Ποιος θα «πετάξει» τα 10 δισ. ευρώ;

Η εκλογή νίκη του ΣΥΡΙΖΑ την περασμένη Κυριακή και ο σχηματισμός κυβέρνησης υπό τον Αλέξη Τσίπρα ξαναέφερε στο προσκήνιο (σε επίπεδο δηλώσεων καταρχήν) την πρόθεση της νέας πολιτικής ηγεσίας να επανεκτιμήσει-αναθεωρήσει τους «καυτούς» φακέλους των αποκρατικοποιήσεων.

Ήδη οι νέοι υπουργοί κατά τη διάρκεια των τελετών παράδοσης-παραλαβής αποδύθηκαν σε ένα κρεσέντο δηλώσεων ότι οι συμφωνημένες πωλήσεις φιλέτων μπαίνουν στην… κατάψυξη. Μία τέτοια περίπτωση είναι αυτή της παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, στην οποία όμως όλοι ελπίζουν ότι θα υπάρξει αλλαγή ρότας και θα υπερισχύσουν τελικά οι σοφότερες σκέψεις συνέχισης της ιδιωτικοποίησης. Κι αυτό γιατί πώς αλλιώς θα μπορέσουν να αναβαθμιστούν και να επεκταθούν τα αεροδρόμια, για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις μεγάλες τουριστικές απαιτήσεις;

Ως γνωστόν, η σημερινή κατάσταση των αεροδρομίων είναι απαράδεκτη και το κράτος δεν διαθέτει τα απαιτούμενα χρήματα για τις αναγκαίες βελτιώσεις τους, πόσω δε για επεκτάσεις και αναβαθμίσεις όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς της ΙΑΤΑ. Χώρια οι ανάγκες που υπάρχουν και σχετίζονται με θέματα ασφάλειας των επιβατών και των πτήσεων όπως η κατάσταση των διαδρόμων προσγείωσης και των τροχοδρόμων, τα νέα αεροναυτιλιακά βοηθήματα και τα συστήματα ελέγχου αποσκευών. Πανάκριβες επενδύσεις που είναι αδύνατον να μπορέσουν να καλυφθούν από τον προϋπολογισμό.

Κρυφές σκέψεις, αλλά…
Είναι δυνατόν να πετάξουν έτσι αβίαστα το 1,2 δισ. ευρώ σε μετρητά και τα 10 και πλέον δισεκατομμύρια συνολικά που προσφέρει η κοινοπραξία που επελέγη, κάτι που θα αποτελούσε ισχυρή τόνωση στα οικονομικά της χώρας; Γιατί ακόμη κι αν υπάρχουν κρυφές σκέψεις για επανάληψη της διαδικασίας, αυτές είναι τελείως εκτός πραγματικότητας. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να βρεθεί κανείς να προσφέρει ξανά τόσο υψηλά ποσά, ούτε ως καθαρά έσοδα, αλλά ούτε στα έργα που η κοινοπραξία Fraport-Sientel έχει δεσμευτεί, δηλαδή για 330 εκατομμύρια στην 4ετία και για πάνω από 1,4 δισ. κατά τη διάρκεια της παραχώρησης.

Και τι θα πουν στις δοκιμασμένες περιφέρειες της χώρας που περιμένουν πώς και πώς για νέες θέσεις εργασίας; Έτσι θα πεταχτούν οι 450 νέες θέσεις που υπόσχεται ο ανάδοχος για τη λειτουργία των αεροδρομίων και οι περίπου 1.000 που θα προκύψουν για τις περαιτέρω ανάγκες (έλεγχος επιβατών, φύλαξη, υπηρεσίες πυρόσβεσης, ανάπτυξη καταστημάτων, τουριστικές υπηρεσίες, κ.λπ.);

Αναληθείς οι φήμες για αυξήσεις τελών
Και να ξεκαθαρίσουμε και κάτι ακόμη σχετικά με τις φωνές που ακούγονται για διπλασιασμό των τελών στα εισιτήρια, καθώς αυτό είναι απολύτως αναληθές. Όλα τα παραπάνω επιτυγχάνονται με επουσιώδη αύξηση των εισιτηρίων και αφού ολοκληρώσει τα έρνα η κοινοπραξία. Συγκεκριμένα, μετά την ολοκλήρωση των έργων, δηλαδή μετά από 4 χρόνια, τα τέλη προς όφελος του αναδόχου θα αυξηθούν μόνο κατά 5,5 ευρώ, σε σχέση με την πρότερη κατάσταση. Αυτά, ώστε η νέα κυβέρνηση να αποφασίσει προς τον σωστό δρόμο, κάτι που όπως είπαμε ευτυχώς άρχισε να διαφαίνεται πλέον.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα