Πανευρωπαϊκός θρήνος για την πτήση του θανάτου

(upd 19:22)

Εκατόν πενήντα ανθρώπους πήρε τελικά στον θάνατο το μοιραίο αεροσκάφος Airbus-320 της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Germanwings το οποίο συνετρίβη το πρωί της Τρίτης (24/3) στις γαλλικές Άλπεις. Παρά την αρχική σύγχυση για το ακριβή αριθμό των επιβαινόντων, η θυγατρική της Lufthansa εταιρεία Germanwings ανακοίνωσε επισήμως ότι το αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση #4U9525 από τη Βαρκελώνη για το Ντίσελντορφ μετέφερε συνολικά 150 άτομα, εκ των οποίων οι έξι ήταν μέλη του πληρώματος. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μακάβρια λίστα περιλαμβάνει 16 μαθητές από τη Γερμανία μαζί με τους δύο συνοδούς δασκάλους τους, καθώς και δύο βρέφη.

Ο τόπος του δυστυχήματός έχει εντοπιστεί σε απόσταση 200 χλμ. βορειοανατολικά της Μασσαλίας και 100 χλμ βόρεια της Νίκαιας, στον ορεινό όγκο των γαλλικών Άλπεων. Πιο συγκεκριμένα τα πρώτα συντρίμμια εντοπίστηκαν από ελικόπτερα της αστυνομίας κοντά στο χωριό Μπαρσελονέτ, σε υψόμετρο 2.000 μέτρων, με την περιοχή να περιγράφεται ιδιαίτερα δύσβατη, γεγονός που δυσκολεύει την προσέγγιση των σωστικών συνεργείων.

Για την ώρα δεν υπάρχει καμία εκτίμηση αναφορικά με τα αίτια της τραγωδίας, πλην της ώρας που πιθανότατα έγινε το μοιραίο. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες που έχουν δει το φώς της δημοσιότητας, τα ραντάρ έχασαν από τις οθόνες τους το ίχνος του Airbus-320 στις 9:47 ώρα Γκρίνουϊτς (10:47 τοπική ώρα) και ενώ το αεροσκάφος πετούσε σε ύψος στα 5.000 ποδών, με ασυνήθιστα χαμηλή ταχύτητα στους 378 κόμβους.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι πριν την πτώση ο πιλότος του Airbus της Germanwings δεν εξέπεμψε SOS, όπως αρχικά είχε διαρρεύσει. Ειδικότερα, υπάρχει σχετικό ρεπορτάζ του διεθνούς πρακτορείου Reuters το οποίο επικαλείται εκπρόσωπο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Γαλλίας, σύμφωνα με τον οποίο «το αεροσκάφος το ίδιο δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου, αλλά ο συνδυασμός της απώλειας της επικοινωνίας και της απώλειας ύψους οδήγησαν τον πύργο ελέγχου να ορίσει την πτήση σε κατάσταση κινδύνου».

Για τους μη γνωρίζοντες να πούμε ότι η κατάσταση κινδύνου (distress phase) είναι η τρίτη και πιο σοβαρή από τις τρεις καταστάσεις-ειδοποιήσεις που χρησιμοποιούνται, προκειμένου να ξεκινήσουν οι προσπάθειες διάσωσης, όταν ένα αεροσκάφος θεωρείται ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα. Νωρίτερα, η γαλλική ΥΠΑ είχε πει το αεροσκάφος έκανε κλήση για βοήθεια στις 10.47 (τοπική ώρα), ενώ έπεφτε από τα 38.000 πόδια στα 5.000 πόδια.

france 24

Πάνω το γράφημα του δικτύου France 24 που αναπαριστά την πορεία του μοιραίου αεροσκάφους και κάτω ο χάρτης της περιοχής που συνετρίβη το Airbus-320 

xartis

 

Όλα «οκ» έδειξε ο τελευταίος έλεγχος
Για την ιστορία –και κυρίως για όση σημασία μπορεί να έχει σε σχέση με τις αιτίες της πτώσης του–, σύμφωνα με την ηλεκτρονική τράπεζα πληροφοριών airfleets.net τo Airbus-320 που συνετρίβη ήταν ηλικίας 24 ετών και περιλαμβανόταν από το 1991 στον στόλο της Germanwings. Από την πλευρά τους, πάντως, εκπρόσωποι της Germanwings είπαν στη σχετική συνέντευξη Τύπου ότι ο τελευταίος έλεγχος στο μοιραίο αεροσκάφος της εταιρείας έγινε μόλις χθες και όλα ήταν κανονικά.
Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, ο πιλότος του αεροσκάφους είχε 10ετή εμπειρία και 6.000 ώρες πτήσης, ενώ ένας συνάδελφός του που συμμετείχε στη συνέντευξη Τύπου αναφέρθηκε στα αίτια της συντριβής σημειώνοντας: «Ξέρουμε ότι το αεροσκάφος έχασε ύψος. Πρέπει να καταλάβουμε γιατί ο πιλότος κατέβηκε τόσο γρήγορα σε χαμηλό ύψος».

Capture

Ως εξαιρετικά δύσβατη περιγράφεται η περιοχή της αεροπορικής τραγωδίας

ptosi

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα