Μια τρομάρα και δυο «χαρές» στα Κύθηρα

Σε μία τουριστική περίοδο που τα ρεκόρ σπάνε το ένα μετά το άλλο και τα ελληνικά νησιά φιγουράρουν στις παγκόσμιες λίστες με τους πιο must καλοκαιρινούς προορισμούς, τα Κύθηρα ήρθαν στην επικαιρότητα με τον τραγικότερο των τρόπων: την τεράστια πυρκαγιά που έκαιγε επί αρκετά μετατρέποντας σε στάχτη περισσότερα από 20.000 στρέμματα αγροτοδασικής έκτασης.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

Από τη μία, λοιπόν, είναι η… τρομάρα που βρήκε το νησί και στάθηκε η αφορμή να στηθεί ακόμη ένας πολιτικός καυγάς για τις ευθύνες ή μη της κρατικής μηχανής στην καταστροφή. Από την άλλη, ωστόσο, υπάρχουν και δύο «χαρές» που σε επίπεδο τοπικής οικονομίας ίσως κάνουν την επόμενη ημέρα των Κυθήρων λίγο πιο αισιόδοξη.

Το πρώτο καλό –αν μπορεί να λογιστεί ως τέτοιο και δίχως να υποτιμάται η οικολογική καταστροφή– είναι το γεγονός ότι τα περισσότερα τουριστικά σημεία και αξιοθέατα του νησιού έμειναν ανέγγιχτα από τη φωτιά. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του δήμου Κυθήρων, η οποία μάλιστα κοινοποίησε στα ΜΜΕ και έναν ενδεικτικό χάρτη. Σε αυτό αποτυπώνονται με γκρι χρώμα οι περιοχές από τις οποίες πέρασε η φωτιά με την υποσημείωση ότι πολλά τμήματα της γκρι περιοχής δεν είναι ολοσχερώς καμένα καθώς η φωτιά πέρασε πολύ γρήγορα από αυτά.

Λύνεται το αγκάθι της συγκοινωνίας;
Η δεύτερη «χαρά» έρχεται από… θαλάσσης και αφορά τη νέα προκήρυξη για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, την Κρήτη, το Γύθειο και την Καλαμάτα. Τις υπογραφές στα σχετικά έγγραφα έβαλε στις αρχές της εβδομάδας ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, και υπάρχει η πεποίθηση ότι ένα χρόνιο πρόβλημα των Κυθήρων θα αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.

Θυμίζεται ότι μέχρι πρότινος τη γραμμή Πειραιάς – Γύθειο εξυπηρετούσε το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» της εταιρείας ΛΑΝΕ, που όμως λόγω σοβαρού τεχνικού προβλήματος παρέμενε «δεμένο». Ακόμα, όμως, κι όταν το «Β. Κορνάρος» ήταν αξιόπλοο, η γραμμή μόνο εξυπηρετική δεν ήταν, καθώς όποιος νησιώτης ήθελε να επισκεφθεί τα Κύθηρα (π.χ. οι Κρητικοί) θα έπρεπε να «προσπεράσει» ακτοπλοϊκά τα Κύθηρα, να καταπλεύσει στον Πειραιά και από ‘κει να… ξανακατηφορίσει στο Αιγαίο.

Δεδομένων των παραπάνω προβλημάτων του «Βιτσέντζος Κορνάρος», το υπουργείο Ναυτιλίας από τα μέσα Ιουλίου είχε κήρυξε έκπτωτη τη ΛΑΝΕ από τη συγκεκριμένη γραμμή και προχώρησε σε νέο διαγωνισμό. Σε εκείνη τη φάση εξέφρασε το ενδιαφέρον της η εταιρεία «European Seaways», η οποία όμως δεν κατέθεσε τα απαραίτητα δικαιολογητικά κι έτσι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αποφάσισε την προκήρυξη νέων δρομολογιακών γραμμών για τη σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, την Κρήτη, το Γύθειο και την Καλαμάτα.

Τα σχεδιαζόμενα δρομολόγια
Η σχετική προκήρυξη απεστάλη και προς το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). Συγκεκριμένα, το υπουργείο Ναυτιλίας προτίθεται να προβεί στη σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των εξής δρομολογιακών γραμμών:

# Πειραιάς – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσσαμος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα καθ΄ όλη τη διάρκεια της περιόδου, με δυνατότητα προσέγγισης σε ενδιάμεσους λιμένες, έναντι μισθώματος €38.000, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.

# Πειραιάς – Κύθηρα – Κίσσαμος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα καθ΄ όλη τη διάρκεια της περιόδου, με δυνατότητα προσέγγισης σε ενδιάμεσους λιμένες, έναντι μισθώματος €32.000, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.

# Γύθειο – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσσαμος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου, έναντι μισθώματος €20.030, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.

# Γύθειο – Κύθηρα – Κίσσαμος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου, έναντι μισθώματος €9.427 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.

# Κίσσαμος – Κύθηρα και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός θερινού δρομολογίου την εβδομάδα για το χρονικό διάστημα έως 30/9, έναντι μισθώματος €4.781, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.

# Καλαμάτα – Κύθηρα – Κίσσαμος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός θερινού δρομολογίου την εβδομάδα, για το χρονικό διάστημα έως 30/9, έναντι μισθώματος €16.066 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.

Οι ενδιαφερόμενες ακτοπλοϊκές εταιρείες έπρεπε να έχουν καταθέσει σχετικό αίτημα έως χθες το μεσημέρι (σ.σ. Παρασκευή 11/8) στις 15:30, ενώ τα απαραίτητα δικαιολογητικά πρέπει να κατατεθούν μέχρι την επόμενη Παρασκευή 18 Αυγούστου.

Σημειώνεται ότι τα ελάχιστα απαιτούμενα χαρακτηριστικά που θέτει η προκήρυξη για το πλοίο που θα αναλάβει τη γραμμή, είναι να μπορεί να επιβιβάζει τουλάχιστον 300 άτομα το χειμώνα και 450 το καλοκαίρι, με δεκαπέντε κλίνες και επιφάνεια για φόρτωση ΙΧΕ οχημάτων τουλάχιστον 600 τετραγωνικών μέτρων.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα