Πιο κοντά το ποδόσφαιρο στο Grexit

Σε τεντωμένο σκοινί κινείται το ελληνικό ποδόσφαιρο, καθώς η FIFA και η UEFA απάντησαν από κοινού στον υφυπουργό Αθλητισμού, Σταύρο Κοντονή, ζητώντας να προβεί σε αλλαγές που όμως διατηρούν εν ζωή τη σημερινή «σάπια» κατάσταση

Ο Έλληνας πολιτικός, όμως, σε άμεση τοποθέτησή του, αρνήθηκε να μπει σε διαδικασία αλλαγών, τονίζοντας πως αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη αν τυχόν οι Ομοσπονδίες Ποδοσφαίρου αποφασίσουν να αποβάλουν τις ελληνικές ομάδες από κάθε διοργάνωση. Πλέον μένει να δούμε αν θα υπάρξει υποχώρηση από τη μία ή από την άλλη πλευρά, ή αν τελικά το σενάριο αποβολής των ομάδων μας –και της Εθνικής– θα υλοποιηθεί!

Η ουσία είναι ότι από τη μία ο υφυπουργός αθλητισμού ρισκάρει με την ύπαρξη του ελληνικού ποδοσφαίρου και από την άλλη οι UEFA και FIFA δεν αντιλαμβάνονται ότι με την τακτική που ακολουθούν, επιτρέπουν τη δημιουργία διαφόρων καταστάσεων, των οποίων τα αποτελέσματα αρχίζουν να αναδεικνύονται στην επιφάνεια. Οι διεθνείς Ομοσπονδίες δεν επιθυμούν την παραμικρή εμπλοκή στα… χωράφια τους και για τον λόγο αυτόν έχουν θεσπίσει το περιβόητο αυτοδιοίκητο, η θετική λειτουργία του οποίου εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τη βούληση της εκάστοτε εθνικής Ομοσπονδίας και από την ικανότητα των προσώπων να διαχειρίζονται τις καταστάσεις προς όφελος του αθλήματος.

Η κοινή απάντηση UEFA και FIFA αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Κύριε Κοντονή,

Όπως συμφωνήθηκε κατά την διάρκεια της πρόσφατης συνάντησης μας στην Αθήνα στις 30 Μαρτίου 2015 με τους αντιπροσώπους της FIFA-UEFA και της ΕΠΟ θα θέλαμε να σας παραθέσουμε τα κοινά σχόλια για το νομοσχέδιο «Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις». Στο πλαίσιο αυτό, παρακαλείστε να σημειώσετε ότι δεν έχουμε λάβει ακόμη επίσημη μετάφραση του νομοσχεδίου από το υπουργείο Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων και γι’ αυτό τα σχόλιά μας θα είναι βασισμένα στην μετάφραση που μας παρείχε η ΕΠΟ. Πρώτα απ’ όλα, και ως ένα γενικό σχόλιο, αμφότερες FIFA-UEFA καλωσορίζουν κάθε πρωτοβουλία για θέσπιση εθνικής νομοθεσίας με στόχο την εφαρμογή των μέτρων που προβλέπονται στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την καταπολέμηση της βίας και ανάρμοστης συμπεριφοράς στις αθλητικές εκδηλώσεις και ιδίως στους ποδοσφαιρικούς αγώνες.

Πιο συγκεκριμένα και όπως ήδη επισημάνθηκε κατά την διάρκεια της συνάντησής μας υπάρχουν κάποιες διατάξεις στο νομοσχέδιο που και οι δύο FIFA-UEFA θα ήθελαν να δουν να αλλάζουν προκειμένου να διατηρηθεί η οργανωτική αυτονομία που γενικά αναγνωρίζεται στους φορείς διοίκησης του αθλητισμού/ποδοσφαίρου. Αυτές οι διατάξεις είναι οι ακόλουθες:

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Άρθρο 1(3): [“Σύμφωνα με την παράγραφο 2 το υπουργείο που είναι υπεύθυνο για τον αθλητισμό μπορεί επίσης, ως πρόληψη, για να αποτρέψει την επανάληψη ίδιων συμβάντων και συμπεριφορών, να απαγορεύσει προσωρινά, για μία ή περισσότερες αγωνιστικές, την διεξαγωγή συγκεκριμένων αγώνων ή να αναστείλει μόνιμα πρωταθλήματα ή άλλες διοργανώσεις και ακόμα να απαγορεύσει την συμμετοχή ελληνικών ομάδων σε διεθνείς διοργανώσεις. Μπορεί επίσης να απαγορεύσει κάθε είδους διάθεση εισιτηρίων και τη συνολική χρήση συγκεκριμένων ζωνών ή τμημάτων των κερκίδων σε αθλητικές εγκαταστάσεις”]:

FIFA – UEFA

Φυσικά κατανοούμε την ανάγκη λήψης μέτρων από τις κρατικές αρχές (όπως η απαγόρευση διάθεσης εισιτηρίων, απαγόρευσης εισόδου στο στάδιο, αγώνες χωρίς θεατές κ.λπ.) προκειμένου να καταπολεμηθεί ο χουλιγκανισμός και ο ρατσισμός στους ποδοσφαιρικούς αγώνες, μια και η αποστολή τους είναι να διασφαλίσουν την δημόσια τάξη σε όλες τις αθλητικές εκδηλώσεις. Όμως, είμαστε της γνώμης ότι κάθε απόφαση να “απαγορευθεί η συμμετοχή των ελληνικών ομάδων σε διεθνείς διοργανώσεις” πρέπει να παραμείνει μέσα στην αποκλειστική αρμοδιότητα των FIFA και UEFA. Στην πραγματικότητα, FIFA και UEFA έχουν πάντα την ευχέρεια να αποφασίσουν ότι, για λόγους ασφαλείας, αγώνες διεθνών διοργανώσεων μπορούν να διεξαχθούν μόνο κεκλεισμένων των θυρών ή ακόμα και στην περιοχή άλλου μέλους των FIFA-UEFA. Αναφορικά με την απαγόρευση συμμετοχής ή αναστολής, σε τοπικές διοργανώσεις (δηλαδή αυτές που οργανώνονται από ΕΠΟ), θεωρούμε ότι τέτοιες αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται μόνο μετά από τη δέουσα διαβούλευση με τα αρμόδια όργανα της ΕΠΟ και ως τελευταίο μέσο (“έσχατη λύση”), δηλαδή μόνο αν άλλα επιεικέστερα μέτρα –όπως κλείσιμο μέρους των κερκίδων ή κεκλεισμένων των θυρών– δεν εγγυώνται την δημόσια ασφάλεια.

Η ΑΠΟΨΗ

(σ.σ. Στο σημείο αυτό αξίζει να επισημάνουμε πως οι UEFA/FIFA έχουν δίκιο ως προς τη δυνατότητα του υπουργού να αποβάλει ομάδες από διοργανώσεις. Σαφώς και δεν δύναται να πράξει κάτι τέτοιο, διότι μόνο οι διοργανώτριες αρχές έχουν το δικαίωμα να αποβάλουν ή να δέχονται ομάδες στις τάξεις τους. Όσο για τις εγχώριες διοργανώσεις, ο εκάστοτε υφυπουργός μπορεί να μεταθέσει αγώνες ή να διακόψει προσωρινά πρωταθλήματα, επικαλούμενος λόγους ασφαλείας και αυτό προβλέπεται στον Νόμο Ορφανού).

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Άρθρο 2(1): [“Από την αγωνιστική περίοδο 2015-2016, η συμμετοχή κάθε ΠΑΕ σε κάθε εθνικό πρωτάθλημα ή κύπελλο ποδοσφαίρου και μπάσκετ απαγορεύεται, εκτός εάν η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της ΓΓΑ επιβεβαιώσει τη σωστή λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων επιτήρησης, […] και το ηλεκτρονικό εισιτήριο με το όνομα του κομιστή του”]:

FIFA – UEFA

Κατανοούμε πλήρως την ανάγκη των κρατικών αρχών να επιβάλουν μέτρα σε σχέση με τις γηπεδικές υποδομές, όπως είναι η εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος επιτήρησης (CCTV) και ηλεκτρονικού μη μεταβιβάσιμου εισιτηρίου. Όμως, αυτού του είδους τα μέτρα πρέπει να επιβληθούν στους ιδιοκτήτες των γηπέδων (δηλαδή όχι στις ΠΑΕ, αφού δεν είναι απαραίτητα ιδιοκτήτες των γηπέδων στα οποία παίζουν). Εξάλλου, κάθε παραβίαση αυτών των μέτρων πρέπει μόνο να οδηγεί σε κυρώσεις όπως μερικό ή ολικό κλείσιμο των εν λόγω σταδίων, αλλά όχι στην απαγόρευση των ΠΑΕ να συμμετέχουν στις διοργανώσεις της ΕΠΟ, μιας και η ΠΑΕ μπορεί να επιλέξει να παίξει σε άλλα γήπεδα, εφοδιασμένα με τα προαναφερόμενα μέτρα.

Η ΑΠΟΨΗ

(σ.σ. Το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρεται σε ένα θέμα που εν πολλοίς είναι ξεκάθαρο. Όταν ένα γήπεδο δεν πληροί τις προδιαγραφές, δεν αποβάλλεται η ομάδα, αλλά αγωνίζεται σε κάποιο άλλο γήπεδο, το οποίο προσφέρει τις υπηρεσίες που προβλέπονται. Το αυτό ισχύει παγκοσμίως).

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

 Άρθρο 5(1): [“Μέσα σε πέντε μήνες από την δημοσίευση του παρόντος, όλα τα πειθαρχικά και δικαστικά όργανα του ποδοσφαίρου θα ανασυσταθούν, αποτελούμενα πλέον μόνο από τακτικούς δικαστές”]:

FIFA – UEFA

Αμφότερες FIFA και UEFA συνιστούν να απαιτείται νομική γνώση αυτών που απαρτίζουν τα δικαστικά/πειθαρχικά όργανα των ομοσπονδιών μελών τους [δες Άρθρα 62(1) και 63(1) του καταστατικού της FIFA (διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της FIFA): “Ο πρόεδρος και ο αναπληρωτής πρόεδρος πρέπει να έχουν νομική κατάρτιση”]. Αυτή η σύσταση έχει ακολουθηθεί από την ΕΠΟ όπως ορίζει το Άρθρο 6(3) στο καταστατικό της: “Ο πρόεδρος των δικαστικών σωμάτων [στην ΕΠΟ] πρέπει να είναι ειδικευμένος να ασκεί και να εφαρμόζει το νόμο”. Όμως, FIFA και UEFA είναι της άποψης πως η σύνθεση των οργάνων λήψης αποφάσεων των ομοσπονδιών μελών τους (όπως οι πειθαρχικές και δικαστικές επιτροπές) θα πρέπει να βρίσκονται στην αποκλειστική αρμοδιότητα των ομοσπονδιών μελών τους και να μην υπαγορεύονται από καμιά κρατική αρχή. Πράγματι, όπως ξεκάθαρα ορίζεται στο άρθρο 17(2) του καταστατικού της FIFA και στο άρθρο 7β(2) του καταστατικού της UEFA, όλα τα μέλη των FIFA-UEFA πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα όργανά τους είναι ελεύθερα εκλεγμένα ή ορισμένα με πλήρως ανεξάρτητο τρόπο, που σημαίνει χωρίς την επιρροή οποιουδήποτε τρίτου και χωρίς καμιά κυβερνητική/πολιτική παρεμβολή. Στο βαθμό που το Άρθρο 5(1) του νομοσχεδίου θα έχει απ’ ευθείας επιρροή στην σύνθεση των δικαστικών οργάνων της ΕΠΟ, κάθε εκτέλεση αυτής της πρόβλεψης μπορεί να θεωρηθεί ως μια αδικαιολόγητη παρέμβαση στις ποδοσφαιρικές υποθέσεις, που είναι μη αποδεκτή και από τις δύο FIFA-UEFA.

Η ΑΠΟΨΗ

(σ.σ. Το συγκεκριμένο θέμα απαιτεί αρκετή συζήτηση μεταξύ των δύο πλευρών. Οι διεθνείς ομοσπονδίες επί της ουσίας δεν επιθυμούν την παρέμβαση της Πολιτείας καθ’ οιονδήποτε τρόπο. Αυτό συμβαίνει μέχρι και τώρα. Όμως ποιο είναι το αποτέλεσμα; Η κοροϊδία και η ατιμωρησία. Υπάρχει τρόπος να βρεθεί η κοινή συνισταμένη μεταξύ των δύο πλευρών για τη λύση του θέματος, με την επιλογή από 5πλάσιο αριθμό τακτικών δικαστών με κλήρωση, με την έγκριση του ανώτατου δικαστικού συμβουλίου.

Διότι το ελληνικό ποδόσφαιρο έχει προοδεύσει και πλέον οι Έλληνες ποδοσφαιριστές δεν συμμετέχουν σε διαφημίσεις για αποσμητικά Rexona, αλλά παίζουν σε κορυφαία πρωταθλήματα. Θέλουμε το ποδόσφαιρό μας να πάει πίσω μία 30ετία; Δεν πρέπει και οι Ομοσπονδίες να υπαναχωρήσουν και να αποδεχθούν ότι για μία τριετία έστω, κάποιοι εξωθεσμικοί παράγοντες οφείλουν να παρέμβουν στο ποδόσφαιρο της χώρας μας και να αποτινάξουν με τις παρεμβάσεις τους τα κακώς κείμενα; Αρέσει στην UEFA το φαινόμενο να εξετάζουν υποθέσεις που αφορούν το ποδόσφαιρο της χώρας μας άνθρωποι που εμπλέκονται στα εισαγγελικά πορίσματα;  Δεν αποτελεί δυσφήμιση και για την UEFA το πόρισμα Κορρέα; )

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Άρθρο 5(5): [“Με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Δικαιοσύνης και του αρμόδιου για τον αθλητισμό, επιβάλλεται δασμός, το ύψος του οποίου θα οριστεί από την ίδια ΚΥΑ, στα εισιτήρια των αγώνων των επαγγελματικών κατηγοριών ποδοσφαίρου, μπάσκετ και βόλεϊ, για να καλυφθούν κυβερνητικά έξοδα για τη συμμετοχή τακτικών δικαστών στα πειθαρχικά και δικαστικά όργανα”]:

FIFA – UEFA

Το ύψος του ποσού της αποζημίωσης στα μέλη των δικαστικών οργάνων της ΕΠΟ πρέπει να αποφασιστεί από την ίδια την ΕΠΟ για τους ίδιους λόγους που εξηγήθηκαν παραπάνω.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Άρθρο 7(1): [“Η ΕΠΟ θα μεταφέρει αμέσως στον αρμόδιο για τον αθλητισμό υπουργό και στην Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού τις αναφορές που έλαβε από την Ευρωπαϊκή ή Διεθνή Συνομοσπονδία ή από τις συνεργαζόμενες με αυτές εταιρίες ή άλλες οντότητες, αναφορικά με τους ύποπτους χειραγώγησης αγώνες”]:

FIFA – UEFA

Στη μάχη κατά του στησίματος αγώνων, η συνεργασία μεταξύ της ΕΠΟ και των ελληνικών κρατικών αρχών είναι ουσιώδης, αλλά η αμοιβαιότητα πρέπει να διασφαλιστεί επίσης, έτσι ώστε η ΕΠΟ να εφοδιάζεται με κάθε σχετική πληροφορία που συγκεντρώνουν οι ελληνικές κρατικές αρχές.

Η ΑΠΟΨΗ

(σ.σ. Σε επίπεδο στοιχηματισμού, η UEFA και η FIFA κάνουν τα… παγόνια, παρ’ ότι έχουν θέσει ως βασικής τους προτεραιότητα την αντιμετώπιση του φαινομένου. Η ΕΠΟ έχει προσθέσει διάταξη στο καταστατικό της περί συμμετοχής τριών παικτών και άνω, με την οποία αθωώνονται εκ των προτέρων όλες οι ομάδες που αναφέρονται στις «ύποπτες» λίστες της UEFA. Λίστες, οι οποίες δεν αναφέρονται πουθενά σε παίκτες, αλλά ΜΟΝΟ σε ομάδες. Οι διεθνείς ομοσπονδίες μάλιστα, απαιτούν το θέμα να διευθετείται από την ΕΠΟ, τα μέλη της οποίας κατηγορούνται για συμμετοχή σε εγκληματικές οργανώσεις και παράνομο στήσιμο αγώνων. Για περισσότερα θα επανέλθουμε στο φύλλο της επόμενης…).

 ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Άρθρο 7(3): [“Εφ’ όσον τέτοιες αναφορές φτάσουν στον αρμόδιο υπουργό για τον αθλητισμό πριν από αγώνα, μπορεί ν’ αποφασίσει την αναβολή του αγώνα ή την μετάθεσή του σε μέρα και ώρα που θα καθοριστούν σε συνεννόηση με τις αντίστοιχες διοργανώτριες και τις διαγωνιζόμενες ΠΑΕ”]:

FIFA – UEFA

Οι αγωνιστικές και οι αναβολές είναι επιχειρησιακό ζήτημα που πρέπει να τελεί πλήρως υπό την αποκλειστική αρμοδιότητα των οργάνων της ΕΠΟ. Εξάλλου, αυτή η πρόβλεψη σε κάθε περίπτωση δεν θα είναι χρήσιμη δεδομένου ότι η ΕΠΟ συνήθως δεν λαμβάνει αναφορές πριν τους αγώνες.

Σύμφωνα με το υπόλοιπο νομοσχέδιο, οι ακόλουθες προβλέψεις παραμένουν θολές σε μας:

– Άρθρο 5(2): Ποιες είναι οι εξουσίες του “εισαγγελέα ποδοσφαιρικών υποθέσεων” και γιατί τέτοιος εισαγγελέας υπάρχει μόνο για το ποδόσφαιρο.

Η ΑΠΟΨΗ

(σ.σ. Και σε αυτή την περίπτωση πρέπει να υπάρξει κατανόηση από FIFA και UEFA και μία παραχώρηση εξουσιών έστω και με ημερομηνία λήξης σε αυτόν τον «ποδοσφαιρικό εισαγγελέα». Ας τους εξηγήσει κάποιος με ποιον τρόπο λειτουργεί η δικαιοσύνη στην Ελλάδα και ότι χωρίς ποδοσφαιρικό εισαγγελέα οι υποθέσεις θα λύνονται σε βραδύτατους ρυθμούς)

– Άρθρο 5(3): Γιατί οι όροι “με εξαίρεση το ποδόσφαιρο” αποσύρονται από το άρθρο 119 του νόμου 2725/99 και ποιες θα είναι οι συνέπειες αυτής της τροποποίησης.

– Άρθρο 6: Ποια είναι η έννοια και η λογική αυτής της πρόβλεψης που σχετίζεται με τους διαιτητές, βοηθούς διαιτητές και παρατηρητές διαιτητών. Σημείωση: Ως καθαρά αθλητικό/ποδοσφαιρικό ζήτημα, αυτό το πεδίο πρέπει να μείνει υπό την αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΠΟ και δεν πρέπει να υπάρξει καμιά ανάμιξη κρατικών αρχών.

– Άρθρο 8(2): Γιατί οι όροι “εκτός από τα αποδυτήρια των διαγωνιζομένων ομάδων και των διαιτητών” πρέπει να αφαιρεθούν από το άρθρο 41Α 119 του νόμου 2725/99 και ποιες θα είναι οι συνέπειες αυτής της τροποποίησης.

Είμαστε, φυσικά, έτοιμοι να συζητήσουμε περαιτέρω όλα αυτά τα σημεία με εσάς σε μια άλλη συνάντηση, αν αυτή κρίνεται απαραίτητη, και θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι κρίνουμε πως η έγκριση και εφαρμογή του νομοσχεδίου χωρίς τροπολογίες θα παραβίαζε την αρχή σύμφωνα με την οποία όλα τα μέλη των FIFA-UEFA πρέπει να διαχειρίζονται τις υποθέσεις τους αυτόνομα και χωρίς την επιρροή οποιουδήποτε τρίτου (όπως ορίζεται στα άρθρα 13 ( 1 ) ( i ) και 17 στο καταστατικό της FIFA, καθώς και στο άρθρο 17β(2) του καταστατικού της UEFA).

Ειλικρινά δικός σας

Ζερόμ Βάλκε γ.γ. FIFA, Τζιάνι Ιφαντίνο γ.γ. UEFA».

 

Τα αντανακλαστικά του Σταύρου Κοντονή ήταν άμεσα και την ίδια μέρα σε συνέντευξη Τύπου άφησε να εννοηθεί πως υποστηρίζει μέχρι κεραίας το νομοσχέδιο και υπερτόνισε το άρθρο 16 του Συντάγματος, το οποίο αφαιρεί πλήρως το αυτοδιοίκητο του ποδοσφαίρου. Να τι είπε μεταξύ άλλων:

«Έγινε τεράστια προσπάθεια από το νομικό συμβούλιο ώστε να δώσουμε με αυτό το νομοσχέδιο μια άμεση απάντηση σε ένα τσουνάμι βίας, και πιστεύουμε ότι αυτό θα γίνει. Τα κρούσματα βίας αφορούν κυρίως τον χώρο του επαγγελματικού ποδοσφαίρου, αλλά έχουν επεκταθεί με παράλογο τρόπο και σε άλλα αθλήματα τα οποία δεν φανταζόμασταν ποτέ, μέχρι και σε πρωταθλήματα παίδων. Πιστεύουμε ότι το νομοσχέδιο βάζει ξανά σε ράγες τις ευθύνες του κράτους, της πολιτείας και της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση και η Βουλή είναι οι μόνοι νομιμοποιημένοι φορείς από τον ελληνικό λαό και δεν είναι διατεθειμένη να εκχωρήσει τις αρμοδιότητες του κράτους. Το άρθρο 16 αποτελεί ρόλο ελεγκτικό και εποπτικό σε όλα τα θέματα του αθλητισμού. Αυτόν τον ρόλο θα τον παίξει και θα τον ασκήσει στο ακέραιο. Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν θα εκχωρήσει ευθύνες, αλλά θα ανακτήσει και ό,τι έχει κακώς μέχρι τώρα εκχωρηθεί! Από τη στιγμή που θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο η κυβέρνηση είναι υπόλογη για ό,τι πει και ό,τι κάνει. Αναλαμβάνουμε την πολιτική ευθύνη, γι’ αυτό μας ψήφισε ο λαός και η Βουλή μάς έδωσε την εμπιστοσύνη της.  Θέλουμε το αυτοδιοίκητο, όλες όμως οι ομοσπονδίες θα ελέγχονται και θα διοικούνται με ενιαίο τρόπο, χωρίς να υπάρχουν θύλακες και εξαιρέσεις. Η UEFA και η FIFA είναι διεθνείς οργανισμοί που διέπονται από το ελβετικό Δίκαιο. Η ελληνική Βουλή είναι ο χώρος που νομοθετεί με απευθείας εντολή από τον ελληνικό λαό. Προφανώς η ιεραρχία είναι αντίθετη. Κατά το παρελθόν, το ελληνικό κράτος ψήφισε και νομοθέτησε. Μετά από δεκαετή τουλάχιστον εμπειρία, όλοι έχουν βγάλει τα συμπεράσματά τους. Η ελληνική Δικαιοσύνη έχει πλέον και επίσημο πόρισμα για δράση δύο εγκληματικών οργανώσεων. Αν κάποιος διεθνής παράγοντας θεωρεί ότι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο έχει λειτουργήσει σωστά, ας έρθει να μας το πει».

Είναι πλέον πασιφανές πως, αν δεν υπάρξει σύντομα συνεννόηση μεταξύ της ελληνικής πολιτείας της FIFA και της UEFA, θα έχουμε δράματα. Είναι επίσης πασιφανές, πως στο ενδεχόμενο αποκλεισμού του ελληνικού ποδοσφαίρου από τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις, θα επιφέρει ισχυρότατες αντιδράσεις στον κόσμο, αλλά και στις ομάδες, οι οποίες θα κινδυνεύσουν με αφανισμό, ενώ πολλές θα είναι εκείνες που δεν θα μπουν καν στη διαδικασία να αγωνιστούν στις εγχώριες διοργανώσεις, δίχως το ευρωπαϊκό κίνητρο. Εν ολίγοις, αυτό που επιχειρεί ο υφυπουργός αθλητισμού δεν δύναται να εφαρμοστεί, διότι πολύ απλά, δεν ισχύει σε καμία χώρα στον πλανήτη. Οι κανόνες των διεθνών ομοσπονδιών είναι πολύ συγκεκριμένοι. Εφόσον δεν τους τηρείς, σε περιλαμβάνεσαι στο… κόλπο! Τόσο απλά…

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα