Έμφραγμα στα σύνορα, ασφυξία (και) στην αγορά

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΙΚΙΛΙΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ-ΣΚΟΠΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΟΜΕΝΗ

Όλο και εντείνεται αντί να εκτονώνεται το εκρηκτικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί εδώ και περίπου 15 ημέρες στα ελληνικά σύνορα με τα Σκόπια και συγκεκριμένα στην Ειδομένη Κιλκίς.

Αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι περίπου 7.000 άτομα έχουν εγκλωβιστεί και διαβιούν στην περιοχή υπό άθλιες και επικίνδυνες (σ.σ. το πρωί της Πέμπτης νεαρός Μαροκινός έχασε τη ζωή του όταν ακούμπησε στις ηλεκτροφόρες γραμμές του τρένου) συνθήκες.

Ακριβώς αυτή τη στιγμή όπου από πολλούς εκτιμάται ότι η κατάσταση δεν θα αργήσει να βγει εκτός ελέγχου, ο βουλευτής της Ν.Δ. Βασίλης Κικίλιας κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή στην οποία εκτός των άλλων καταδεικνύονται και η παράμετρός της οικονομικής ασφυξία που υφίσταται η Ελλάδα από τη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ελλάδας-Σκοπίων στην Ειδομένη Κιλκίς.

Συγκεκριμένα, ο πρώην υπουργός απευθυνόμενος προς τους υπουργούς Οικονομίας-Ανάπτυξης & Τουρισμού, Μεταφορών και Εσωτερικών κατηγορεί την κυβέρνηση για αδυναμία και ανικανότητα να διαχειριστεί την κρίση η οποία όπως λέει έχει προκαλέσει έμφραγμα στις εμπορευματικές μεταφορές, «οδηγώντας σε ασφυξία την αγορά λίγες μόλις μέρες πριν την εορταστική περίοδο».

Αναλυτικά, ο κ. Κικίλιας αναφέρει στην ερώτησή του τα εξής:

«Τις τελευταίες εβδομάδες γίναμε για ακόμη μία φορά μάρτυρες της αδυναμίας του κρατικού μηχανισμού και της ανικανότητας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να διαχειριστεί την κρίση που αναπόφευκτα γιγαντώθηκε εξαιτίας της πρόχειρης μεταναστευτικής πολιτικής της.

»Από τις 18 Νοεμβρίου, 1500 περίπου μετανάστες έχουν εγκλωβιστεί στα ελληνικά σύνορα με τα Σκόπια και συγκεκριμένα στην Ειδομένη Κιλκίς, ως αποτέλεσμα της άρνησης των αρχών της ΠΓΔΜ να τους επιτρέψουν τη διέλευση. Το αποτέλεσμα λίγο πολύ αναμενόμενο: αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής από τους μετανάστες ως μέσο άσκησης πίεσης εκατέρωθεν κι έμφραγμα στις εμπορευματικές μεταφορές.

»Σήμερα, δύο ολόκληρες βδομάδες μετά τον αποκλεισμό, 1.800 βαγόνια παραμένουν ακινητοποιημένα εντός κι εκτός Ελλάδας περιμένοντας την αποκατάσταση της σύνδεσης. Βαγόνια που είτε μεταφέρουν ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό (πολλά εξ’αυτών ευπαθή) είτε προϊόντα και πρώτες ύλες από το εξωτερικό με τελικό προορισμό τα ράφια των ελληνικών καταστημάτων και την ελληνική βιομηχανία.

»Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Θανάση Ζηλιασκόπουλο, η ζημιά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αγγίζει ήδη το 1,5 εκατομμύριο ευρώ, με το πλήγμα στη φήμη και την αξιοπιστία της εταιρείας να είναι ανυπολόγιστο λόγω της αδυναμίας εκτέλεσης προγραμματισμένων δρομολογίων.

»Κι όμως, τη στιγμή που η χώρα αιμορραγεί οικονομικά εν μέσω capital control κι αγωνίζεται να αποκαταστήσει την εύρυθμη λειτουργία της, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είτε λόγω αδιαφορίας είτε λόγω αδυναμίας διαχείρισης της κρίσης κωφεύει οδηγώντας σε ασφυξία την αγορά λίγες μόλις μέρες πριν την εορταστική περίοδο.

»Είναι τουλάχιστον ειρωνικό το γεγονός πως την ίδια στιγμή που οι Υπουργοί της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός διατείνονται πως επιθυμούν ΑΞΕ, πολυεθνικοί κολοσσοί όπως η Cosco, η Hewlett Packard και η Sony αναγκάζονται να εκφράσουν την έντονη δυσαρέσκεια τους ως αποτέλεσμα της ανικανότητας της κυβέρνησης να διαχειριστεί την κρίση και να αποκαταστήσει τη σιδηροδρομική σύνδεση.

»Ερωτούνται λοιπόν οι κκ Υπουργοί:

1. Ποια μέτρα θα λάβουν για να αποκαταστήσουν τη σιδηροδρομική σύνδεση με τα Σκόπια και πότε; Προς τί η αργοπορία;

2. Υπάρχει σχέδιο δράσης για τη διαχείριση της ανθρωπιστικής κρίσης; Τι θα απογίνουν οι 1.500 εγκλωβισμένοι μετανάστες σε περίπτωση που δεν γίνουν δεκτοί από τα Σκόπια; Που θα στεγαστούν και πώς θα σιτιστούν;

3. Πώς θα προστατέψουν τους κατοίκους της Ειδομένης που πέφτουν καθημερινά θύματα κλοπής και βανδαλισμού της αγροτικής τους περιουσίας;

4. Υπάρχει σχετική πρόβλεψη για την αποζημίωση των ζημιωθέντων επιχειρήσεων και των ιδιωτών από την διακοπή των σιδηροδρομικών μεταφορών; Πως θα αποκατασταθεί η φήμη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα ομαλοποιηθεί ο ανεφοδιασμός της ελληνικής αγοράς και οι εξαγωγές;

Ο ερωτών βουλευτής, Βασίλης Π. Κικίλιας»

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα