Το μολυβοστυλό που έγραψε ιστορία

Τι χρειάζεται για να διακριθεί ένας νέος επιχειρηματίας; «Ταλέντο και τύχη» είναι μια εύλογη απάντηση. Αν, ωστόσο, η ερώτηση απευθυνθεί στους μαθητές της «Κιβωτού του Κόσμου» η πιθανότερη απάντηση θα είναι πως η νεανική φαντασία, παρέα με ένα… μολυβοστυλό, αποτελούν όπλα ικανά να γράψουν ιστορία!  

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

Αυτό ακριβώς που περιγράφει το παραπάνω προλογικό κείμενο πέτυχαν τα παιδιά της «Κιβωτού του Κόσμου» που για πρώτη φορά φέτος διέπρεψαν συμμετέχοντας στο πρόγραμμα Εικονικής Επιχείρησης του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, έχοντας την υποστήριξη της ασφαλιστικής εταιρείας MetLife.

Ειδικότερα, η «Κιβωτός του Κόσμου» έλαβε τον έπαινο Ευρεσιτεχνίας στον διαγωνισμό της Εμπορικής Έκθεσης Μαθητικής Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Αθήνας που διεξήχθη σε γνωστό εμπορικό κέντρο της Αθήνας στις αρχές Φεβρουαρίου.

Τα παιδιά «έστησαν» την ξεχωριστή μαθητική εικονική επιχείρηση με την επωνυμία «ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Α.Ε.» και δημιούργησαν ένα χρηστικό μολυβοστυλό,  το pen-pen, αντικείμενο που συνδυάζει τη χρήση μολυβιού και στυλό διαρκείας. Πολύτιμοι αρωγοί στην παραπάνω μαθητική προσπάθεια στάθηκαν η παιδαγωγός Βίκυ Δούκα και ο εθελοντής – ασφαλιστικός σύμβουλος της MetLife, Γιάννης Παπαδημητρίου, ο οποίος προσέφερε τους συμμετέχοντες μαθητές την καθοδήγηση και τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να μπορέσουν να αντιληφθούν τις σωστές τακτικές του επιχειρείν στην Ελλάδα του

Τι εστί «Εικονική Επιχείρηση»

Το πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» αποτελεί πρωτοβουλία του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ) που με τη στήριξη της MetLife, παρέχει δωρεάν σεμινάρια σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, ώστε να αποκτήσουν οικονομικές γνώσεις και να εφαρμόσουν τις επιχειρηματικές τους ιδέες δημιουργώντας την προσομοίωση της υλοποίησης τους.

Συγκεκριμένα, η MetLife έχει επιστρατεύσει 350 εθελοντές της ως μέντορες σε διάστημα τριών ετών για να εκπαιδεύσουν τους μαθητές και να βρίσκονται δίπλα τους για περαιτέρω καθοδήγηση. Κατά τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, οι μαθητές σκέφτονται στην αρχή της σχολικής χρονιάς μια καινοτόμα επιχειρηματική ιδέα, κάνουν έρευνα αγοράς, υλοποιούν την ιδέα τους, δημιουργούν εταιρεία, εκλέγουν Διοικητικό Συμβούλιο και εκδίδουν μετοχές.

Ως αποτέλεσμα αυτού του προγράμματος, το σχολείο εκπροσωπείται στον Διαγωνισμό Εικονικής Επιχείρησης του ΣΕΝ με αυτή την ιδέα. Η κριτική επιτροπή επιλέγει και βραβεύει τις πιο αξιόλογες μαθητικές εταιρείες με βάσει διαφορετικά κριτήρια όπως η καινοτομία, η ευρεσιτεχνία, η καλύτερη παρουσία στην έκθεση,  καθώς και ο κλάδος δραστηριοποίησης της εταιρείας. Οι μαθητές παρουσιάζουν και πωλούν τα προϊόντα τους στις εμπορικές εκθέσεις του ΣΕΝ και στη συνέχεια διαγωνίζονται σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Κατά τη διάρκεια της πρωτοβουλίας αυτής, η MetLife έχει εκπαιδεύσει μέσα σε 3 συνεχόμενα έτη, 3.500 μαθητές και συνεχίζει. Συγκεκριμένα, η MetLife διδάσκει μέσω των καθηγητών-εθελοντών της και σε συνεργασία με τον ΣΕΝ, μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία.

Η  συγκεκριμένη δράση υπάγεται στο πρόγραμμα Life Changer της MetLife το οποίο εντάσσεται στο ευρύτερο CSR πρόγραμμα της εταιρείας «We Care», την ενοποιημένη πλατφόρμα των προγραμμάτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας.

Από την πλευρά της MetLife ο Σταύρος Μιχαηλίδης, Head of Communication and Marketing της εταιρείας ανέφερε: «Για άλλη μια χρονιά, η MetLIfe με την υποστήριξη του MetLife Foundation, βρίσκεται δίπλα στους νέους. Φέτος, ο στόχος της εταιρείας ήταν το πρόγραμμα “Life Changer” να επιμορφώσει ακόμα περισσότερους μαθητές, σε περισσότερα σχολεία δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά και να προσεγγίσει παιδιά που υποστηρίζονται από την ΜΚΟ, Κιβωτός του Κόσμου. Επιπλέον, στο πλαίσιο της υποστήριξης της νέας ψηφιακής εποχής, έθεσε σε πλάνο ανάπτυξης τεχνολογικές εφαρμογές, οι οποίες διευρύνουν την πρόσβαση στο πρόγραμμα σε ακόμη περισσότερα παιδιά, ανοίγοντας νέους δρόμους προς την οικονομική γνώση εντός και εκτός διαδικτύου».

Σε κάθε περίπτωση απώτερος στόχος της MetLife είναι –σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας– η ενθάρρυνση των νέων να στραφούν στην επιχειρηματικότητα και με την ανάλογη καθοδήγηση να μπορέσουν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη τους εγχώριου επιχειρείν και να αποκτήσουν εφόδια και την απαραίτητη εμπειρία για την επαγγελματική αποκατάστασή τους που μόνο εύκολη δεν είναι στους χαλεπούς δημοσιονομικούς καιρούς που ζούμε.

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα