Η «ζητιανιά» των €6

Οι ελληνικές τράπεζες ομολογουμένως δεν διανύουν και την καλύτερη περίοδό τους. Κάτι ο βραχνάς των «κόκκινων» δανείων, κάτι τα capital controls, το εγχώριο τραπεζικό σύστημα προσπαθεί να σταθεί στα πόδια του, όντας ανακεφαλαιοποιημένο ήδη τρεις φορές.

Η αλήθεια είναι ότι δεν θα μπορούσε να συμβεί διαφορετικά. Μία τράπεζα δεν αφήνεται έτσι εύκολα στη μοίρα της και τα εγχώρια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα δεν είναι… ψιλικατζίδικα της γειτονιάς για να κατεβάσουν ρολά χωρίς συνέπειες ή να κυνηγούν το δίευρο του πελάτη με το τουφέκι. Ή μήπως τελικά είναι; Διότι όπως το πάνε οι τράπεζες δεν θα αργήσουν να χρεώνουν ακόμη και την «καλημέρα» που θα λένε στους πελάτες τους.

Αν σας φαίνεται παράξενο το σχόλιο, άλλο τόσο μας παραξένεψε το γεγονός ότι μία από τις συστημικές τράπεζες αποφάσισε από 1/1/2017 να χρεώνει την υπηρεσία που ειδοποιούσε με sms τους πελάτες κατόχους καρτών της για τις συναλλαγές τους.

Μέχρι πρότινος η υπηρεσία παρείχετο δωρεάν και για να μην πέσει βαριά η λυπητερή ενημέρωσε ότι η υπηρεσία κοστολογείται πλέον στην προνομιακή τιμή των €6/έτος. Όσο δε για την αποδοχή ή όχι της χρέωσης, το κόστος αποστολής του απαντητικού sms που θα στείλει ο χρήστης είναι 0,11 ευρώ με ΦΠΑ.

Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο σχολιασμός δεν αφορά το πράγματι ευτελές ποσό των 6 ευρώ ανά έτος ούτε τα 11 σεντς του μηνύματος. Αφορά την… επαιτεία –γιατί ως τέτοια μοιάζει στα μάτια ενός μισθοσυντήρητου πελάτη– ενός ακμαίου χρηματοπιστωτικού οργανισμού που ανακεφαλαιοποιήθηκε με δημόσιο χρήμα να ζητά να αναλάβει ο συναλλασσόμενος κάτοχος μίας χρεωστικής (ΟΧΙ ΠΙΣΤΩΤΙΚΗΣ) κάρτας το κόστος μιας πολύ κοινότυπης αυτοματοποιημένης υπηρεσίας.

Ψιλά γράμματα, είπατε; Ναι, τόσο ψιλά όσο αυτά που συνήθως συνοδεύουν τις τραπεζικές συμβάσεις. Καλά Χριστούγεννα…

 

 

Διαβάστε επίσης