Φουλ επίθεση στον Φίλη

Επίθεση στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη για την κατάργηση του Ολοήμερου Σχολείου που ξεκίνησαν πιλοτικά το 2010 και είχαν επεκταθεί στο 65% του μαθητικού δυναμικού της χώρας, εξαπολύει το ΠΑΣΟΚ σημειώνοντας ότι επιβαρύνει τις οικογένειες με πρόσθετο κόστος φροντιστηρίων. Η ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας του Κινήματος αναφέρει μεταξύ άλλων:
“Ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης καταργεί τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία (με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα) που ξεκίνησαν πιλοτικά το 2010 και είχαν επεκταθεί στο 65% του μαθητικού δυναμικού της χώρας. Πρόγραμμα που το ΠΑΣΟΚ εφάρμοσε από το 2010 και συμπεριλαμβανόταν στο Νέο Σχολείο. Μειώνει δηλαδή και καταργεί ώρες από τα μαθήματα της Γυμναστικής, της Μουσικής, της Θεατρικής Αγωγής, της Πληροφορικής, της Ευέλικτης Ζώνης (Αγωγή Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικές Δραστηριότητες), της Αγγλικής Γλώσσας και στην Α΄ και Β΄ τάξη μίας ώρας της ελληνικής Γλώσσας-Φιλοαναγνωσίας.
Πόσο αριστερό είναι κύριε Φίλη να μειώνετε σχεδόν κατά τρεις ώρες τον χρόνο που τα παιδιά του Δημοτικού έμεναν στο Σχολείο; Τι θα πείτε στους γονείς που ενώ θα απαλλάσσονταν από το κόστος μάθησης ξένης γλώσσας και πληροφορικής τώρα τους επιβαρύνετε και πάλι με κόστη φροντιστηρίων.
Δεν χρειάζεται να αναρωτηθεί κανείς ποιες οικογένειες θα επιβαρυνθούν περισσότερο από τις αριστερές σας επιλογές κύριε Φίλη. Ειδικότερα:
Τι πρόσφερε το Ολοήμερο με ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ) που καταργεί ο κος Φίλης;
– απελευθέρωση του σχολείου από τον στενά γνωσιοκεντρικό – ακαδημαϊκό του χαρακτήρα και προσανατολισμό και ενίσχυση της δημιουργικότητας και αυτονομίας του μαθητή
– έδινε μεγαλύτερη έμφαση στις Τέχνες και στον Πολιτισμό και προέβλεπε τη διδασκαλία των μαθημάτων Τέχνης από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
– επέτρεπε σε μεγαλύτερο βαθμό την κίνηση, τη συνεργασία, την έκφραση, την βιωματική εμπλοκή των μαθητών και ενασχόλησή τους με ελκυστικές δραστηριότητες που τους αποφόρτιζαν, τους χαλάρωναν και εμπλούτιζαν τη σχολική τους ζωή.
– αναβάθμιζε την ενασχόληση των μαθητών με την Φυσική Αγωγή (20 ώρες έναντι 12 ωρών στα κλασικά δημοτικά σχολεία)
– εξασφάλιζε τέτοια ενασχόληση με τα Αγγλικά (συνολικά 20 ώρες Αγγλικά, έναντι 12 ωρών στα Κλασικά) που στόχευε να ετοιμάσει κάθε μαθητή για Πιστοποίηση Αγγλικών στην Γ΄ Γυμνασίου και θα απάλλασσε την ελληνική οικογένεια από ένα μεγάλο κόστος και ταλαιπωρία
– προωθούσε την Πληροφορική με περισσότερες ώρες διδασκαλίας που τώρα περιορίζονται
– Κυρίως εξασφάλιζε σε μεγαλύτερο βαθμό δραστηριότητες που δεν είχαν στενά ακαδημαϊκό χαρακτήρα αλλά ανέπτυσσαν όλα τα χαρακτηριστικά που στα σύγχρονα προγράμματα διδασκαλίας και στις περισσότερες χώρες αποτελούν προτεραιότητα για την ανάπτυξη των ικανοτήτων και προσόντων του μαθητή. Αντί λοιπόν να αξιολογηθεί ο θεσμός – ο οποίος κρίθηκε από όλους θετικά – και να γίνουν οι απαραίτητες διορθωτικές παρεμβάσεις που απαιτούνται, το Υπουργείο Παιδείας τον καταργεί.
Το ΕΤΟΔΣ που φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζει σημαντικά προβλήματα, αφού:
α) Δεν εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές καθώς αφορά σχολεία μεγαλύτερα από 4θεσια
β) Αποφεύγει να αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα της ύπαρξης κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό
γ) Ουσιαστικά δημιουργεί σχολεία πολλών ταχυτήτων καθώς προσαρμόζει το πρόγραμμα σπουδών στο διαθέσιμο προσωπικό και δεν εξασφαλίζει το απαραίτητο προσωπικό ώστε να υλοποιείται το πλήρες πρόγραμμα.
δ) Θέτει διαφορετικές προϋποθέσεις εγγραφής στο ολοήμερο ανά σχολείο ( πχ βεβαίωση εργασίας και των 2 γονέων απαιτείται μόνον στα 6θέσια και άνω και όχι στα υπόλοιπα σχολεία),
ε) Περιορίζει τις ώρες παραμονής των μαθητών στο σχολείο, εκθέτοντας σε μεγαλύτερη ανισότητα και πλήττοντας κυρίως μαθητές από “φτωχό” κοινωνικό-μορφωτικό οικογενειακό περιβάλλον, οι οποίοι στις συνθήκες της κρίσης που βρίσκεται η χώρα έχουν αυξηθεί.
στ) Το πρόγραμμα στην πράξη γίνεται πιο πυκνό, με περισσότερο ακαδημαϊκό προσανατολισμό ενώ μειώνονται κατά πολύ τα μαθήματα και οι δραστηριότητες ανάπτυξης της προσωπικότητας και των στοιχείων του χαρακτήρα του μαθητή.
Για τον διάλογο
Στη συγκρότηση πέντε θεματικών επιτροπών, σε μια προσπάθεια να διαμορφωθεί ένα κοινό προγραμματικό πλαίσιο, προχωρούν το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι και τα λοιπά κόμματα που μετέχουν στη νέα απόπειρα ανασυγκρότησης του κεντρώου χώρου. Τη σχετική ανακοίνωση έκαναν οι εκπρόσωποι των κομμάτων σε εκδήλωση που διοργανώθηκε για γνωριμία των δημοσιογράφων με τα μέλη της επιτροπής διαλόγου.

Οι πέντε θεματικές ενότητες είναι: 1. Κράτος, Θεσμοί, Σύνταγμα. 2. Οικονομία. 3. Κοινωνική πολιτική. 4. Παιδεία, Πολιτισμός. 5. Περιβάλλον. Όπως τονίστηκε στην εκδήλωση, τα πρόσωπα που θα μετέχουν στις επιτροπές θα λειτουργήσουν ανεξαρτήτως των θέσεων που έχουν τα μετέχοντα στον διάλογο κόμματα. Με άλλα λόγια, στόχος τους είναι να συμφωνήσουν σε ένα προγραμματικό πλαίσιο, δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στις μεταρρυθμίσεις, το οποίο εκ των υστέρων θα κληθούν τα κόμματα να υιοθετήσουν ή να αλλάξουν. Άλλωστε, όπως επανειλημμένως ελέχθη, η επιτροπή διαλόγου που συγκρότησαν η Φώφη Γεννηματά και ο Σταύρος Θεοδωράκης δεν έχει εξουσιοδότηση να προχωρήσει σε άλλου τύπου προτάσεις, όπως, π.χ., να εισηγηθεί ένα νέο μοντέλο διακομματικής συνεργασίας, και θα περιοριστεί να αναδείξει τις προτάσεις που θα μπορούσαν να αποτελέσουν βασικούς άξονες συγκλήσεων του χώρου.

Όλα τούτα, ωστόσο, είναι προφανές ότι τελούν υπό την αίρεση των πολιτικών εξελίξεων. Στο Ποτάμι εξακολουθούν να πιστεύουν ότι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ θα ψηφίσουν, τελικά, ό,τι ζητηθεί από τους δανειστές και ότι όλες οι πρόσφατες παραφωνίες αποτελούν επικοινωνιακά τεχνάσματα. Η ίδια αίσθηση υπάρχει και στο ΠΑΣΟΚ, με τη διαφορά ότι η κ. Γεννηματά είναι σαφώς πιο προσεκτική στα λεγόμενά της για τον κ. Τσίπρα, σε αντίθεση με τον κ. Θεοδωράκη, που διαρκώς υπονοεί ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να συνεργαστεί μαζί του, ακόμα και αν η κυβέρνηση καταρρεύσει.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα