Εκτροχιασμός ΤΡΑΙΝΟΣΕ λόγω… προσφυγικού!

Το πρόβλημα με τους μετανάστες και τους πρόσφυγες στην Ελλάδα δημιουργεί πολλά ζητήματα στην ελληνική οικονομία. Το περασμένο καλοκαίρι τα νησιά απώλεσαν έσοδα από τον τουρισμό, ενώ τώρα λόγω της κατάστασης στην Ειδομένη δημιουργούνται νέα ζητήματα, ίσως πιο σοβαρά ακόμη.

Πριν από λίγες ημέρες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, δέχθηκε σύμφωνα με πληροφορίες ένα τηλεφώνημα από την άλλη άκρη του Ατλαντικού. Στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής ήταν στέλεχος της Hewlett Packard, ο οποίος διαμαρτυρόταν για ποιον λόγο οι αμαξοστοιχίες της ελληνικής εταιρείας μεταφορών έχουν σταματήσει στα σύνορα με τα Σκόπια, διακόπτοντας την ομαλή ροή των προϊόντων της αμερικανικής πολυεθνικής από την Ασία στον Πειραιά και από εκεί στην κεντρική Ευρώπη.

Μάταια ο Θ. Ζηλιασκόπουλος προσπαθούσε να εξηγήσει στον Αμερικανό συνομιλητή του ότι οι πρόσφυγες έχουν κλείσει τη γραμμή. Η αλήθεια είναι ότι οι Αμερικανοί δυσκολεύονται να καταλάβουν πώς είναι δυνατόν μερικές εκατοντάδες μετανάστες να μπορούν να γονατίσουν ολόκληρο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Την ίδια απορία και εκνευρισμό με την Hewlett Packard έχει όμως και η DB Schenker, η θυγατρική της γερμανικής Deutsche Bahn στα logistics που δρομολογεί δεκάδες αμαξοστοιχίες κάθε μήνα από την Ελλάδα προς την Ευρώπη και αντιστρόφως. Τον ίδιο εκνευρισμό μοιράζονται και δεκάδες άλλες ξένες και ελληνικές επιχειρήσεις.

Ζημιές
Οι ζημίες για την υπό ιδιωτικοποίηση –και έχουσα επιστρέψει στην κερδοφορία– ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσμετρούνται σε εκατομμύρια ευρώ. Πολύ μεγαλύτερο όμως είναι το πλήγμα στην αξιοπιστία του ελληνικού εμπορικού διαδρόμου. Και δεν είναι το πρώτο αυτό τον καιρό.

Αυτό που έχει συμβεί στην Ειδομένη μπορεί να δείχνει πως σχετίζεται με το προσφυγικό, αλλά στην πραγματικότητα σχετίζεται με την ικανότητα της ελληνικής κυβέρνησης να διατηρήσει ανοικτούς τους διεθνείς δρόμους του εμπορίου. Διότι οι καταληψίες της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη δεν είναι πρόσφυγες από τη Συρία. Οι πρόσφυγες προωθούνται κανονικά μέσω των συνόρων. Είναι λαθρομετανάστες που αρνούνται να δεχτούν οι Σκοπιανοί όπως και οι επόμενες χώρες στον δόμο προς την κεντρική Ευρώπη.

Το αποτέλεσμα είναι πως μεγάλο πλήθος αμαξοστοιχιών είναι φρακαρισμένο ένθεν και ένθεν των συνόρων, άλλες γυρνούν πίσω, και το εμπόριο, συμπεριλαμβανόμενου του εφοδιασμού πρώτων υλών ελληνικών παραγωγικών μονάδων, έχει σταματήσει. Η απογοήτευση των ξένων που επέλεξαν τον ελληνικό σιδηροδρομικό διάδρομο για την πρόσβαση των προϊόντων τους στην κεντρική Ευρώπη είναι τέτοια που πυροδοτεί ντόμινο συνεπειών. Ήδη έχουν ενημερωθεί από ξένες επιχειρήσεις πρεσβείες στην Αθήνα, μερικές εκ των οποίων έχουν μάλιστα προβεί ακόμα και σε διαβήματα προς την ελληνική κυβέρνηση και στα αρμόδια υπουργεία για να επιληφθεί του θέματος, σύμφωνα με απόλυτα αξιόπιστες πηγές.

Στην Αθήνα…
Για τα παράπονα που έχουν οι ξένες εταιρείες, ο ίδιος ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημέρωσε τους υπουργούς και από ό,τι φαίνεται το πρόβλημα μάλλον θα λυθεί με παρέμβαση του αναπληρωτή υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιάννη Μουζάλα.

«Έχουμε μια εκστρατεία να τους πάρουμε από την Ειδομένη και να τους φέρουμε στην Αθήνα, αλλά υπάρχει το νομικό καθεστώς για τον πρόσφυγα. Αυτό που γίνεται στην Ειδομένη, η κατηγοριοποίηση του πρόσφυγα με βάση την εθνικότητα, είναι παράνομο. Αυτός ο νόμος έχει παραβιαστεί από τις άλλες χώρες κι εμείς καλούμαστε να αντεπεξέλθουμε», είπε ο κ. Μουζάλας σε ραδιοφωνικό σταθμό. Τόνισε ότι «δεν μπορεί να είναι κλεισμένη εννέα μέρες η σιδηροδρομική γραμμή και το εμπόριο».

Στο μεταξύ, την παρέμβαση της εισαγγελίας Κιλκίς προκειμένου να προστατευθούν οι περιουσίες κατοίκων της Ειδομένης ζητά η τοπική κοινότητα Ειδομένης. Για το θέμα θα υπάρξει συνάντηση της πρόεδρου της κοινότητας Ξανθούλας Σουπλή με την εισαγγελέα Κιλκίς.

«Η κατάσταση είναι πλέον εκρηκτική. Όσοι δεν μπορούν να περάσουν από την ουδέτερη ζώνη στην ΠΓΔΜ, βρίσκονται “εγκλωβισμένοι” εδώ και 13 μέρες στην περιοχή μας και έχουν αρχίσει να δημιουργούν προβλήματα στο χωριό που αριθμεί μόλις 50 σπίτια», δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο η κα Σουπλή.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα