Στο… λιμάνι του Σαββίδη «προσάραξε» ο ΟΛΘ

Στην κοινοπραξία που θα έχει ως Έλληνα εταίρο τον Ιβάν Σαββίδη «προσάραξε» τελικά το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης όπως προκύπτει από τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας νωρίς το απόγευμα της Δευτέρας (24/4).

Συγκεκριμένα, η βελτιωμένη δεσμευτική προσφορά που κατέθεσαν οι Γερμανοί της Deutsche Invest Equity Partners, οι Γάλλοι της Terminal Link SAS (θυγατρικής της CMA CGM) και η συμφερόντων του προέδρου του ΠΑΟΚ, Belterra Investments Ltd, που «χτύπησε» την ιδιωτικοποίηση του 67% του ΟΛΘ με τίμημα 231.926.000 ευρώ έγειραν την πλάστιγγα της επιλογής. Και η εξέλιξη αυτή δεν αποτελεί έκπληξη για τους γνωρίζοντες και ήταν μάλλον η φυσική συνέπεια της συγκεκριμένης διαγωνιστικής διαδικασίας, μιας και η προσφορά των σχεδόν 232 εκατ. ευρώ υπερβαίνει κατά 96 εκατ. ευρώ (+71%) την τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία του ΟΛΘ και στο +10% από τον αμέσως επόμενο πλειοδότη.

Σημειώνεται ότι κατά την αξιολόγηση της εν λόγω οικονομικής προσφοράς και την ανακήρυξη ως πλειοδότη την γαλλο-γερμανο-ελληνική κοινοπραξία ως πλειοδότη, το ΤΑΙΠΕΔ έλαβε υπόψη καθεμία από τις αποτιμήσεις οι οποίες είχαν εκπονηθεί από δύο διαφορετικούς αποτιμητές για την ΟΛΘ Α.Ε..

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε €1,1 δισ. καθώς εκτός του τιμήματος των €231.926.000 περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ με ορίζοντα την επόμενη επταετία και αναμενόμενα συνολικά έσοδα του ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.) ύψους πλέον των 170 εκατ. ευρώ. Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2051.

«Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας και της χώρας συνολικά”, αναφέρει το Ταμείο.

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί τις προσεχείς εβδομάδες στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά από την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές και την ικανοποίηση ορισμένων περαιτέρω προϋποθέσεων που προβλέπονται στη σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών.

Η Morgan Stanley και η Τράπεζα Πειραιώς ενήργησαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, οι Freshfields Bruckhaus Deringer LLP και Αλεξίου – Κοσμόπουλος Εταιρεία Δικηγόρων ενήργησαν ως νομικοί σύμβουλοι, οι Hamburg Port Consulting (HPC) και Marnet ενήργησαν ως τεχνικοί σύμβουλοι, για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως είχε γράψει πρόσφατα η «Α», η συμμετοχή του Ιβάν Σαββίδη στην πλειοδότρια κοινοπραξία θα αγγίξει το 13%, έναντι 87% των άλλων δύο εταίρων της Deutsche Invest και της Terminal Link.

Ειδικά για την τελευταία θυμίζεται ότι το 49% του μετοχικού κεφαλαίου της ελέγχεται από την China Merchants, η οποία μαζί με την COSCO είχαν εξαγοράσει το 2015 τον τερματικό σταθμό Kumport στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα