Τρένα: Ο επόμενος στόχος των τζιχαντιστών

«Train Derail Operations» (μτφ. «Επιχειρήσεις Εκτροχιασμού Αμαξοστοιχιών») είναι ο τίτλος του «Inspire» που κυκλοφόρησε στα μέσα Αυγούστου. Ο λόγος για το αγγλόφωνο ψηφιακό περιοδικό του ISIS που δίνει γραμμή στους τζιχαντιστές ανά τον κόσμο.

Ρεπορτάζ: Κώστας Παπαδόπουλος
papadkos@gmail.com

Σε αυτό το τεύχος (το 17ο) οι ηγέτες του «χαλιφάτου του τρόμου» ζητούν από τους «μοναχικούς λύκους» ή τους πυρήνες τζιχαντιστών σε Ευρώπη και ΗΠΑ να βάλουν στο στόχαστρο τα τρένα –είτε πρόκειται για αμαξοστοιχίες που μεταφέρουν εμπορεύματα και αγαθά, είτε πολίτες–, τα οποία χαρακτηρίζουν το πιο σημαντικό μέσο μεταφοράς παγκοσμίως. Στις σελίδες του «Inspire», εκτός από διάφορα κηρύγματα μίσους εναντίον του δυτικού κόσμου, οι ισλαμιστές τρομοκράτες θα διαβάσουν ένα λεπτομερή οδηγό για το πώς μπορούν να χτυπήσουν –ασύμμετρα και με χαμηλό κόστος– αμαξοστοιχίες. «Σε αυτή την έκδοση, θα παρουσιάσουμε με τη θέληση του Αλλάχ μία απλή μέθοδο στόχευσης των τρένων. Πρόκειται για τον εκτροχιασμό. Μία αμαξοστοιχία μπορεί να εκτροχιαστεί και να γίνει κομμάτια, αρκεί να τοποθετηθεί πάνω στις ράγες ένα αντικείμενο, με στόχο να της αλλάξει κατεύθυνση», γράφει αρχικά το περιοδικό του Ισλαμικού Κράτους.

Στην συνέχεια, μέσα από έναν πολυσέλιδο οδηγό οι συντάκτες δίνουν αναλυτικές οδηγίες για το πώς κατασκευάζεται το «εργαλείο» εκτροχιασμού τρένων. Πρόκειται για το αντίγραφο ενός εργαλείου που χρησιμοποιούν οι σιδηροδρομικές εταιρείες όταν τα φρένα σε κάποια αμαξοστοιχία δεν πιάνουν και επιλέγεται ως έσχατη λύση ο εκτροχιασμός από ένα σοβαρότερο ατύχημα. Όπως εξηγεί το «Inspire», η κατασκευή απαιτεί έξι βήματα και δεν χρειάζεται πολύς χρόνος, ενώ και τα υλικά μπορεί κανείς να τα προμηθευτεί χωρίς να κινήσει υποψίες και με μικρό κόστος. «Με αυτήν την μέθοδο αποφεύγουμε την χρήση ηλεκτρονικών ή εξειδικευμένων εργαλείων που θα κινούσαν υποψίες», γράφει χαρακτηριστικά ο οδηγός. Πρόκειται επί της ουσίας για ένα αντικείμενο κατασκευασμένο από ατσάλι, μπετόν και αλουμίνιο.

Πού να χτυπήσουν

Μετά τις πολυσέλιδες οδηγίες για την κατασκευή του «εργαλείου», οι συντάκτες του «Inspire» κατευθύνουν τους μουσουλμάνους φονταμενταλιστές ποιους στόχους να επιλέξουν. Τους ζητούν να επιλέξουν σιδηροδρομικές γραμμές που χρησιμοποιούν τρένα υπέρ-υψηλών ταχυτήτων, καθώς «όσο αυξάνει η ταχύτητα τόσο αυξάνουν οι πιθανότητες εκτροχιασμού, ενώ και οι ζημιές που θα υποστεί η αμαξοστοιχία θα είναι μεγαλύτερες. Η βασική προϋπόθεση για την επιτυχία της αποστολής του μουτζαχεντίν είναι να γνωρίζει σε ποια σημεία το τρένο κορυφώνει την ταχύτητα του και να τοποθετήσει εκεί το “εργαλείο”. Για παράδειγμα το αμερικανικό τρένο “Acela” απαιτεί ένα ολόκληρο μίλι για να ακινητοποιηθεί». Στο κείμενο γίνεται αναφορά και σε δυο ευρωπαϊκές αμαξοστοιχίες υπέρ-υψηλών ταχυτήτων, τη βρετανική Class-395 «Javelin» και την γαλλική «TGV», ενώ ζητούν από τους «μοναχικούς λύκους» να χτυπήσουν είτε σε πυκνοκατοικημένες περιοχές είτε αμαξοστοιχίες που μεταφέρουν επικίνδυνα υλικά (π.χ. χημικά απόβλητα) και περνούν μέσα από κατοικημένες περιοχές.

Ευρωπαϊκός νότος

Δεκατρία χρόνια μετά το πολύνεκρο τρομοκρατικό χτύπημα στην Μαδρίτη –με εκρήξεις βομβών σε τρένα– οι εκπρόσωποι του μουσουλμανικού φονταμενταλισμού βάζουν ξανά στο στόχαστρο. Μία τρομοκρατική ενέργεια που σήμανε συναγερμό στις χώρες του ευρωπαϊκού νότου, ανάμεσά τους και την Ελλάδα, με το εγχειρίδιο του Κέντρου Μελετών Ασφάλειας με τίτλο «Ισλαμιστική Ριζοσπαστικοποίηση και Τρομοκρατία στην Ευρώπη» να επισημαίνει: «Η Ελλάδα όπως και οι υπόλοιπες χώρες του ευρωπαϊκού νότου, με εξαίρεση την πολύνεκρη επίθεση στην Μαδρίτη το 2004, δεν έχουν ακόμη βιώσει την ένταση του κινδύνου της ισλαμιστικής τρομοκρατίας, ωστόσο στα επόμενα χρόνια θα βρεθούν αντιμέτωπες με σημαντικές προκλήσεις, όπως η ενσωμάτωση των προσφύγων και η αναζήτηση ταυτότητας των μεταναστών 2ης και 3ης γενιάς».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα