«Ειδοποίηση» για… βόμβα στην παραχώρηση των 14 αεροδρομίων
Οι εργασίες αναβάθμισης στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιανουάριο του 2017, όταν θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Μαρτίου του νέου έτους απειλούν έστω και από σπόντα να ναρκοθετήσουν την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel. Κι αυτό διότι οι διαθέσιμοι χρόνοι περάτωσης του έργου δεν φαίνεται να «βγαίνουν» με αποτέλεσμα να απειλείται με τουριστικό «κραχ» η Βόρειος Ελλάδα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…
Σύμφωνα με την πλειοψηφία των ρεπορτάζ που έχουν δει το φώς της δημοσιότητας τα τελευταία δύο 24ωρα, η έναρξη του έργου της διασταύρωσης των διαδρόμων του αεροδρομίου «Μακεδονία», θα συρρικνώσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου στο μισό, με αποτέλεσμα πολλές αεροπορικές να έχουν ανακοινώσει ήδη (βλ. Ryanair) ή να σχεδιάζουν να μειώσουν τη συχνότητα των πτήσεων. Υπό αυτές τις συνθήκες, ούτε τα τουριστικά πρακτορεία είναι σε θέση να πουλήσουν τα τουριστικά «πακέτα», μιας και δει γίνεται να επιβεβαιωθεί η διαθεσιμότητα των αναγκαίων slots στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Σύμφωνα με πληροφορίες, λοιπόν, η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αερολιμένων δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει εάν δεν διευθετηθεί το ζήτημα που έχει προκύψει με το «Μακεδονία» που αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο ελληνικό αεροδρόμιο και βασικό «κομμάτι» της συνολικής πίτας της ιδιωτικοποίησης. Και αυτό διότι εάν η Fraport, όπως αναφέρουν κύκλοι κοντά στην ιδιωτικοποίηση, παραλάβει το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, είναι υποχρεωμένη να αναστείλει τη λειτουργία του, ωσότου ολοκληρωθούν τα έργα του Δημοσίου, καθώς δεν θα είναι σε θέση να εγγυηθεί την ασφάλεια των πτήσεων.
Ως εκ τούτου, ο χρόνος μετράει αντίστροφα: εάν δεν επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα, η ιδιωτικοποίηση, η οποία θα αποφέρει άμεσα έσοδα ύψους 1,23 δισ. ευρώ, θα τιναχθεί στον αέρα.
Ανεπισήμως από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών διαβεβαιώνεται ότι θα αλλαχθεί το χρονοδιάγραμμα των έργων ώστε να μην διαταραχθεί η τουριστική κίνηση, αλλά στην αντιπολίτευση χτυπούπουν τα καπμπανάκι του κινδύνου. Από την πλευρά της Ν.Δ., ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του κόμματος, Κώστας Καραμανλής, κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή λέγοντας τα εξής:
«Η ιδεοληπτική αδιαλλαξία της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στις ιδιωτικοποιήσεις κάνει, για άλλη μια φορά, την εμφάνισή της. Αυτή τη φορά, έρχεται να θέσει εμπόδια, με το επιχείρημα της εκτέλεσης έργων στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο κ. Καραμανλής με αφορμή τις πληροφορίες περί εμπλοκής στη συμφωνία παραχώρησης των 14 αεροδρομίων.
Όπως σημειώνει ο βουλευτής της ΝΔ, τα παραπάνω έργα «είχαν παγώσει για δέκα χρόνια» και «η ίδια η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όλο αυτό το χρονικό διάστημα, καθυστέρησε να υλοποιήσει», ενώ η συνέχισή τους «θέτει σε άμεσο κίνδυνο ολόκληρη την συμφωνία παραχώρησης των 14 αεροδρομίων».
«Προ μηνών, ο κ. Σπίρτζης ευχόταν να μην “καρποφορήσει” η διαδικασία ιδιωτικοποίησης. Σήμερα, η κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε τρόπο να τινάξει στον αέρα την όλη επένδυση. Κι όλα αυτά για να ικανοποιήσει τους μικροκομματικούς της στόχους και τις ιδεοληψίες της», καταλήγει ο κ. Καραμανλής.
Επικαλούμενος τα δημοσιεύματα που περιγράφουν τα σοβαρά προβλήματα που θα προκύψουν από την καθυστερημένη έναρξη εργασιών στο αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές, Γ. Μανιάτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Τελικά είναι ανίκανοι ή σκόπιμα οδηγούν στα βράχια την ιδιωτικοποίηση των 14 αεροδρομίων της χώρας;
Σοβαρή αναστάτωση έχει προκληθεί στους φορείς της Μακεδονίας με τα σχέδια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, να ξεκινήσει τις εργασίες αναβάθμισης του κοινού τμήματος των 2 διαδρόμων προσαπογειώσεων του αεροδρομίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» τον Ιανουάριο του 2017, όταν οι εργασίες θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Μαρτίου του 2017.
Ουσιαστικά ο κ. Σπίρτζης με την απόφασή του αυτή θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα σε όλες τις παραγωγικές δραστηριότητες της Μακεδονίας και πολύ περισσότερο στον τουρισμό.
Για δύο ολόκληρα χρόνια δεν έχουν κάνει τίποτα προκειμένου να διασφαλίσουν την έγκαιρη ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης εντός του προβλεπόμενου χρόνου. Δεν καταλαβαίνουν ότι με τις παραλείψεις και την ανικανότητά τους κινδυνεύει να οδηγηθεί στα βράχια μια ακόμη επένδυση πολύ μεγάλου μεγέθους στη χώρα;
Η αφερεγγυότητα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ μεγιστοποιεί το τεράστιο έλλειμμα εμπιστοσύνης όλων των επενδυτών απέναντί τους.
Έχουμε ήδη καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή. Αναμένουμε τις απαντήσεις».