχετες τροπολογίες κατατίθενται σε νομοσχέδια την τελευταία στιγμή (και δίχως εκτίμηση κόστους)”. Και ως παραδείγματα αναφέρει τις 24 τροπολογίες που κατατέθηκαν στο νομοσχέδιο για τα βοσκοτόπια, που αποτελούνταν από 20 άρθρα.
Η πρόταση του Ποταμιού είναι ξεκάθαρη, όπως αναφέρει ο επικεφαλής του κόμματος: “Εφαρμογή του Συντάγματος που απαγορεύει την προσθήκη άσχετων διατάξεων σε νομοσχέδια. Καμία νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τρέχοντα θέματα πολιτικής. «Τελικός νόμος» με ευθύνη της διοίκησης που θα κωδικοποιεί όλη την ισχύουσα νομοθεσία”.
* Προσλήψεις: “Το 0,76% της αύξησης της απασχόλησης είναι προσλήψεις στο Δημόσιο. Αυτό σημαίνει ότι 27.700 άτομα μπήκαν στο Δημόσιο μεταξύ Ιουνίου 2015 και Ιουνίου 2016. Ο κ. Τσίπρας δήλωσε ότι θα αποσυμφορήσει το δημόσιο «από τις στρατιές συμβούλων και μετακλητών υπαλλήλων των υπουργών». Τους τελευταίους μήνες, με διαδοχικές αποφάσεις του υπουργικού Συμβουλίου αυξήθηκαν οι θέσεις συμβούλων στα γραφεία Μουζάλα, Βερναρδάκη, Παπαγγελόπουλου, Παρασκευόπουλου, Πολάκη, Κουντουρά. Οι υπόλοιποι «φίλοι» μπορούν να βρουν θέση στις αμειβόμενες επιτροπές. Παράδειγμα: Μόνο με τον νόμο 4368/2016 (παράλληλο πρόγραμμα) συνέστησαν 14 επιτροπές και ομάδες εργασίας. Συνεχείς είναι η ενίσχυση των Γραμματειών του Πρωθυπουργού και των μετακλητών του Μαξίμου. Κόστος 9.854.000 ευρώ. Νομοθέτησαν ότι οι μετακλητοί με πτυχίο πανεπιστημίου τοποθετούνται αυτομάτως στο 13ο μισθολογικό κλιμάκιο στο οποίο ένας υπάλληλος -με το ίδιο πτυχίο- θα φτάσει μετά από 26 χρόνια. Δημιούργησαν 76 νέες θέσεις γραμματέων. Έτσι σήμερα έχουμε 156 γραμματείς (γενικοί, ειδικοί, διοικητικοί, αναπληρωτές διοικητικοί, τομεακοί και ειδικοί τομεακοί). Σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου εμφανίζονται να απασχολούνται 46.936 άτομα. Καταθέσαμε ερωτήσεις σε όλα τα Υπουργεία για τα νομικά πρόσωπα που εποπτεύουν, το προσωπικό που απασχολείται και τα κόστη τους. Μόνο 9 από τα 14 υπουργεία απάντησαν, και από αυτά τα περισσότερα δεν έδωσαν κανένα στοιχείο πλην του ονόματος των νομικών προσώπων!”
Στο θέμα των προσλήψεων η πρόταση του Ποταμιού είναι:
“Οι θέσεις στο δημόσιο να περιγράφονται, να προκηρύσσονται και οι προσλήψεις να γίνονται από το ΑΣΕΠ. Άμεσος εκσυγχρονισμός του κλαδολογίου και του προσοντολογίου με κατάργηση παρωχημένων κλάδων και ειδικοτήτων. Άμεση κατάργηση του νόμου Τσοχατζόπουλου που μετέτρεψε τα πολιτικά γραφεία σε δημόσιες υπηρεσίες. Τον Φεβρουάριο το Ποτάμι κατέθεσε σχετική τροπολογία την οποία η κυβέρνηση απέρριψε. Τα μέλη της κυβέρνησης να δικαιούνται μέχρι 5 πολιτικούς συμβούλους και, αιτιολογημένα, μέχρι 20 αποσπασμένους τεχνικούς συμβούλους. Όλοι οι άλλοι σύμβουλοι να αμείβονται από την επιχορήγηση που παίρνει το κόμμα στο οποίο ανήκει ο Υπουργός. Κάθε υπάλληλος να αξιολογείται – όχι από το κόμμα και τον Υπουργό αλλά υπό την εποπτεία Ανεξάρτητης Αρχής- από το έργο που παράγει. Όποιος αξιολογείται ως ανεπαρκής δύο συνεχόμενες φορές να απομακρύνεται. Άμεση κατάργηση δημόσιων νομικών προσώπων που δεν εξυπηρετούν δημόσιο αγαθό ή ο σκοπός τους έχει εκλείψει”.
Κράτος-εκκλησία
Την δική του πρόταση επισημαίνει το Ποτάμι για τις σχέσεις κράτους-εκκλησίας με άρθρο του γραμματέα της Κ.Ο. Παναγιώτη Καρκατσούλη. Μεταξύ άλλων υποστηρίζει:
“Το Ποτάμι πιστεύει ότι ακριβώς αυτή η κοινή αποστολή πρέπει να αποτελεί την βάση της αναζήτησης της βέλτιστης σχέσης μεταξύ κράτους και εκκλησίας. Αλλά, αυτό δεν σημαίνει διοικητική εξάρτηση ή περιορισμένη εκκοσμίκευση για τους πολιτειακούς θεσμούς. Η εκκλησία για να πετύχει σ’ αυτή την μείζονα αποστολή της θα πρέπει να αναπτύξει εσωτερικούς μηχανισμούς που θα της επιτρέψουν να αποστεί από απλοϊκές μονοσήμαντες δογματικές φωνές στο εσωτερικό της που δεν βοηθούν στην εκπλήρωση της αποστολής της.
Από την άλλη, το κράτος οφείλει να διαφοροποιήσει περαιτέρω την στάση του έναντι του διοικητικού προσώπου της εκκλησίας, αίροντας τις εναπομένουσες συμφύσεις. Εκκλησία και κράτος πρέπει να διαθέτουν πλήρη διοικητική αυτοτέλεια. Τούτο θα απελευθερώσει τόσο την εκκλησία όσο και το κράτος από ήσσονος διοικητικής σημασίας βάρη με έντονο, όμως, αρνητικό συμβολισμό. Δεν χρειάζεται, δηλαδή, η ελληνική εκκλησία ένα Υπουργείο Θρησκευμάτων με γενικό γραμματέα, γενικό διευθυντή, διευθύνσεις και δημοσίους υπαλλήλους με έργο την παρακολούθηση της ενθρόνισης των μητροπολιτών.
Πλέον αυτών, δεν πρέπει ο κρατικός προϋπολογισμός να θεωρεί δημοσίους υπαλλήλους τους ιερείς, αφού δεν μπορεί να προγραμματίσει, παρακολουθήσει και αξιολογήσει το έργο τους, όπως όλων των άλλων. Υπάρχουν άλλοι, πολύ πιο αποδοτικοί τρόποι να αποκτήσει η εκκλησία οικονομική ανεξαρτησία και αυτοτέλεια. Το Ποτάμι προτείνει να υπάρξουν πρόνοιες στο φορολογικό σύστημα ώστε η εκκλησία να κατοχυρωθεί πέρα από διαφιλονικούμενα trade offs, ως διακριτό νομικό πρόσωπο με αρμοδιότητες, υποχρεώσεις και δικαιώματα.
Αυτά τα ζητήματα δεν λύνονται ούτε με αντιπαραθέσεις ούτε με μεμψιμοιρίες και δογματισμούς. Ένας σοβαρός διάλογος μεταξύ σοβαρών συνομιλητών θα αρκούσε να ανα-οριοθετήσει τις σχέσεις κράτους και εκκλησίας στη χώρα μας ικανοποιώντας τον μείζονα κοινό στόχο που προαναφέραμε: Την διατήρηση της οργανικής σχέσης της ορθόδοξης ελληνικής εκκλησίας με την ελληνική πολιτεία. Προϋπόθεση αναπόδραστη για την αντιμετώπιση των απειλών και διακινδυνεύσεων και πυξίδα πλεύσης μας για ένα ελπιδοφόρο μέλλον”.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα