ΟΤΕ: Πάτησε το κουμπί του πολέμου με ΕΕΤΤ

Το να ανακοινώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, καλά νέα και να περιγράφει τις επιχειρηματικές-επενδυτικές επιδόσεις του Ομίλου δεν αποτελεί πλέον είδηση. Είδηση και μάλιστα για πρωτοσέλιδο είναι, αντιθέτως, το δριμύ κατηγορώ που εξαπέλυσε την περασμένη Τρίτη ο Μιχ. Τσαμάζ εναντίον της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) για τη στάση που όπως είπε κρατά κατά του οργανισμού.

Τα παραπάνω συνέβησαν στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου, όπου ο επικεφαλής του Ομίλου παρουσίασε το εταιρικό όραμα του ΟΤΕ για ένα καλύτερο κόσμο μέσα από την τεχνολογία και την καινοτομία. Το αν αυτό είναι ένας εφικτός στόχος ο Μ. Τσαμάζ το άφησε να αιωρείται λέγοντας  χωρίς περιστροφές πως αυτός ο «καλύτερος κόσμος» απειλείται κατά τη γνώμη του από τη στάση της Ρυθμιστικής Αρχής.

«Σε κάθε μας προσπάθεια, βρίσκουμε απέναντί μας όχι μόνο τους ανταγωνιστές, αλλά και την ΕΕΤΤ» είπε επί λέξει και συνέχισε:

«Αυτό που αντιμετωπίζουμε σήμερα, δεν έχει προηγούμενο. Αυτή τη στιγμή, η πολιτική της ΕΕΤΤ δεν βοηθάει τον υγιή ανταγωνισμό, αποθαρρύνει τους πραγματικούς επενδυτές και ζημιώνει τη χώρα και τους πολίτες».

Ο Μιχ. Τσαμάζ συμπλήρωσε ότι από το 2016, η Αρχή αποφάσισε ότι η λιανική αγορά τηλεπικοινωνιών δεν απαιτεί ρύθμιση με την αιτιολογία ότι ο υφιστάμενος ανταγωνισμός είναι επαρκής. Ενώ, λοιπόν, τυπικά δεν υπάρχει λόγος να προεγκρίνονται τα πακέτα λιανικής του ΟΤΕ, ο διευθύνων σύμβουλός του υπογράμμισε πως η πραγματικότητα αποδεικνύει το ακριβώς αντίθετο! Προς επίρρωση των ισχυρισμών του ο Μιχ. Τσαμάζ υπογράμμισε ότι τον Οκτώβριο εκκρεμούσαν από την ΕΕΤΤ 425 εγκρίσεις για τα τιμολογιακά προγράμματα του ΟΤΕ, ενώ τους τελευταίους 8 μήνες εγκρίθηκαν μόλις 65, με μέσο χρόνο έγκρισης 4 μήνες.

Βιομηχανία εγκρίσεων…

Οι «κεραυνοί» Τσαμάζ κατά της Ρυθμιστικής Αρχής δεν σταμάτησαν στα παραπάνω, καθώς ο ίδιος ανέφερε ότι η ΕΕΤΤ έχει δημιουργήσει βιομηχανία εγκρίσεων. Για παράδειγμα, εξήγησε ο επικεφαλής του Ομίλου, ότι αν ο ΟΤΕ ήθελε να κάνει σήμερα μία Χριστουγεννιάτικη προσφορά ποσού Χ ευρώ σε δωροεπιταγή για κάθε νέα σύνδεση σταθερής, με βάση την ιστορική εμπειρία από την ΕΕΤΤ θα χρειαζόταν 35-50 εγκρίσεις και πάνω από 4-5 μήνες, καθώς η ΕΕΤΤ απαιτεί χωριστή έγκριση της προσφοράς για κάθε ένα πρόγραμμα που διαθέτει ο ΟΤΕ. Δηλαδή για κάθε προσφορά ζητείται έγκριση εκ νέου όλου του εμπορικού χαρτοφυλακίου.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Μιχ. Τσαμάζ ανέφερε ακόμη δύο… unfair της ΕΕΤΤ:

α) Ένας ακόμη λόγος για να μην ρυθμίζεται η λιανική, είναι ότι ο ανταγωνισμός, με τον κανονισμό vectoring, έχει μπει πλέον και στις υποδομές. Όλοι οι βασικοί παίκτες είναι πάροχοι υπηρεσιών ΚΑΙ υποδομών. Από τις αρχές Οκτωβρίου εκκρεμεί καταγγελία του ΟΤΕ ενώπιον της ΕΕΤΤ, καθώς ανταγωνιστής προσέφερε προϊόντα λιανικής σε περιοχές που έχει αποκλειστικότητα για vectoring, χωρίς να έχει προσφέρει προηγουμένως προϊόντα χονδρικής. Η ΕΕΤΤ δεν έχει αντιδράσει σε αυτή την στρέβλωση της αγοράς. Επιπλέον, στις περιοχές που έχει μονοπώλιο ο ανταγωνισμός, δεν έχει ορίσει αν και πώς θα ελέγχει τις τιμές του λιανικής.

Β) Ενώ το κόστος της Καθολικής Υπηρεσίας θεωρητικά μοιράζεται σε όλους τους παρόχους με βάση το μερίδιο αγοράς, χωρίς να επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, τόσα χρόνια το έχει επωμιστεί ο ΟΤΕ. Σημειωτέον ότι σε κάτι περισσότερο από 30 ημέρες μπαίνει το 2018 και η ΕΕΤΤ ακόμη δεν έχει αποφασίσει ποιο ήταν το κόστος της Καθολικής Υπηρεσίας για το 2010! Κατά συνέπεια, δεν έχει επιβάλει σε κανέναν να πληρώσει ούτε €1 στον ΟΤΕ.

Αυτό που σύμφωνα με τον επικεφαλής της ζητά ο ΟΤΕ είναι μία δίκαιη και διαφανή ρύθμιση, η οποία θα συνάδει με το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, που θα αντιμετωπίσει τα πραγματικά προβλήματα του 2017.

«Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα του ανταγωνισμού σήμερα, η σωστή πρακτική είναι η expost Ρύθμιση, δηλαδή ο έλεγχος των τιμών μας λιανικής αφού διαθέσουμε το προϊόν. Αν υπάρχει ανάγκη για exante ρύθμιση των τιμών λιανικής, τότε θα πρέπει να ισχύει για όλους. Είναι δυνατόν να ζητάμε  έγκριση από την ΕΕΤΤ για την παραμικρή προωθητική ενέργεια; Δουλειά της ΕΕΤΤ είναι να εξασφαλίζει ότι υπάρχει ανταγωνισμός. Όχι να καθορίζει την εμπορική πολιτική του ΟΤΕ. Αυτό είναι δική μας δουλειά. Στο τέλος της ημέρας, αρνούμαι να δώσω τα κλειδιά του ΟΤΕ στην ΕΕΤΤ» ανέφερε κλείνοντας ο Μιχ. Τσαμάζ και κατέληξε:

«Ξέρω ότι η Πολιτεία και η Δικαιοσύνη δεν μπορούν να κάνουν κάτι, γιατί η ΕΕΤΤ είναι και νομοθέτης, και δικαστής. Τα λέω όμως όλα αυτά για να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους (…) Εφόσον όλοι καταλάβουμε ότι ο τελικός στόχος είναι η ψηφιακή ανάπτυξη της χώρας και ότι αυτός ο στόχος είναι πάνω από μικροπολιτικές και προσωπικές ατζέντες, νομίζω ότι θα επικρατήσει η λογική και θα βρεθούν λύσεις».

Ωθείται στα άκρα ο ΟΤΕ

Είναι προφανές ότι η επίθεση του Μιχάλη Τσαμάζ προς την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) μόνο παρορμητική δεν μπορεί να θεωρηθεί. Κι αυτό γιατί με απόλυτη ψυχραιμία ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ «ξεδίπλωσε» όλα τα επιχειρήματά του με απτά παραδείγματα για την κωλυσιεργία της ρυθμιστικής αρχής, για την ευνοϊκή μεταχείριση των ανταγωνιστών της και κυρίως για την ζημιά που προκαλεί στον Όμιλο ΟΤΕ-Cosmote.

Το τελευταίο είναι και το πιο σοβαρό. Ως πρόεδρος και CEO του Ομίλου ο Μιχάλης Τσαμάζ αλλά και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου έχουν ευθύνη για κάθε ζημία που αφορά τον Οργανισμό εξαιτίας ενεργειών ή παραλείψεων άλλων οργάνων, εάν βεβαίως o OTE παραμείνει αδρανής.

Το γεγονός και μόνο ότι σύμφωνα με τον κανονισμό της ίδιας της ΕΕΤΤ το κόστος επιβαρύνει όλους τους παρόχους (Vodafone, Wind, Forthnet και Cyta) αναλογικά, αλλά από το 2010 μέχρι σήμερα όλη η επιβάρυνση μπαίνει στις πλάτες του ΟΤΕ, στοιχειοθετεί απόλυτα αστικές (κυρίως) αλλά και ποινικές ευθύνες για τα μέλη του ΔΣ της ΕΕΤΤ. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στην σημερινή διοίκηση με πρόεδρο τον κ. Δημήτρη Τσαμάκη αλλά και στις προηγούμενες διοικήσεις με προέδρους τους κ.κ. Κωνσταντίνο Λουρόπουλο, Λεωνίδα Κανέλλο και άλλους.

Ποιο είναι το αδίκημα; Μα η ζημία που υπέστη ο Όμιλος ΟΤΕ, ύψους πάνω από 70 εκατ. ευρώ εξαιτίας της παθητικής στάσης των εκάστοτε διοικήσεων της ΕΕΤΤ –στο ποδόσφαιρο λέμε ότι πετάνε αράουτ την μπάλα–, που οφείλουν να εφαρμόσουν μέσα σε ένα λογικό χρονοδιάγραμμα τον κανονισμό της ρυθμιστικής αρχής, και όχι με την αδράνειά τους να επιδοτούν ουσιαστικά τους ανταγωνιστές του ΟΤΕ με τα λεφτά του ΟΤΕ!!!

Ο κίνδυνος δικαστικής εμπλοκή δεν αφορά μόνο την ΕΕΤΤ. Αφορά και την διοίκηση του ΟΤΕ. Κι αυτό γιατί εάν ο ΟΤΕ δεν προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια για να υπερασπίσει τα δικαιώματά του και να αποζημιωθεί για την ζημία που έχει μέχρι σήμερα υποστεί, τότε ο Μιχ. Τσαμάζ και τα μέλη του ΔΣ θα κινδυνεύουν και εκείνοι να εμπλακούν σε δικαστικές περιπέτειες, αφού η παράλειψή τους να ασκήσουν τα εκ του νόμου δικαιώματά τους, και να προστατέψουν την περιουσία του ΟΤΕ είναι υποχρέωσή τους.

Η πασιφανής παραπάνω εκτεθείσα στρέβλωση του ανταγωνισμού δεν είναι η μόνη ζημία που υφίσταται ο Όμιλος ΟΤΕ. Υπάρχουν και άλλες ζημίες, που αφορούν κυρίως την εμπορική πολιτική του Ομίλου ΟΤΕ που το πολύπλοκο και γραφειοκρατικό σύστημα ελέγχου της λιανικής πολιτικής της ΕΕΤΤ κυριολεκτικά στην ουσία συντηρεί και ανατροφοδοτεί ένα πλήρως αδιαφανές σύστημα.

Κατ’ αρχάς, τα αιτούμενα στοιχεία από την ΕΕΤΤ αλλάζουν συνεχώς. Αντί να τεθούν άμεσα, διαρκείς και λειτουργικές προϋποθέσεις, η ΕΕΤΤ παίζοντας καθυστέρηση όποτε εκείνη θέλει, ακολουθεί την πρακτική τού «Δώσε μου το πακέτο και θα σου πω αν το εγκρίνω».

Μετά από ένα χρονικό διάστημα, θέτει άλλο ερώτημα. Μόλις απαντηθεί και αυτό, θέτει τρίτο ερώτημα κ.ο.κ.

Έτσι, λοιπόν, το πακέτο με επιδότηση του ΟΤΕ για τα Χριστούγεννα θα εγκριθεί, όπως είπε και ο κ. Μιχάλης Τσαμάζ, το προσεχές Πάσχα!!!

Όσο και αν προσπαθεί κανείς να κατανοήσει τα επιχειρήματα της ΕΕΤΤ, μάλλον  δεν θα τα καταφέρει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ανακοίνωση-απάντησή της στις εκτεθείσες ενστάσεις του Μιχάλη Τσαμάζ, η οποία κάνει λόγο για «ανακριβείς αναφορές σε ΜΜΕ». Ένα από τα επιχειρήματά της είναι οι πρόσφατες αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου, τις οποίες όφειλε η ΕΕΤΤ να εφαρμόσει. Το πλήρες εδάφιο της ανακοίνωσης έχει ως εξής:

«Στο διάστημα Φεβρουάριος (2/2) – Οκτώβριος (16/10) 2017εξετάστηκαν από την ΕΕΤΤ 187 οικονομικά προγράμματα, ενώ η πλειοψηφία των μη εξετασθέντων οφείλεται σε πρόσφατες αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου, στις οποίες η ΕΕΤΤ, ως οφείλει, δυνάμει των άρθρων 95 Παρ. 5 του Συντάγματος και του 198ΚΔΔικ, συμμορφώνεται και οι οποίες, αν και γνωστές στην ΟΤΕ ΑΕ δεν έχουν ληφθεί υπόψη στα υποβαλλόμενα και μη εγκριθέντα προγράμματα».

Διαβάζοντας κάποιος αδαής θα σκεφθεί ότι πολύ σωστά η ΕΕΤΤ σέβεται εις αποφάσεις των αρμοδίων δικαστηρίων. Το μόνο που δεν αναφέρει –και αυτό αποτελεί πραγματικό θράσος– είναι το γεγονός ότι οι προσβληθείσες αποφάσεις στο Διοικητικό Εφετείο αφορούσαν ελλειμματικές εγκρίσεις της ΕΕΤΤ. Με λίγα λόγια, η ΕΕΤΤ ενέκρινε εσφαλμένα –κάποιοι κάνουν λόγο για ηθελημένη προβληματική έγκριση– πακέτα του ΟΤΕ, οι ανταγωνιστές του προσέφυγαν στα δικαστήρια, και ενώ το λάθος αφορούσε ενέργεια της ρυθμιστικής αρχής, η ΕΕΤΤ ρίχνει ευθύνες στον Όμιλο ΟΤΕ, γιατί δεν έλαβε υπ’ όψιν του τις δικές της παραλείψεις!!! Ελλάς, το μεγαλείο σου!

Με όλα τα παραπάνω, το ΔΣ της ΕΕΤΤ μάλλον δεν θα έπρεπε να κοιμάται ήσυχο τα βράδια. Οι πρόσφατες εξελίξεις που αφορούν προέδρους και μέλη άλλων ανεξαρτήτων αρχών και που έχουν οδηγήσει σε ποινική εμπλοκή τον κ. Γεωργίου, πρώην πρόεδρο της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), την κα Σαββαΐδου της πρώην Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (σημερινή ΑΑΔΕ) και την προ εβδομάδος έγκλιση τις βάρος του πρώην προέδρου της Επιτροπής Εποπτείας & Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ), Αντώνη Στεργιώτη, πολύ πιθανόν να έχουν συνέχεια και για την ΕΕΤΤ, αφού τα εκατομμύρια ευρώ που ζημιώθηκε ο Όμιλος ΟΤΕ, μόνο ευκαταφρόνητα δεν είναι…

 

ΕΕΤΤ: «Ανακριβείς αναφορές…»

Ως απάντηση στους ισχυρισμούς του επικεφαλής του ΟΤΕ, από την ΕΕΤΤ εξεδόθη η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Με αφορμή πρόσφατες ανακριβείς αναφορές σε μέσα μαζικής ενημέρωσης, οι οποίες βάλουν κατά του κύρους και της αποτελεσματικότητας της ΕΕΤΤ κατά την άσκηση των εκ του νόμου ρυθμιστικών και εποπτικών της αρμοδιοτήτων, διευκρινίζονται  τα ακόλουθα:

»Η ΕΕΤΤ ασκεί τις ρυθμιστικές και εποπτικές της αρμοδιότητες, όπως αυτές τίθενται από την εθνική και ενωσιακή νομοθεσία με συνέπεια, αμεροληψία και ακεραιότητα, τηρώντας τις προβλεπόμενες θεσμικές διαδικασίες.

»Η εταιρεία ΟΤΕ ΑΕ έχει ορισθεί δυνάμει της ΑΠ ΕΕΤΤ 792/007/22.12.2016 (ΦΕΚ 4505/Β/30.12.2017), κοινοποιηθείσας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως επιχείρηση με σημαντική ισχύ  (δεσπόζουσα θέση) στην αγορά χονδρικής τοπικής πρόσβασης στον τοπικό βρόχο και υπόκειται σε σειρά κανονιστικών υποχρεώσεων, μεταξύ των οποίων υποχρέωση να μην προβαίνει σε συμπίεση περιθωρίου ως προς τα προϊόντα λιανικής που προτίθεται να διαθέσει και τα οποία ανήκουν στις λιανικές αγορές επομένου σταδίου στην αγορά Χονδρικής Τοπικής Πρόσβασης σε σταθερή θέση (υποχρέωση προηγούμενης έγκρισης πακέτων).

»Σκοπός της επιβολής της εν λόγω υποχρέωσης είναι να αποφευχθεί ο περιορισμός των ανταγωνιστών από τη δυνατότητα να έχουν εμπορικό κέρδος στις λιανικές αγορές που δραστηριοποιούνται, χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στην ως άνω υπό ρύθμιση αγορά.

»Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα, λόγω της απουσίας εναλλακτικών υποδομών πρόσβασης, οι εναλλακτικοί πάροχοι μπορούν να δραστηριοποιηθούν στην λιανική αγορά σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης και στη λιανική αγορά σταθερής πρόσβασης στο τηλεφωνικό δίκτυο μόνο μέσω της χρήσης υπηρεσιών του δικτύου πρόσβασης του κοινοποιημένου φορέα εκμετάλλευσης (ΟΤΕ ΑΕ) και συνεπώς πιθανή συμπίεση περιθωρίου θα οδηγήσει στον αποκλεισμό τους από τις λιανικές αγορές επόμενου σταδίου και συνεπώς σε περιορισμό του ανταγωνισμού, σε βάρος των τελικών χρηστών.

»Η ΕΕΤΤ, σεβόμενη την εμπορική πολιτική της ΟΤΕ ΑΕ, εξετάζει τα αιτήματα έγκρισης οικονομικών προγραμμάτων της σύμφωνα με τις προτεραιότητες που κατά καιρούς θέτει εγγράφως η εταιρεία, και υπό τον απαράβατο όρο ότι έχουν υποβληθεί τα αναγκαία, για τη διεξαγωγή του προβλεπόμενου ελέγχου οικονομικά / κοστολογικά στοιχεία.

»Στο πλαίσιο αυτό, καθυστέρηση υποβολής των αναγκαίων για τον ετήσιο κοστολογικό έλεγχο της ΟΤΕ ΑΕ, ή για την απαιτούμενη επικαιροποίηση του μοντέλου ελέγχου των πακέτων, στοιχείων, καθώς και αιτήματα παράτασης των τιθέντων προθεσμιών από την ίδια την εταιρεία είναι προφανές ότι παρατείνουν αντίστοιχα το χρονικό διάστημα εξέτασης και συνακόλουθα έγκρισης ή απόρριψης των υποβληθέντων προγραμμάτων.

»Στο διάστημα Φεβρουάριος (2/2) – Οκτώβριος (26/10) 2017 εξετάστηκαν από την ΕΕΤΤ 187 οικονομικά προγράμματα, ενώ η πλειοψηφία των μη εξετασθέντων οφείλεται σε πρόσφατες αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου, στις οποίες η ΕΕΤΤ, ως οφείλει, δυνάμει των άρθρων 95 Παρ. 5 του Συντάγματος και του 198ΚΔΔικ, συμμορφώνεται και οι οποίες, αν και γνωστές στην ΟΤΕ ΑΕ δεν έχουν ληφθεί υπόψη στα υποβαλλόμενα και μη εγκριθέντα προγράμματα.

»Η ΕΕΤΤ σεβόμενη την πρόθεση και τη δυνατότητα του ΟΤΕ να προβεί σε επενδύσεις, με την προαναφερθείσα απόφαση, εισήγαγε και εφαρμόζει στη χώρα μας τη διαδικασία εισαγωγής τεχνολογίας vectoring στο δίκτυο πρόσβασης, λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη μακροπρόθεσμης διασφάλισης του ανταγωνισμού, εξασφαλίζοντας τους όρους για την προώθηση επενδύσεων σε υποδομές όχι μόνο του κατέχοντος δεσπόζουσα θέση ΟΤΕ αλλά και των εναλλακτικών παρόχων.

»Τονίζεται ότι όπου η ΟΤΕ ΑΕ, για την παροχή ενός λιανικού προϊόντος χρησιμοποιεί χονδρικά προϊόντα υψηλών ταχυτήτων (τύπου VLU) τα οποία διαθέτει άλλος πάροχος, δεν θεωρείται ότι το λιανικό αυτό προϊόν αποτελεί επόμενο στάδιο στην αγορά Χονδρικής Τοπικής Πρόσβασης, έτσι όπως αυτή έχει οριστεί στην εν λόγω Απόφαση και ως εκ τούτου δεν υπόκειται στην υποχρέωση ελέγχου συμπίεσης περιθωρίου.

»Υπενθυμίζεται τέλος ότι, στο πλαίσιο του ρυθμιστικού της ρόλου, η ΕΕΤΤ, σε συνεχή διαβούλευση και συνεργασία με τους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών, εργάζεται αδιαλείπτως με γνώμονα την ενθάρρυνση επενδύσεων στη χώρα και την προώθηση καινοτόμων προϊόντων ηλεκτρονικών επικοινωνιών προς όφελος της εθνικής οικονομίας και της προστασίας των καταναλωτών».

Στα… όπλα και οι συνδικαλιστές

Το τσεκούρι του πολέμου κατά της διοίκησης του ΟΤΕ φαίνεται ότι έχουν ξεθάψει και οι συνδικαλιστές. Αφορμή; Η υπογραφή της νέας επιχειρησιακής σύμβασης! Δεδομένου ότι τα χρονικά περιθώρια στενεύουν μιας και στο τέλος του έτους τερματίζεται η ισχύς της υφιστάμενης σύμβασης, οι πιθανότητες για μία κοινά αποδεκτή φόρμουλα δεν είναι –τουλάχιστον για την ώρα– αρκετές.

Αν μάλιστα κρίνουμε από την αποστροφή του λόγου του Μιχάλη Τσαμάζ κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των δημοσιογράφων ότι αυτά που ζητούν οι συνδικαλιστές δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν, τότε η μετωπική σύγκρουση συνδικαλιστών διοίκησης είναι η πλέον πιθανή εξέλιξη.

Σύμφωνα, πάντα, με τον πρόεδρο και CEO του ΟΤΕ, οι εργαζόμενοι έχουν πέσει θύμα των υποσχέσεων των συνδικαλιστών, με αποτέλεσμα να διεκδικούν την επαναφορά των μισθών στα επίπεδα του 2010 (πριν τις μειώσεις κατά 11% που υπεγράφησαν το 2010), μείωση του ωραρίου και διασφάλιση των θέσεων εργασίας.

«Αυτά που ζητούν δεν μπορούν να γίνουν. Όταν όλες οι επιχειρήσεις έχουν πληγεί δεν μπορούμε να μιλάμε για διασφάλιση των θέσεων εργασίας. Δεν είμαστε δημόσιο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαμάζ. Μάλιστα ο επικεφαλής το ομίλου πηγε κι ένα βήμα παρακάτω τη σκέψη του εξηγώντας ότι εφόσον δεν συμφωνηθεί και υπογραφεί νέα συλλογική σύμβαση εργασία, τότε οι εργαζόμενοι θα μπουν σε καθεστώς μετενέργειας (βασικός μισθός και επιδόματα ωρίμανσης, τέκνων, σπουδών και επικινδύνου εργασίας), γεγονός που σημαίνει ότι μετά την πάροδο τριμήνου θα διακοπεί και η παροχή και των 30 επιδομάτων που παίρνουν οι εργαζόμενοι του ΟΤΕ (μεταξύ αυτών, αποζημίωση συνταξιοδότησης με ποσό €25.000 συν 9 μισθούς, προσαυξημένη κατά 40% αμοιβή υπερωριακής απασχόλησης, επίδομα βιβλιοθήκης, επίδομα φωτοτυπικού, 30 μέρες ασθένειας κλπ).

Αναφερόμενος ειδικά στην πρόνοια της ισχύουσας επιχειρησιακής σύμβασης που δικαιολογεί άδειας ασθενείας 30 ημερών στους εργαζόμενους, ο πρόεδρος του ΟΤΕ περιέγραψε πως αν ένας υπάλληλος δεν κάνει χρήση και των 30 ημερών κατά τη διάρκεια του έτους, του επιτρέπεται να κάνει «μεταφορά υπολοίπου» στις επόμενες χρονιές! «Φτάνουν, λοιπόν, κάποιοι να έχουν και δύο χρόνια αδειών» είπε ο Μιχ. Τσαμάζ  και… απασφάλισε μιλώντας για τα «εκτός έδρας»: «Στον ΟΤΕ, εκτός θεωρούνται τα 20 χιλιόμετρα και πάνω. Αν κάποιος πάει από το Μαρούσι στην Γλυφάδα θεωρείται εκτός έδρας».

Απαντώντας στις αναφορές Τσαμάζ, η ΟΜΕ – ΟΤΕ χαρακτήρισε με ανακοίνωσή της «εκτός τόπου και χρόνου» τις δηλώσεις του προέδρου του Ομίλου ΟΤΕ, είπε ότι «οι εργαζόμενοι δεν εκβιάζονται και δεν τρομοκρατούνται» και προέτρεψε τους συνάδελφους της να κλείσουν τα αυτιά τους «στις σειρήνες που θα υπάρξουν το επόμενο διάστημα και στους λαϊκιστές χειρίστου είδους που θα προσπαθήσουν να διασπάσουν την ενότητά μας για τους εργαζόμενους και το συνδικαλιστικό κίνημα».

——–

Ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, Δημήτρης Τσαμάκης

Οι τέως επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κ.κ. Κανέλλος και Λουρόπουλος

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα