Σε βαριά τετραπληγία η… λογική

Σάλος έχει προκληθεί στο πανελλήνιο από τον τραγικό θάνατο της 56χρονης Ευτυχία Ποποδάκη στα Χανιά της Κρήτης, η οποία φαίνεται να κατέληξε επειδή ενώ ζούσε με μηχανική υποστήριξη, η ΔΕΗ διέκοψε την παροχή ρεύματος στο σπίτι της λόγω οφειλής.

Τα παιδιά της άτυχης γυναίκας καταγγέλλουν πως η μητέρας τους πέθανε για 801 ευρώ, παρά τον διακανονισμό που είχαν κάνει με τη ΔΕΗ προκειμένου να αποπληρωθεί η οφειλή, ενώ έχουν υποβάλλει μήνυση κατά παντός υπευθύνου.

«Υποβάλαμε μήνυση κατά παντός υπευθύνου και του ΔΕΔΔΗΕ και του υπαλλήλου ακόμα που έκοψε το ρεύμα. Δεν είναι δυνατόν να κόβουν το ρεύμα σε μια γυναίκα που ζούσε χάρις στην υποστήριξη μηχανήματος. Χωρίς τεχνική υποστήριξη η μητέρα μου είχε μια ώρα ζωής καθώς τόσο διαρκούσε η μπαταρία», αναφέρει ένας από τους γιους της θανούσας, ο Ανδρέας Ποποδάκης.

Μάλιστα, τα παιδιά της υποστηρίζουν πως το τοπικό υποκατάστημα της δημόσιας επιχείρησης είχε ενημερωθεί εγγράφως για την κατάσταση της μητέρας τους από το 2007, γεγονός που διαψεύδει η ΔΕΗ. Όπως εξήγησε μιλώντας στη Νέα Τηλεόραση Κρήτης ένας από τους γιους της άτυχης γυναίκας, στο παρελθόν η ΔΕΗ ήθελε να προχωρήσει σε εργασίες στο διπλανό οίκημα, με αποτέλεσμα να σημειωθεί πολύωρη διακοπή ρεύματος. Όταν τους ενημέρωσαν ότι κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να συμβεί λόγο της κατάστασης της υγείας της μητέρας τους, η ΔΕΗ έφερε μία γεννήτρια στην οικογένεια. «Πιστεύετε ότι δεν είχε ενημερωθεί η ΔΕΗ;» διερωτήθηκε ο ένας γιος της.

Σύμφωνα με τον γιο της, πριν από δύο μήνες είχαν ενημερώσει τον διευθυντή της ΔΕΗ στο υποκατάστημα Χανίων και τους είπε ότι η οφειλή που έπρεπε να πληρωθεί ήταν 115 ευρώ και πως τα υπόλοιπα ήταν χαράτσι. Μάλιστα, υποστηρίζει πως το χρέος τακτοποιήθηκε, ωστόσο δεν υπήρχε ενημέρωση στον νέο λογαριασμό, ενώ καταγγέλλει ότι η διακοπή έγινε χωρίς να υπάρξει καμία ενημέρωση πριν από την Επιχείρηση.

«Το συνεργείο της ΔΕΗ θα μπορούσε να δει από το παράθυρο της κουζίνας σε τι κατάσταση ζούσε η μητέρα μου. Με το έκοψε το ρεύμα χτυπάνε σειρήνες. Κανείς δεν αναρωτήθηκε τι συνέβη; Είναι άδικο μία γυναίκα να φύγει σαν να την έχουν πνίξει», λέει συγκινημένος.
Την άτυχη γυναίκα την παρέλαβε ασθενοφόρο και την πήγε στο Νοσοκομείο Χανίων όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος της. «Όταν πήγαμε σπίτι εμείς είδαμε ότι το ρολόι της ΔΕΗ είχε ανοιχθεί, είχε γίνει διακοπή και είχε μπει ένα ενημερωτικό αυτοκόλλητο της ΔΕΗ. Το ρεύμα έκλεισε μια ώρα περίπου πριν τον θάνατο της μητέρας μου», σημειώνει η οικογένεια της θανούσας.

 

Η απάντηση της ΔΕΗ

Από την πλευρά της η ΔΕΗ, σχολίασε το τραγικό περιστατικό και τις καταγγελίες των συγγενών, μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε και στην οποία υποστηρίζει πως δεν γνώριζε ότι η γυναίκα ζούσε με μηχανική υποστήριξη.

«Ύστερα από σχετικό έλεγχο των στοιχείων του καταναλωτή που είναι καταχωρημένα στο μηχανογραφικό μας σύστημα, διαπιστώθηκε ότι ουδέποτε δηλώθηκε και συνεπώς ουδέποτε υπήρξε ενταγμένος στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών και ιδιαίτερα στην κατηγορία των ατόμων που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης, για τους οποίους η Επιχείρηση, δεν προβαίνει σε διακοπή ηλεκτροδότησης της οικίας τους λόγω οφειλής, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνον κατά τους μήνες που προστάζουν οι σχετικοί κώδικες της πολιτείας. Ως εκ τούτου, η Επιχείρηση δεν ήταν και δεν θα μπορούσε να είναι σε θέση να γνωρίζει ότι ο συγκεκριμένος καταναλωτής ήταν μηχανικά υποστηριζόμενος, ώστε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα», αναφέρει συγκεκριμένα η επιχείρηση.

Στην ανακοίνωση της ΔΕΗ υπενθυμίζεται, ακόμη, ότι για την ένταξη στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών απαιτείται μια απλή αίτηση η οποία μπορεί να υποβληθεί και τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πελατών της ΔΕΗ, 11770.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι ένας εκ των γιων της θανούσας επιβεβαιώνει πως η άτυχη γυναίκα δεν βρισκόταν στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών, την ίδια ώρα εξηγεί πως αυτό δεν έγινε παρά τη συγκομιδή των απαραίτητων εγγράφων, αλλά και τη διαμεσολάβηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Σταθάκη, για την επίλυση του ζητήματος.

 

Γ. Σταθάκης: «Είχα παρέμβει προσωπικά στη ΔΕΗ για το θέμα της 56χρονης»

Ο Γ. Σταθάκης, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του MEGA, ανέφερε: ότι έχει παρέμβει και στη ΔΕΗ για να γίνει ρύθμιση του χρέους της 56χρονης. «Έχω παρέμβει και στον ΟΓΑ για τη σύνταξη που της κόπηκε παράτυπα», συμπλήρωσε ο βουλευτής.

Ερωτηθείς για το αν η ΔΕΗ γνώριζε για το πρόβλημα υγείας που αντιμετώπιζε η άτυχη γυναίκα, ο Γ. Σταθάκης απάντησε: «Δεν μπορώ να ξέρω γραφειοκρατικά αν η ΔΕΗ ήξερε για την κατάστασή της. Το θέμα έπρεπε προφανώς να το γνωρίζει από το 2007. Η ΔΕΗ μπορεί να πει οτιδήποτε και οποιοσδήποτε γραφειοκρατικός θεσμός μπορεί να πει οτιδήποτε».

Σε κάθε περίπτωση, το θέμα είναι ότι εντελώς άδικα έχασε τη ζωή του ένας άνθρωπος. Και μόνο γι΄ αυτό οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν καθήκον να διερευνήσουν όχι μόνο τα αίτια και τις ευθύνες, αλλά και το πώς θα μπορούσε να αποτραπεί αυτό το τραγικό συμβάν. Το σίγουρο είναι, πάντως, ότι η επιλογή της ΔΕΗ να αναθέτει τη διακοπή του ρεύματος λόγω οφειλών σε εργολαβικά συνεργεία, είναι μια πρακτική που βάζει ενίοτε στο ίδιο τσουβάλι και τα ξερά και τα χλωρά. Αυτή δε η απρόσωπη πρακτική δημιουργεί ένα κενό ενημέρωσης μεταξύ εργολάβου και υπηρεσίας με τραγικά –όπως αποδείχτηκε στην περίπτωση της Κρήτης– αποτέλεσμα.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα