Αύξηση 17% της κίνησης στα ελληνικά αεροδρόμια

Η επιβατική κίνηση του 2014, όπως έχει ήδη εκτιμηθεί από τον Ιούλιο του 2014 στην τότε ανακοίνωση του διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Δημήτρη Κούκη, άγγιξε τα 45 εκατ. (για την ακρίβεια 44,95 εκατ. επιβάτες, +7.9%), επιτυγχάνοντας μία ιστορική επίδοση για την πολιτική αεροπορία της χώρας.

Συγκεκριμένα:

ΕΤΟΣ    ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ           ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ           ΣΥΝΟΛΟ

εκατ. επιβάτες                        εκατ. επιβάτες                        εκατ. επιβάτες

2012         10,30                                      26,36                                                 36,66

2013         9,98                                        28,47                                                  38,45

2014         12,13                                       32,82                                                  44,95

Η επίδοση του 2014 αποτελεί ορόσημο, αφού είναι υψηλότερη +3,6 εκατ. περίπου επιβάτες από τα 41,3 εκατ. του 2007. Το 2014 η εξωτερική επιβατική κίνηση βελτίωσε ακόμη περισσότερο την πολύ καλή επίδοση του 2013 (αύξηση επιβατών +4,35 εκατ. ή +15,2%) , ενώ η εσωτερική κίνηση έδειξε να αφήνει πίσω της τα «πέτρινα χρόνια» (αύξηση επιβατών +2,15 εκατ. ή 21,5%). Οι συνολικά διακινηθέντες επιβάτες (αφίξεις, αναχωρήσεις) στα ελληνικά αεροδρόμια το 2014 παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2013 (+6,5 εκατ. ή 17%). Στον πίνακα, ο οποίος ακολουθεί, φαίνονται οι σχετικές αναλυτικές επιδόσεις της τελευταίας τριετίας :

Ένα καλό δείκτη της συνολικής εικόνας αποτελούν οι επιδόσεις του ΔΑΑ, ο οποίος δείχνει από την άνοιξη του 2014 να ανακάμπτει και συνέβαλε σημαντικά στην επίτευξη του τελικού αποτελέσματος, αφού αύξησε την επιβατική κίνησή του +2,66 εκατ. επιβάτες ή +21,3% μεταξύ 2013 – 2014, υπερβαίνοντας αρκετά τον εθνικό μέσο όρο (17%).

Από την ανάλυση των στοιχείων για την κίνηση των επιβατών των αεροδρομίων  προκύπτει ότι ο Αύγουστος αποτέλεσε και πάλι τον δυσκολότερο από πλευράς εξυπηρετήσεως μήνα του έτους με 7,66 εκατ. συνολικά επιβάτες (μέγιστη επίδοση όλων των εποχών), υποχρεώνοντας το προσωπικό και τις υποδομές των αεροδρομίων να λειτουργήσουν πραγματικά στα όρια τους.

Από πλευράς αριθμού διακινουμένων επιβατών τα 10 αεροδρόμια που είχαν την μεγαλύτερη κίνηση για το 2014 είναι τα εξής :

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ      ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ 2014 (ΕΚΑΤ. ΕΠΙΒΑΤΕΣ)

*ΔΑΑ                         15,12

*ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ   6,17

*ΗΡΑΚΛΕΙΟ            6,13

*ΡΟΔΟΣ                   4,55

*ΧΑΝΙΑ                   2,49

*ΚΕΡΚΥΡΑ             2,38

*ΚΩΣ                       2,21

*ΖΑΚΥΝΘΟΣ         1,14

*ΜΥΚΟΝΟΣ          0,78

*ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ      0,77

Όλα παρουσίασαν βελτίωση των επιδόσεών τους στο 2014 με μικρές ανατροπές στην κατάταξή τους.  Αντίστοιχη εικόνα και με μεγαλύτερα μάλιστα ποσοστά αυξήσεως είχαν και αρκετά από τα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας (π.χ. Καλαμάτας, Καρπάθου, Σκιάθου).

Σε ό,τι αφορά την κίνηση του ελληνικού εναέριου χώρου (αφίξεις /αναχωρήσεις πτήσεων εσωτερικού και εξωτερικού + υπερπτήσεις εμπορικής και γενικής αεροπορίας ) το 2014 έφτασαν τις 748.366 χιλιάδες (αυξημένες +7,9%) σε σχέση με τις πτήσεις του 2013 που ήταν 693.636 χιλιάδες.

Οι υπερπτήσεις στον ελληνικό εναέριο χώρο αυξήθηκαν σε σχέση με το 2013, κυρίως λόγω των συνθηκών στον εναέριο χώρο γειτονικών περιοχών, φθάνοντας στην υψηλότερη επίδοση όλων των εποχών. Κάτι το οποίο έχει και ιδιαίτερη οικονομική σημασία, δεδομένου ότι τα έσοδα από αυτές είναι κατά πολύ μεγαλύτερα των υπολοίπων κατηγοριών πτήσεων. Όπως αναμενόταν, η επίδοση του 2014 (748.366 πτήσεις) αποτελεί και με διαφορά την καλύτερη επίδοση μετά την κρίση, αλλά και την διαχρονικά υψηλότερη για την ελληνική πολιτική αεροπορία.

Σχολιάζοντας την επιβατική και αεροπορική κίνηση του 2014 στα ελληνικά αεροδρόμια ο διοικητής της ΥΠΑ κ. Δημήτρης Κούκης τόνισε: «Το 2014 ήταν μία μοναδική χρονιά για την πολιτική αεροπορία της χώρας και την ΥΠΑ. Οδήγησε σε ιστορικά μέγιστα την κίνηση των επιβατών και των πτήσεων και επομένως τα έσοδα του Δημοσίου στην δύσκολη αυτή περίοδο, ανάγκασε το προσωπικό, τον εξοπλισμό και τις υποδομές της Υπηρεσίας να εργασθούν στα όρια τους επιδεικνύοντας μοναδικό ζήλο και αυταπάρνηση για να ανταποκριθούν στην νέα αυτή πρωτόγνωρη κατάσταση και έθεσε ακόμη απαιτητικότερα πρότυπα για το 2015 και τα επόμενα έτη. Εργαζόμενοι, διοίκηση και κυβέρνηση οφείλουμε να αντιληφθούμε την καινούργια αυτή πραγματικότητα και να προσαρμοσθούμε το ταχύτερο στα μηνύματα των καιρών. Με αφορμή την ανακοίνωση αυτή θα ήθελα για άλλη μία φορά να ευχαριστήσω από βάθους καρδίας το προσωπικό της ΥΠΑ για την προσπάθειά του υπό οριακές συνθήκες να αντεπεξέλθει στα καθήκοντά του ειδικά κατά την θερινή περίοδο του 2014 και να συμβάλλει με τον τρόπο του στην συνολική εικόνα της χώρας».

Διαβάστε επίσης