Όσοι θέλουν γκάζια, θα πατήσουν … γκάζι και στο φόρο

Kομμένα τα γκάζια για τους γρήγορους οδηγούς αφού οι αλλαγές που φέρνει το «πακέτο» των παρεμβάσεων στην έμμεση φορολογία στα Ι.Χ. το οποίο θα ψηφιστεί στη Βουλή το βράδυ της Κυριακής, «κόβει» το βήχα στους… ραλίστες αφού θα πρέπει να πατήσουν … γκάζι και στο φόρο.

Οι αλλαγές θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιουνίου και η πιο σημαντική εξ αυτών είναι η κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού ως βάσης για τη φορολόγηση των Ι.Χ. αυτοκινήτων και των λοιπών οχημάτων.
Με την ψήφιση του ν/σ το τέλος ταξινόμησης κάθε οχήματος θα υπολογίζεται με βάση δύο κριτήρια:
α) την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου και
β) το ύψος των τιμών των εκπεμπόμενων ρύπων.

Τα νέα τέλη ταξινόμησης θα υπολογίζονται με βάση τους ακόλουθους συντελεστές:

4% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει τις 14.000 ευρώ
8% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή κυμαίνεται από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
16% επί της λιανικής τιμής για Ι.Χ. με τιμή προ φόρων από 17.001 έως και 20.000 ευρώ
24% της λιανικής τιμής για Ι.Χ. με τιμή από 20.001 έως και 25.000 ευρώ
32% για Ι.Χ. με λιανική τιμή από 25.000 ευρώ και πάνω.

Mε  την απόσυρση να παίρνει τέλος σε λίγο καιρό για ένα αυτοκίνητο 1.400 κυβικών 13.000 ευρώ με ρύπους στα 120 γραμμάρια το χιλιόμετρο τα τέλη ταξινόμησης πέφτουν από τα 900 ευρώ στα 450 ευρώ. Αντίστοιχα για ένα αυτοκίνητο 1.600 κ.ε. Με 98 γραμμάρια ρύπους, αξίας 16.000 με τέλη χωρίς απόσυρση στα 1.600 ευρώ στα 1.6000 ευρώ, το νέο σύστημα προβλέπει επιβάρυνση της τάξης των 475 ευρώ, σαφώς μικρότερη επιβάρυνση δηλαδή και για τα λεγόμενα οικογενειακά αυτοκίνητα.
Αντίθετα για ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών αξίας 30.000 ευρώ και με ρύπους 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο τα τέλη ταξινόμησης εκτινάσσονται από τα 3.500 ευρώ στα 7.000 ευρώ.

Ουσιαστικά και μετά την κατάργηση της απόσυρσης από 1η Ιουνίου όσοι επιλέγουν αυτοκίνητο αξίας άνω των 25.000 ευρώ έχουν μόνο να χάσουν.

Από εκεί και μετά τα τέλη ταξινόμησης που θα προκύπτουν με βάση τους παραπάνω συντελεστές θα προσαυξάνονται ή θα μειώνονται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων.Σύμφωνα με τους ειδικούς οι αλλαγές αυτές θα επιφέρουν μείωση των τελικών τιμών πώλησης στα Ι.Χ. αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού, χαμηλής αξίας και πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων και αύξηση τιμών στα πολύ ακριβά αυτοκίνητα μεσαίου και υψηλού κυβισμού.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα