Αλλάζουν όλα στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Ριζικές ανατροπές έρχονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. σύμφωνα με όσα προανήγγειλε ο Χρήστος Σπίρτζης. O υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων τόνισε ότι μπαίνουν εισοδηματικά κριτήρια στα πρόστιμα για τις παραβάσεις του ΚΟΚ ενώ θα υπάρχει αφαίρεση διπλώματος και νέες εξετάσεις για τους υπότροπους.

Μιλώντας στην ΕΡΤ είπε ότι: «Στόχος είναι να οικοδομήσουμε ένα νέο κοινωνικό κώδικα αξιών και κοινωνικής συμπεριφοράς. Υπάρχουν παραβάσεις που δεν θα έχουν πρόστιμο. Δεν είναι θέμα τιμωρητικό να πληρώνει κανείς πρόστιμο αλλά έχουν να κάνουν με την παιδεία και την οδηγική συμπεριφορά μας».

Ο κ. Σπίρτζης περιγράφοντας τα όσα θα περιέχονται στο νέο ΚΟΚ είπε:«Θα έχουν την πρώτη φορά αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των πινακίδων κυκλοφορίας για δυο μήνες. Την δεύτερη φορά θα έχουν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Στην συνέχεια θα καλείται ο παραβάτης να ξαναδώσει εξετάσεις για άδεια οδήγησης».

Για ποιές παραβάσεις θα ισχύουν τα διοικητικά πρόστιμα

Διοικητικά πρόστιμα θα ισχύουν για παράδειγμα για:

– Παρκάρισμα πάνω σε διαβάσεις για άτομα με κινητικά προβλήματα

– Ρίψη τσιγάρου έξω από το αυτοκίνητο. «Αυτό», είπε ο κ. Σπίρτζης, «είναι αντικοινωνική συμπεριφορά»

Ο κ. Σπίρτζης είπε ακόμα ότι γίνεται προσπάθεια να κατηγοριοποιηθούν τα πρόστιμα. «Μέχρι τώρα ο ΚΟΚ για κάθε παράβαση είχε το δικό του πρόστιμο».

Τρείς μεγάλες κατηγορίες προστίμων και δυο πρόσθετες

«Θα έχουμε 3 κατηγορίες μικρής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας αλλά και δυο πρόσθετες: α) αντικοινωνικής συμπεριφοράς και β) συχνής πρόκλησης ατυχημάτων».

Όπως εξήγησε, το κινητό τηλέφωνο μπορεί να προκαλέσει μικρά ή μεγάλα ατυχηματα αλλά πολύ συχνά και θα ενταχθεί στην κατηγορία συχνής πρόκλησης ατυχημάτων.

Πρόστιμα ανάλογα με το εισόδημα

Ο υπουργός Μεταφορών είπε ότι «Πρέπει να χτυπήσουμε τη λογική έχω λεφτά, πληρώνω και παρανομώ».

Εξήγησε ότι «Θα μειωθούν πολύ όλα τα πρόστιμα και θα υπάρχουν προσαυξήσεις ανάλογα με το εισόδημα του κάθε συμπολίτη μας. Με άλλα λόγια θα μπουν εισοδηματικά κριτήρια στην επιβολή των προστίμων.

Από την στιγμή που θα κόβεται η κλήση από τον τροχονόμο θα αποστέλλεται στο υπουργείο Οικονομικών. Από εκεί θα το ταυτοποιεί το υπουργείο οικονομικών από το Τaxis και θα αποστέλλεται στον παραβάτη μέσω εφορίας. Έτσι, ο παραβάτης ανάλογα με το εισόδημα που έχει θα λαμβάνει και το ανάλογο πρόστιμο. Όσο μεγαλύτερο το εισόδημα τόσο μεγαλύτερες και οι προσαυξήσεις.

Ο κ. Σπίρτζης είπε ακόμα ότι «Δεν μπορεί για κάθε μια από τις χιλιάδες παραβάσεις να έχουμε διαφορετικό πρόστιμο».

Αυξάνονται τα όρια ταχύτητας – ΚΟΚ και για ποδήλατα

Ο υπουργός Μεταφορών είπε ακόμα ότι με το νέο νόμο αυξάνονται τα όρια ταχύτητας. Επίσης, αποκτάμε Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και για τα ποδήλατα.

Τέλος, το νομοσχέδιο προβλέπει ηλεκτρονικά συστήματα για την έκδοση πινακίδων, ενώ θεσπίζεται η έκδοση πιστοποιητικού για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Για το θέμα των ταξί και των ηλεκτρονικών πλατφορμών

Αναφερόμενος στη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το Υπουργείο, για το θέμα των ταξί και των ηλεκτρονικών πλατφορμών, διερωτήθηκε αν η έδρα της Beat και των άλλων πλατφορμών βρίσκονται στην Ελλάδα. Κάλεσε τον κ. Μητσοτάκη και τα στελέχη της ΝΔ που έσπευσαν να τις υποστηρίξουν, όπως είπε, να δώσουν σχετικά στοιχεία. «Εγώ» τόνισε ο κ. Σπίρτζης «από τον αναπληρωτή εκπρόσωπο Τύπου της ΝΔ κ. Κυρανάκη, που συναντήθηκε μαζί τους, έμαθα ποιοι εκπροσωπούν την UBER στην Ελλάδα. Αυτή η εταιρεία, καταστρατηγεί το επάγγελμα του ταξί».

Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι η πολιτεία δεν θέλει να καταργήσει τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Θέλει, όμως, να βάλει τάξη, ώστε να μην υπάρχουν γκρίζες ζώνες.

Αν δεν είναι η έδρα τους στην Ελλάδα, δεν μπορεί το ελληνικό κράτος, ούτε να τους ελέγχει ούτε να τους φορολογήσει επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και διερωτήθηκε αν αυτές οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες εκδίδουν αποδείξεις για τις υπηρεσίες τους.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα