Οδηγίες προς καταναλωτές: Μην πληρώνετε αν δεν παίρνετε απόδειξη

Μην πληρώσετε αν δεν πάρετε απόδειξη, διαμηνύει προς τους καταναλωτές η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων στο πλαίσιο επιχείρησης πάταξης της φοροδιαφυγής.

Αφορμή στάθηκαν συγκεκριμένα κρούσματα, που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια των ελέγχων των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, αλλά και από καταγγελίες φορολογουμένων.

Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ξεκαθαρίζει:

– Οι επιχειρήσεις εστίασης και διασκέδασης (ταβέρνες, εστιατόρια, ψησταριές, ουζερί, μπαρ, καφετέριες, club, κλπ.) υποχρεούνται στην έκδοση και επίδοση αποδείξεων, για κάθε είδος, που σερβίρουν στο τραπέζι.

– Με δεδομένο ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά συστήματα παραγγελιών, τα οποία εκδίδουν και τα αντίστοιχα στοιχεία, τα δελτία παραγγελίας αφορούν αποκλειστικά και μόνο στην εσωτερική λειτουργία των καταστημάτων και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν φορολογικά στοιχεία (δηλ. νόμιμες αποδείξεις).

– Αν επιλέξετε να πληρώσετε με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, το αποδεικτικό της πληρωμής του ειδικού μηχανήματος (POS) δεν αρκεί. Η επιχείρηση υποχρεούται να εκδώσει κανονικά και την προβλεπόμενη απόδειξη.

– Η άρνηση έκδοσης απόδειξης σας δίνει το δικαίωμα – βάσει νόμου – να μην πληρώσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, που αγοράζετε.

Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων συνεχίζει τους ελέγχους για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, την προστασία των συμφερόντων των συνεπών φορολογουμένων και του υγιούς ανταγωνισμού. Σε κάθε περίπτωση, η μη απαίτηση λήψης απόδειξης σημαίνει επιπλέον φορολογικά βάρη και ακριβότερος λογαριασμός για τους συνεπείς φορολογούμενους, καταλήγει.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα