Αλλαγή ρότας τα ΕΛ.ΠΕ.

Αποφασισμένη να αλλάξει τακτική σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των εργαζομένων στα διυλιστήρια των ΕΛ.ΠΕ. φέρεται η νέα διοίκηση υπό τον καθηγητή Στάθη Τσοτσορό, ακολουθώντας και τις εντολές του αρμόδιου υπουργού, Παναγιώτη Λαφαζάνη.

Hδη οι νεκροί εργαζόμενοι έφθασαν στους τέσσερις από το ατύχημα στις αρχές του Μαΐου και όλοι πλέον έχουν κατανοήσει ότι η προηγούμενη διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ. φέρει βαρύτατες ευθύνες για τον χαμό των 4 εργαζομένων, καθώς στο βωμό του κέρδους έκανε σημαντικές εκπτώσεις στην ασφάλεια.

Αυτές τις ευθύνες αναγνωρίζει και η νέα διοίκηση, η οποία με ανακοίνωση της εκθέτει τους Παπαθανασίου-Κωστόπουλο, αναγνωρίζοντας τις ελλείψεις, δικαιώνοντας ταυτόχρονα την «Α», που από την πρώτη στιγμή εντόπισε το πρόβλημα και προέβη σε αποκαλύψεις, καταγράφοντας τις καταγγελίες των εργαζόμενων, μονίμων και απασχολούμενων σε εργολαβικά συνεργεία.

Εξάλλου αυτές οι αποκαλύψεις έφτασαν στη Βουλή μέσω της επερώτησης που έκανε ο Νίκος Νικολόπουλος, ο οποίος κοινοποίησε τα ρεπορτάζ της «Α» και προς την εισαγγελία Πρωτοδικών, αλλά και στον εισαγγελέα Περιβάλλοντος.

Η ανακοίνωση που εξεδόθη από την διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ. αποδεικνύει με περίτρανο τρόπο όλα όσα έχουμε αποκαλύψει. Κατ’ αρχάς η νέα διοίκηση ξεκαθαρίζει ότι ο βασικός στόχος είναι η διασφάλιση της καθημερινής ασφάλειας των εργαζομένων.

«Μετά την ολοκλήρωση και παράδοση στις αρμόδιες Κρατικές Υπηρεσίες του προκαταρκτικού Πορίσματος σχετικά με το τραγικό δυστύχημα που συνέβη στις Βιομηχανικές Εγκαταστάσεις Ασπροπύργου, έχει ξεκινήσει και βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία απόδοσης ευθυνών, όπου αυτές υπάρχουν» τονίζει η διοίκηση του Ομίλου.

«Ήδη, η Διοίκηση κίνησε τις προβλεπόμενες από τον Εσωτερικό Κανονισμό της Εταιρείας διαδικασίες για τους εννέα εμπλεκομένους υπαλλήλους και διευθυντικά στελέχη».

Όπως σημειώνεται, «πέρα από την ύπαρξη των κατάλληλων κανονισμών και διαδικασιών, απαιτείται ριζική αλλαγή κουλτούρας μέσα και από την δρομολόγηση σημαντικών οργανωτικών αλλαγών, που θα ενισχύσουν ουσιαστικά την ασφάλεια και υγιεινή στις Βιομηχανικές Εγκαταστάσεις μας και θα δώσουν την αναγκαία ώθηση στην ψυχολογία του προσωπικού. Οι αλλαγές αυτές έχουν ήδη αποφασιστεί, προγραμματίστηκαν και βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης.

Στόχος της νέας Διοίκησης του Ομίλου Ελληνικά Πετρέλαια είναι η απόλυτη διασφάλιση της καθημερινής ασφάλειας των εργαζομένων, πρωτίστως, αλλά και των εγκαταστάσεων, ώστε να αποτραπούν παρόμοια θλιβερά περιστατικά στο μέλλον».

Αναζητούνται

οι υπεύθυνοι

Όπως φαίνεται ξεκάθαρα από την ανακοίνωση των ΕΛ.ΠΕ. μπορεί το πόρισμα να έριχνε τις ευθύνες σε ανθρώπινο λάθος, όμως οι διευθυντές, για τους οποίους είχαμε γράψει πως υπάρχουν καταγγελίες για πάρτι με συγκεκριμένους εργολάβους θα βρεθούν προ των ευθυνών τους. Διότι ας μην ξεχνάμε ότι υλοποιούσαν εντολές των προηγούμενων διοικούντων, οι οποίοι ενδιαφέρονταν μόνο για την αύξηση κερδών και ελάχιστα για την υγεία των εργαζομένων.

Επίσης δεν μπορεί να λησμονηθεί ότι αποψιλώθηκε το προσωπικό των ΕΛ.ΠΕ. μέσω εθελούσιας εξόδου και δεν αντικαταστάθηκαν. Με αυτό τον τρόπο μείωσαν το λειτουργικό κόστος, όπως ήθελε ο όμιλος Λάτση, που έχει το μάνατζμεντ και οι αρμόδιοι υπουργοί παρά τις καταγγελίες που είχαν στα χέρια τους, προτίμησαν να μην… ασχοληθούν.

Αλλαγές

Ήδη, όπως αναφέρεται και στην ανακοίνωση των ΕΛ.ΠΕ. έχουν δρομολογηθεί αλλαγές. Έτσι από τις 2 Ιουνίου αντικαταστάθηκε ο γενικός τεχνικός διευθυντής του διυλιστηρίου Ασπροπύργου Νίκος Σκανδαλής, ο οποίος συμπλήρωσε τη συντάξιμη υπηρεσία και πρόκειται να συνταξιοδοτηθεί. Αντικαταστάτης του είναι ο Γιάννης Ψυχογιός μέχρι τώρα διευθύνων σύμβουλος των θυγατρικών εμπορικών εταιριών του ομίλου ΕΚΟ και ΒΡ.

Προς αντικατάσταση βαίνει και ο γενικός διευθυντής των διυλιστηρίων Ασπροπύργου και Ελευσίνας, Διονύσης Ρούτσης, ο οποίος επίσης συμπλήρωσε την συντάξιμη υπηρεσία, χωρίς όμως να έχει αποφασιστεί ακόμη ποιος θα τον αντικαταστήσει.

Καλά τα οικονομικά (πολλά τα ατυχήματα…)

Στο μεταξύ το Δ.Σ. των ΕΛ.ΠΕ. ενέκρινε τα ενοποιημένα αποτελέσματα του Ομίλου για το α’ τρίμηνο. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι βασικοί παράγοντες διαμόρφωσης των αποτελεσμάτων ήταν τα ισχυρά περιθώρια διύλισης, οι αυξημένες εξαγωγές και οι βελτιωμένες αποδόσεις από όλες τις επιχειρηματικές δραστηριότητες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Σημειώνεται, όμως, ότι οι συνθήκες, τόσο στην ελληνική όσο και στη διεθνή αγορά πετρελαιοειδών, παραμένουν ευμετάβλητες με σημαντικές προκλήσεις και κινδύνους για το υπόλοιπο της χρονιάς. Στόχος της νέας διοίκησης είναι να ισχυροποιήσει τη θέση των ΕΛ.ΠΕ. ως περιφερειακού Ομίλου στην Ν.Α. Ευρώπη και να αυξήσει τη συνεισφορά του στην ελληνική Οικονομία.

Τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA που απεικονίζουν τη λειτουργία ανήλθαν σε 205 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω των επιδόσεων του κλάδου Διύλισης, ενώ τα αντίστοιχα Καθαρά Κέρδη ανήλθαν σε 55 εκατ. ευρώ. Θετικά ήταν και τα δημοσιευμένα αποτελέσματα σύμφωνα με τα ΔΠΧΠ, τα οποία επηρεάστηκαν από ζημιές αποτίμησης αποθεμάτων ύψους 49 εκατ. ευρώ. Τα Κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα €155 εκατ. ενώ τα Καθαρά Κέρδη διαμορφώθηκαν στα 18 εκατ. ευρώ.

Οι ταμειακές ροές επηρεάστηκαν από τις αυξημένες ανάγκες κεφαλαίου κίνησης, κυρίως εν όψει του προγράμματος συντήρησης του διυλιστηρίου Ασπροπύργου στο β’ τρίμηνο 2015 καθώς και την αύξηση των αποθεμάτων στο πλαίσιο της εμπορικής αριστοποίησης (contango trading). Ο Καθαρός Δανεισμός ανήλθε στα 2,1 δισ. ευρώ, μειωμένος σε σχέση με πέρυσι ενώ ο δείκτης μόχλευσης διαμορφώθηκε στο 54%. Η ολοκλήρωση του προγράμματος συντήρησης (full turnaround) του διυλιστηρίου Ασπροπύργου και η σταδιακή εκκίνηση των μονάδων αναμένεται τον Ιούνιο. Επιπλέον, εργασίες συντήρησης (κυρίως decoking) πραγματοποιούνται στη μονάδα flexicoker του διυλιστηρίου της Ελευσίνας. Οι εργασίες προβλέπεται να ολοκληρωθούν σταδιακά εντός περιόδου 5-6 εβδομάδων ενώ οι υπόλοιπες μονάδες του διυλιστηρίου συνεχίζουν να λειτουργούν σύμφωνα με τον προγραμματισμό.

• Οι πωλήσεις εσωτερικής αγοράς σημείωσαν αύξηση 25%, κυρίως λόγω αυξημένης ζήτησης για πετρέλαιο θέρμανσης αλλά και αύξησης μεριδίων σε βασικά προϊόντα, ενώ οι εξαγωγές στα 1,9 εκατ. τόνους, αυξημένες κατά 40%, οδήγησαν τις συνολικές πωλήσεις στα 3,6 εκατ. τόνους (+30%).

• Τα διεθνή περιθώρια πολυπροπυλενίου οδήγησαν τα συγκρίσιμα EBITDA στα €19 εκατ. Οι εργασίες συντήρησης στο διυλιστήριο Ασπροπύργου αναμένεται να αυξήσουν περαιτέρω την καθετοποίηση με τον κλάδο Διύλισης.

• Η αύξηση των όγκων πωλήσεων κατά 31%, λόγω ζήτησης για πετρέλαιο θέρμανσης, οδήγησε τα Συγκρίσιμα EBITDA της Εγχώριας Εμπορίας στα €4 εκατ.

• Αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 8%, καθώς οι χαμηλές διεθνείς τιμές οδήγησαν σε αύξηση της ζήτησης, ενώ αυξήθηκε περαιτέρω και η καθετοποίηση με τα διυλιστήρια του Ομίλου.

• Τα Συγκρίσιμα EBITDA ανήλθαν στα €10 εκατ.

• Η συνεισφορά του Ομίλου ΔΕΠΑ στα ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη ανήλθε στα €10 εκατ., λόγω μειωμένης ζήτησης από παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας και βιομηχανικούς πελάτες, παρά την αύξηση όγκου πωλήσεων των ΕΠΑ.

• Τα EBITDA της Elpedison διαμορφώθηκαν στα €-1 εκατ., καθώς το μεταβατικό ρυθμιστικό πλαίσιο επηρέασε σημαντικά την παραγωγή και την κερδοφορία.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα