«Δεν θα αφήσουμε τα Θρησκευτικά σε ορθόδοξους τζιχαντιστές»

Στη πλήρη απαξίωση του ολοήμερου σχολείου φαίνεται να προχωρά η κυβέρνηση μετά τις ανακοινώσεις του Νίκου Φίλη. Αυτό θα οδηγήσει σε κατάργηση του εκπαιδευτικού προγράμματος που διαρκεί από τις 14.00 έως τις 16.00 με αποτέλεσμα να υπάρξει κενό στην εκμάθηση δεξιοτήτων. Το υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του θέλησε να δώσει εξηγήσεις και να επιμένει στην λειτουργία του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Σχολείου και επαναλαμβάνει ότι πρόκειται για «συνταγματική επιταγή που γίνεται πράξη» το να εξισωθούν σε έναν τύπο τα δημοτικά σχολεία της χώρας.

Από την πλευρά του ο Νίκος Φίλης αναφέρθηκε και εκείνος από την πλευρά του στις προωθούμενες αλλαγές στην Παιδεία, ενώ εξαπέλυσε δριμεία επίθεση και κατά του Μητροπολίτη Αμβρόσιου για το μάθημα των Θρησκευτικών αποκαλώντας τον «τζιχαντιστή της ορθοδοξίας».

Η επίσημη θέση του υπουργείο Παιδείας για τα ολοήμερα σχολεία

«Το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει την έμπρακτη εφαρμογή των αρχών της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΥΠΠΕΘ, μετά τον σάλο που έχει προκληθεί σχετικά με το ζήτημα των ολοήμερων σχολείων.
Το υπουργείο Παιδείας στην ανακοίνωσή του αναφέρει συγκεκριμένα:

«Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τίθεται σε εφαρμογή από το νέο σχολικό έτος μια σημαντική μεταρρυθμιστική παρέμβαση στο δημοτικό σχολείο. Πρόκειται για τη δημιουργία του ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ώστε να γίνει πράξη η συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας.

Με το ισχύον καθεστώς πολυτυπίας των σχολείων στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση προκύπτει ένα άδικο, ανορθολογικό και αντιπαιδαγωγικό δεδομένο: να προσφέρονται γνωστικά αντικείμενα (Πληροφορική, Θεατρική Αγωγή) καθώς και αυξημένες ώρες σε άλλα μαθήματα (Αγγλικά, Φυσική Αγωγή, Εικαστικά) μόνο σε έναν τύπο σχολείου, αυτόν του ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα), ενώ σε μη ενταγμένα στο ΕΑΕΠ δημοτικά σχολεία δεν προσφέρονται αντίστοιχες ευκαιρίες. Ταυτόχρονα, στα μη ΕΑΕΠ δημοτικά σχολεία, οι μαθητές των πρώτων δύο τάξεων ολοκληρώνουν τα μαθήματα δύο διδακτικές ώρες νωρίτερα (στις 12:25) από τους μαθητές των ΕΑΕΠ. Το ίδιο συμβαίνει και με τους μαθητές Γ΄ και Δ΄ τάξης οι οποίοι ολοκληρώνουν τα μαθήματα τους μία ώρα νωρίτερα (στις 13:15). Με τον τρόπο αυτό διαμορφώνεται ένα καθεστώς έντονων διακρίσεων μεταξύ των μαθητών του δημοτικού σχολείου, που δεν είναι πλέον αποδεκτές.

Το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει την έμπρακτη εφαρμογή των αρχών της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση. Αυτό επιχειρείται με την ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων σε όλους τους τύπους δημοτικών σχολείων της χώρας από 4/θέσια και πάνω (περίπου 3.555 σχολικές μονάδες). Με την συνεπακόλουθη ενοποίηση των Εβδομαδιαίων Ωρολογίων Προγραμμάτων, λαμβάνοντας υπόψη εισήγηση του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής), καθιερώνεται ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ .

Ο νέος ενιαίος τύπος ολοήμερου δημοτικού σχολείου διατηρεί τα θετικά στοιχεία του ΕΑΕΠ, που, όμως, προβλέπονταν μόνο για 1337 12/θέσια ολοήμερα δημοτικά σχολεία και αποσκοπεί στον εμπλουτισμό και την επέκταση των προσφερόμενων γνωστικών αντικειμένων στους μαθητές όλων των τύπων σχολείων από 4/θέσια και πάνω.

Η λειτουργία των μονοθέσιων, διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών σχολείων παραμένει ως έχει χωρίς καμία διαφοροποίηση. Είναι, συνεπώς, εντελώς ψευδής και εκ του πονηρού η καταγγελία ότι το Υπουργείο Παιδείας προτίθεται να κλείσει εκατοντάδες δημοτικά σχολεία στις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας από 4/θέσια και κάτω.

Η λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος γενικεύεται για όλες τις τάξεις στις 13:15 και συντελείται με αναπροσαρμογή και εξισορρόπηση των ωρών των διδακτικών αντικειμένων μεταξύ των σχολείων με ΕΑΕΠ (1337 σχολικές μονάδες) και τους άλλους τύπους σχολείων (2218 σχολικές μονάδες). Ταυτόχρονα, εξασφαλίζει τη δημιουργία ζώνης ανάμεσα στο διδακτικό (08:15-13:15) και εργασιακό ωράριο(13:15-14:00) των εκπαιδευτικών ώστε να διασφαλιστεί η δυνατότητα πραγματοποίησης των συναντήσεων του Συλλόγου διδασκόντων όσο συχνά κρίνεται αναγκαίο.

Ολοήμερο πρόγραμμα
Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, η έναρξή του ορίζεται στις 13:15 και η λήξη του στις 16:00. Εξασφαλίζεται και γενικεύεται η ώρα μελέτης για όλους τους μαθητές με εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, ώστε οι μαθητές να απαλλάσσονται, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο προετοιμασίας των μαθημάτων και των εργασιών της επόμενης ημέρας. Στην τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων (ΤΠΕ, Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων) που δίνουν την ευκαιρία στην πολύπλευρη ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών».

«Η Παιδεία πρέπει να μείνει έξω από το αντιπολιτευτικό παιχνίδι και τον φθηνό κιτρινισμό»

Ο υπουργός Παιδείας, μιλώντας στα Παραπολιτικά fm εμφανίστηκε ενοχλημένος με τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για κατάργηση των ολοήμερων σχολείων και έδωσε πολλές λεπτομέρειες τόσο για την λειτουργία των σχολείων, τόσο για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών αλλά και για την δημιουργία 4τάξιου Γυμνασίου και 2τάξιου Λυκείου. Παράλληλα ο κ. Φίλης χαρακτήρισε εντελώς ψευδή τα περί “ξηλώματος” της Επιτροπής Εξετάσεων.
«Η Παιδεία πρέπει να μείνει έξω από το αντιπολιτευτικό παιχνίδι και τον φθηνό κιτρινισμό. Λέγονται ψέματα και υπάρχουν υποβολιμαία δημοσιεύματα», είπε αρχικά ο Νίκος Φίλης.

Για τα ολοήμερα

«Δεν θα γίνει συρρίκνωση των ολοήμερων. Μια εφημερίδα το έπαιξε και ένα κανάλι. Επεκτείνεται το ολοήμερο. Και αυτό που συμβαίνει επίσης είναι οτι δημιουργείται ένας ενιαίος τύπος ολοήμερου δημοτικου για να μην ισχύει η ανισότητα που υπήρχε μέχρι σήμερα. Όλα τα σχολεία θα τελειώνουν 13.15 το μεσημέρι. Μετά θα αρχίζει το ολοήμερο έως τις 4 το απόγευμα. Είναι ένας τύπος. Το ολοήμερο θα έχει ευέλικτη ζώνη και θα μπορούν τα παιδιά να κάνουν κάποια πράγματα παραπάνω. Όλα τα παιδιά θα μπορούν να έχουν τις αυξημένες ώρες. Δεν το είχαν όλα τα παιδιά. Μέχρι τις 2 θα είναι διαλειμα για φαγητό. Μετά διάβασμα και μετά ευέλικτη ζώνη».

Για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών

«Θα προσλάβουμε εκπαιδευτικούς γιατί τους χρειαζόμαστε. Αναπληρωτές. Θα προσλάβουμε οπωσδήποτε. Δεν ξέρω πόσους αυτή την στιγμή αλλά θα γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών. Σε ορισμένες ειδικότητες θα γίνουν προσλήψεις γιατί δυστυχώς τόσα χρονια δεν υπάρχουν διορισμοί σε αυτές τις ειδικότητες. Υπήρχαν ομηρίες με τα ΕΣΠΑ. Δεν μπορώ να πω οτι θα έχουμε περισσότερους τον Σεπτέμβριο αλλά είναι θέμα σχεδιασμού. Είναι σαφές ότι θα υπάρξει αξιοποίηση των εκπαιδευτικών και θα υπάρξουν προσλήψεις αναπληρωτών. Το κάνουμε για να αξιοποιήσουμε όλες τις ώρες των εκπαιδευτικών».
Ο κ. Φίλης αρνήθηκε να μιλήσει την συγκεκριμένη χρονική στιγμή που είμαστε μια ανάσα πριν από τις Πανελλαδικές για αλλαγές στην εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

«Ψέματα και κιτρινισμός»

Για την Κεντρική Επιτροπή των Πανελλαδικών που όπως έγραψε η Καθημερινή “ξηλώνεται” είπε:
«Είναι ψέματα και κιτρινισμός και πρέπει να υπάρχει ησυχία για τα παιδιά. Η επιτροπή αλλάζει όπως αλλάζει κάθε χρόνο. Η κεντρική επιτροπή θα μείνει η πλειοψηφία θα μείνει. Τίποτα δεν γίνεται όπως γινόταν μέχρι τώρα. Και φέτος θα συνυπάρχουν παλαιά και νέα μέλη. Η επιλογή τους γίνεται με επιστημονικά κριτήρια και μόνο. Υπάρχει θέμα μυστικότητας και δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες. Είναι πολύ πάνω από το 50% αυτοί που θα μείνουν. Είναι ψέματα και κιτρινισμός. Και λυπάμαι που δεν διασταυρώθηκαν οι πληροφορίες».

Ο κ. Φίλης είπε ακόμα ότι γίνεται προσπάθεια να χτιστεί ένα νέο σχολείο “από τα κάτω”. «Προσπαθούμε να φέρουμε τα προνήπια στα νηπιαγωγεία. Προσπαθούμε τον κατώτερο αριθμό που ήταν 7 να τον διαφοροποιήσουμε. Τον μειώνουμε σε 5 σε δυσπρόσιτες περιοχές και στις αστικές περιοχές πάει από τα 7 στα 14».

Με κλήρωση στα Πειραματικά

«Τα πειραματικά τα ενισχύουμε. Εκεί τα παιδιά μπαίνουν με κλήρωση. Οι καθηγητές είναι αυξημένων προσόντων. Τι πειραματικά είναι αν διαλέγουμε τους καλύτερους; Σε τυχαίο δείγμα μαθητών με κλήρωση αλλά με καθηγητές αυξημένων προσόντων κάνεις ένα πρόγραμμα».
Είπε ακόμα ο υπουργός Παιδείας, ότι θα γίνουν αλλαγές στα βιβλία αλλά δεν γίνονται σε έναν μήνα μέσα. «Υπάρχουν βιβλία που έχουμε εντοπίσει στα οποία θα γίνουν αλλαγές αλλά και στον τρόπο διδασκαλίας και στον τρόπο αξιολόγησης.
Υπάρχει επίσης η σκέψη για γυμνάσιο 4 τάξεων και λύκειο 2. Εχει πολλά θετικά στοιχεία. Δεν αλλάζουν τα χρόνια μόνο αλλά και το περιχόμενο», τόνισε και το χαρακτήρισε «Μεγάλο έργο εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης».

«Δεν πρόκειται να αφήσουμε τα Θρησκευτικά σε ορθόδοξους τζιχαντιστές»

Ο κ. Φίλης μιλώντας και στον Real fm είπε ότι τα θρησκευτικά θα παραμείνουν στα σχολεία, ωστόσο η πολιτεία δεν θα αφήσει όπως ανέφερε τη διδασκαλία τους σε τζιχαντιστές της ορθοδοξίας, κατονομάζοντας τον μητροπολίτη Αμβρόσιο, ο οποίος την περασμένη εβδομάδα είπε «να σαπίσει το χέρι του υπουργού, αν υπογράψει κατάργηση του μαθήματος».
«Το σχολείο στη χώρα μας είναι κοσμικό. Βεβαίως θρησκευτικά θα υπάρχουν, είναι το μοναδικό δευτερεύον μάθημα που διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες και δεν πρόκειται να το αφήσουμε το μάθημα στον Αμβρόσιο, δηλαδή σε ορθόδοξους τζιχαντιστές», τόνισε ο υπ. Παιδείας.

«Το μάθημα αυτό είναι ευθύνη της πολιτείας να είναι μάθημα ορθόδοξο, η πολιτισμική πλευρά της ορθοδοξίας να υπάρχει, όπως επίσης και ενημέρωση και πληροφόρηση και γνώσεις όλων των φαινομένων της θρησκείας», σημείωσε.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα