Είμαστε έτοιμοι για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων

Την ετοιμότητα της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων της χώρας επανέλαβε o υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης από τις Βρυξέλλες όπου βρέθηκε για να ενημερώσει σχετικά τον Όλι Ρεν.

Ο Υπουργός εξέφρασε την απόλυτη ικανοποίησή του για τη στήριξη που έλαβε η Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο θέμα της επανεκκίνησης των έργων, υπογραμμίζοντας ιδιαίτερα τον θετικό ρόλο που διαδραμάτισε επί του θέματος ο επικεφαλής της Ομάδας Δράσης για την Ελλαδα Χορστ Ράϊχενμπαχ, ο οποίος συνόδευσε τον υπουργό στην επίσκεψη του στην έδρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις Βρυξέλλες.
«Η ελληνική οικονομία διψάει για επενδύσεις και σήμερα είμαστε στην αφετηρία με μπουλντόζες και καύσιμα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μ. Χρυσοχοΐδης επισημαίνοντας πως μετά το πέρας των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην Ελλάδα το μόνο που θα απομείνει θα είναι το πράσινο φως από τους Επιτρόπους Αλμούνια και Χαν το οποίο εκτιμάται πως θα ανάψει με συνοπτικές διαδικασίες.

Ο υπουργός Μεταφορών σε δηλώσεις του προς τον Τύπο υπογράμμισε επίσης ότι οι ποιοτικοί έλεγχοι στα έργα θα είναι εντατικοί και ότι η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού θα είναι απολύτως νόμιμη, ούτως ώστε να αποκλειστεί κάθε ενδεχόμενο απασχόλησης μη ασφαλισμένου εργατικού δυναμικού.

Καταλήγοντας ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε τα εξής: «Το σήμα εμπιστοσύνης που λάβαμε σήμερα απευθύνεται σε όλους τους Έλληνες που κάνουν θυσίες γι΄ αυτό τον τόπο. Το σήμα εμπιστοσύνης είναι απάντηση στις «Κασσάνδρες» ντόπιες και ξένες, που με κάθε τρόπο προσπαθούν να ανατρέψουν τις προσπάθειες μας για επανεκκίνηση της οικονομίας και των επενδύσεων».

 

Εν τω μεταξύ όπως όλα δείχνουν η σχετική τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων θα περάσει στη βουλή με τις ψήφους των βουλευτών των κομμάτων της συμπολίτευσης.

Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ κρίνουν επιβεβλημένη την τροποποίηση των συμβάσεων λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας και επισημαίνουν ότι πρέπει η επανεκκίνηση των έργων να γίνει άμεσα, με στόχο όχι μόνο την τόνωση της απασχόλησης αλλά και την ανάπτυξη. Τονίζουν επίσης ότι η επανεκκίνηση θα αποτελέσει ένα θετικό μήνυμα και για την προσέλκυση επενδύσεων.

Ωστόσο, από την πλευρά τού ΠΑΣΟΚ επισημαίνεται ότι ο προβληματισμός για τα αποτελέσματα που θα έχουν οι αρχικές συμβάσεις στα διόδια είναι δικαιολογημένος και γι΄ αυτό «πρέπει να ξαναδούμε το ζήτημα της χιλιομετρικής χρέωσης».

Στον αντίποδα, ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι «θέλει ειλικρινά» να γίνουν τα έργα, αλλά όχι με τέτοιες επιβαρυντικές για τα συμφέροντα του δημοσίου συμβάσεις, καθώς τα έργα θα ήταν δυνατό να ξεκινήσουν και πάλι με πολύ λιγότερα χρήματα. Ταυτόχρονα, καταγγέλλει ότι, ουσιαστικά, τα έργα παραχώρησης μετατρέπονται σε δημόσια έργα, αφού η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου υπερβαίνει το 55%. Η αξιωματική αντιπολίτευση θέτει και θέμα για τα διόδια, προειδοποιώντας ότι οι πολίτες θα πληρώνουν βασιλικά, για τις διελεύσεις τους.

Κατά του νομοσχεδίου δηλώνουν και οι ΑΝ.ΕΛΛ., η Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ, ενώ και η ΔΗΜΑΡ δηλώνει ότι ήθελε εξ΄αρχής και στήριξε την επανεκκίνηση των έργων, όχι όμως με την επαχθή μεταφορά στο ελληνικό δημόσιο της ζημίας που προκλήθηκε από τις καθυστερήσεις και προειδοποιεί πως δεν θα ψηφίσει «υπέρ», αν η κυβέρνηση δεν βρει τρόπο να μην υπάρχει η επιβάρυνση αυτή.

Στην κοινοβουλευτική επιτροπή, ο υφυπουργός Υποδομών, Μιχάλης Παπαδόπουλος ζήτησε σύντμηση του χρόνου συζήτησης του νομοσχεδίου, προκειμένου αυτό να έχει ψηφιστεί έως τις 10 Δεκεμβρίου, καθώς η ψήφιση αποτελεί την προϋπόθεση για την εκταμίευση κοινοτικών κονδυλίων.

Διαβάστε επίσης