1,1 δισ. δολάρια το κόστος, οχτώ χρόνια οι εργασίες

Μετά τη θύελλα αντιδράσεων που σηκώθηκε από τις… ανακοινώσεις του Ντόναλντ Τραμπ για την αναβάθμιση των ελληνικών F-16, σιγά – σιγά έρχονται στο φως της δημοσιότητας περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα.

Αν και ακόμη δεν έχει αποσταλεί από την Ουάσιγκτον η τελική επιστολή LOA (Letter of Acceptance), η πρόθεση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι να εκσυγχρονιστούν τελικά 85 μαχητικά α/φ. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η αναβάθμιση των F-16 θα ξεκινήσει μέσα στο 2018, ενώ το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί το 2026. Αυτό σημαίνει ότι στην ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος εκσυγχρονισμού των αμερικανικής κατασκευής μαχητικών, το πρώτο από τα F-16 που θα έχει αναβαθμιστεί στην έκδοση «Viper», θα είναι περίπου οκτώ ετών. Όση είναι σήμερα η ηλικία των F-16 Block 52+ advanced που αναμένεται να μπουν στο πρόγραμμα ανακατασκευής!

Θέλουν στην Ελλάδα τις εργασίες, υπό αμερικανική επιτήρηση

Πρόθεση της Ελλάδας είναι οι εργασίες αναβάθμισης των ηλεκτρονικών συστημάτων και αντικατάστασης του ραντάρ των F-16 να γίνουν στην ΕΑΒ, πάντα υπό την επιτήρηση Αμερικάνων τεχνικών. Το πρώτο αναβαθμισμένο F-16 θα πετάξει μέχρι το Fort Worth του Τέξας όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της Lockheed για έλεγχο, πιστοποίηση και τελική έγκριση των εργασιών, ώστε να ξεκινήσει ο εκσυγχρονισμός και των υπολοίπων μαχητικών. Στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο θα καθηλώνονται περίπου 12 αεροσκάφη προς ανακατασκευή. Στην Πολεμική Αεροπορία λένε ότι κατά προτεραιότητα θα εκσυγχρονιστούν τα F-16 που σήμερα βρίσκονται στο έδαφος λόγω βλαβών ή απουσίας ανταλλακτικών.

Την ίδια ώρα, ανώτατες πηγές του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας αναφέρουν ότι στόχος είναι να εκσυγχρονιστούν συνολικά 85 F-16 και συγκεκριμένα τα 55 F-16 Block 52+ και τα 30 τελευταίας παραλαβής F-16 Block 52+ Advanced. Σε αυτή την περίπτωση το κόστος όχι μόνο δεν θα ξεπεράσει το 1,1 δισ. δολάρια, αλλά ενδέχεται να είναι αρκετά μικρότερο (περίπου 800 εκατ. δολάρια, όπως είχε πει και ο Πάνος Καμμένος).

Τέλος, στο ΓΕΑ αισιοδοξούν ότι θα καταφέρουν να πουλήσουν στην Κροατία 12 από τα 32 παλιά F-16 Block30, της περιβόητης «αγοράς του αιώνα», έναντι 100 εκατ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 20 θα σχηματίσουν μία μοίρα εκπαίδευσης των νέων πιλότων στα F-16. Στο Πεντάγωνο υποστηρίζουν, επίσης, ότι τα 37 αεροσκάφη Block 50 που δεν θα αναβαθμιστούν στην έκδοση Viper θα εκσυγχρονιστούν σε F-16 Block 52 από τα συστήματα που θα αφαιρεθούν από τα 85 F-16 που θα αναβαθμιστούν.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα