Αυτά προβλέπει η συμφωνία για τα αεροδρόμια που δεν θέλουμε να αποκρατικοποιήσουμε

Με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Ποιος θα “πετάξει” τα 10 δισ. ευρώ;» στο περασμένο φύλλο της έντυπης έκδοσης της «Α» αναφερθήκαμε στον καυτό φάκελο της αποκρατικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Λέγαμε, συγκεκριμένα, σε εκείνο το ρεπορτάζ ότι παρά τις επαναστατικές υπουργικές κορώνες περί παγώματος ακόμη και συμφωνημένων αποκρατικοποιήσεων, η περίπτωση της παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Sientel είναι δύσκολο να μπει στην… κατάψυξη.

Οι λόγοι που συνηγορούν στο να παραμείνει στις ράγες η συμφωνία για τα αεροδρόμια περιγράφηκαν σε αδρές γραμμές στο σχετικό ρεπορτάζ της περασμένης εβδομάδας. Αξίζει, ωστόσο, ρίξουμε μια περισσότερο τεχνοκρατική ματιά στο τι προβλέπει αυτή η συμφωνία.

Ξεκινώντας από τα βασικά οικονομικά στοιχεία της προσφοράς της, η Κοινοπραξία Fraport-Slentel έχει δεσμευτεί ότι θα καταβάλει τα εξής ποσά:

# Μετρητά: 1,234 δισεκατομμύρια ευρώ.

# Κάθε έτος 22,9 εκατομμύρια ευρώ, αναπροσαρμοζόμενα με τον πληθωρισμό.

# Το 28,6% του ΕΒΙΤDA ετησίως.

# Επίσης υπάρχουν πληρωμές προς την ΥΠΑ και προς την Πολεμική Αεροπορία.

Αθροιστικά το συνολικό ποσό που η κοινοπραξία θα καταβάλει στο ελληνικό Δημόσιο για τα 40 έτη παραχώρησης είναι 10,048 δισ. ευρώ (βλ. πίνακα). Για να υπάρχει μία τάξη μεγέθους, αξίζει να σημειωθεί ότι η επόμενη προσφορά ανήρχετο στο συνολικό ποσό των 7,258 δισ. ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι το Δημόσιο έχει να «εισπράξει» 2,79 δισεκατομμύρια παραπάνω.

Τελευταίο αλλά όχι έλασσον: στα προαναφερόμενα ποσά δεν υπολογίζονται τα επιπλέον έσοδα που θα κατευθυνθούν στα κρατικά ταμεία και τα οποία θα προέλθουν από την φορολόγηση με ποσοστό 26% των κερδών της εταιρείας.

Screen shot 2015-02-05 at 4.39.27 PM

 Αναφορικά με τους υπόλοιπες σημαντικές παραμέτρους της αποκρατικοποίησης, τα δεδομένα έχουν ως εξής:

 -ΝΕΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 450 νέες θέσεις εργασίας θα απαιτηθούν για τις αεροπορικές δραστηριότητες και ακόμη περίπου 1.000 για τις περαιτέρω ανάγκες (έλεγχος επιβατών, φύλαξη, υπηρεσίες πυρόσβεσης, ανάπτυξη καταστημάτων, τουριστικές υπηρεσίες, κλπ).

-ΕΡΓΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ: Εντός των πρώτων 4 ετών θα υλοποιηθούν έργα ύψους 330 εκατ. ευρώ, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης τα έργα θα ξεπεράσουν το ύψος των 1,4 δισ. ευρώ. Επιπλέον αυτών η κοινοπραξία θα προσφέρει νέα υπερσύγχρονα συστήματα αεροναυτιλίας προς όφελος της Πολεμικής Αεροπορίας.

-ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ ΤΕΛΗ: Αυτή τη στιγμή η επιβάρυνση είναι €12/επιβάτη. Μετά από την ολοκλήρωση των έργων (δηλαδή μετά από την πάροδο τεσσάρων ετών από την εκκίνηση της παραχώρησης) τα αεροναυτικά τέλη θα είναι το μέγιστο €18,5/επιβάτη, εκ των οποίων το €1 θα καταβάλλεται στο Δημόσιο. Άρα 17,5 € για τον παραχωρησιούχο. Άρα η μέγιστη επιτρεπόμενη αύξηση των εισιτηρίων ανά επιβάτη που προκύπτει για τον παραχωρησιούχο και σε κάθε περίπτωση μετά την ολοκλήρωση των έργων θα είναι 5,5 ευρώ.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα