“Είστε απολογούμενος”

Σφοδρή επίθεση κατά του Πρωθυπουργού εξαπέλυσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της Βουλής κατηγορώντας τον ότι την ημέρα που η συζήτηση είναι για την Παιδεία αφιέρωσε 20 λεπτά μιλώντας για την τρέχουσα πολιτική κατάσταση. “Φαίνεται ότι ο λογογράφος σας μπέρδεψε τις ομιλίες. Σας έγραψε μια ομιλία που διαβάσατε πριν από 3 μήνες. Δεν έχετε ακούσει τίποτα το τελευταίο διάστημα για τις άδειες και για τον κ. Καλογρίτσα. Δεν έρχεστε ως κατήγορος στο θέμα της διαπλοκής, αλλά ως απολογούμενος”.
Ο αρχηγός της Ν.Δ., κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι αναφέρθηκε περισσότερο στα θέματα της επικαιρότητας και της διαπλοκής και λιγότερο στα θέματα της Παιδείας. «Κύριε Τσίπρα ο κόσμος ενδιαφέρεται για το πώς θα αποκτήσουμε καλύτερα σχολεία και όχι πως θα ελέγξετε εσείς το τοπίο των Μέσων Ενημέρωσης», είπε ο κ. Μητσοτάκης και υποστήριξε ότι σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει ακόμη και στο θέμα της Παιδείας. «Σκοπός δικός μας είναι να ενώσουμε» υπογράμμισε.
Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην προχθεσινή τραγική επέτειο της δολοφονίας του Π. Μπακογιάννη, η οποία όπως είπε μας έδειξε πόσο καλό είναι να παραμερίζουμε τις διαφορές μας. «Έχω ζωντανή την εικόνα της Βουλής εκείνη την ημέρα. Υψώθηκε ένα ανάχωμα δημοκρατίας. Αλλά τότε στην ηγεσία της αριστεράς ήταν ο Χαρίλαος Φλωράκης και ο Λεωνίδας Κύρκος. Τώρα είναι ο Αλέξης Τσίπρας και ο Νίκος Παππάς… Σήμερα έχει μια ηγεσία χωρίς αξίες» είπε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στα θέματα της Παιδείας ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι στόχος του είναι να αναδείξει την καταστροφή που συντελεί η κυβέρνηση στο χώρο της Παιδείας αλλά και να ανακοινώσει τις προτάσεις του. «Καταφέραμε να μετατρέψουμε την παιδεία σε ένα πεδίο συναίνεσης και όχι αντεγκλήσεων. Τον Αύγουστο του 2011 η Ν.Δ. υπερψήφισε το νόμο Διαμαντοπούλου. Και παρά τις διαφωνίες που υπήρχαν με το νόμο Γιαννάκου η Ν.Δ. αναζήτησε συναινέσεις. Ο κόσμος αλλάζει ραγδαία. Συντελείται μια επανάσταση και όλοι αναγνωρίζουν ότι οι γνώσεις και οι δεξιότητες είναι ο μοναδικός τρόπος να πάει κάποιος μπροστά. Ριζική επιστροφή στο παρελθόν είναι αυτό που κάνετε. Αναμοχλεύετε πολιτικές άλλων εποχών» είπε.
Παράλληλα συνεχίζοντας την επίθεση στον Πρωθυπουργό ανέφερε ότι διακρίθηκε «ως ηγέτης καταλήψεων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Καταλαβαίνω ότι όλοι είμαστε προϊόν των βιωμάτων μας. Δεν με ενδιαφέρουν οι επιλογές που κάνατε ως μαθητής και φοιτητής. Δεν ξεχάσατε τίποτα από αυτά που κάνατε και δεν μάθατε και τίποτα. Ακούμε τα ίδια κλισέ συνθήματα που ξεπέρασε η ιστορία».
Η αριστεία
Μάλιστα τον χαρακτήρισε ως τον κατάλληλο πρωθυπουργό για να ισοπεδώσει την αριστεία. «Η δημόσια παιδεία πρέπει να είναι μοχλός ανάπτυξης. Ευκαιρίες, προσπάθεια, αριστεία κ. Τσίπρα. Τρεις έννοιες που δεν υπάρχουν στο δικό σας λεξιλόγιο».
«Μας είχε προϊδεάσει ο κ. Μπαλτάς. Η αριστεία είναι ρετσινιά. Η υπονόμευση της αριστείας είναι η ασφαλέστερη οδός ισοπέδωσης της εκπαίδευσης. Υπονομεύετε τη δημόσια παιδεία, τα δημόσια σχολεία, τα δημόσια πανεπιστήμια Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει επιστρέψει στην προ του 2010 κατάσταση. Θα μπορούσα να μιλάω επί ώρες για να δείξω την ζημιά που γίνεται στον χώρο της εκπαίδευσης. Δεν τα λέμε εμείς… Είχα την ευκαιρία να μιλήσω με δασκάλους και παιδιά για το νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα. Στην αρχή δυσκολεύτηκαν να το αγκαλιάσουν».
Επίσης ο κ. Μητσοτάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι υποβάθμισε Γυμνάσιο και Λύκειο. «Οι παρεμβάσεις Φίλη έγιναν 3 μέρες πριν αρχίσει η σχολική χρονιά. Επιλέξατε 4 μαθήματα που θα εξετάζονται οι μαθητές. Μετατρέπετε το γυμνάσιο σε ένα σχολείο αυτόματης προαγωγής. Η τρίτη ζημιά η οποία κάνατε είναι να επαναφέρετε το συνδικαλισμό στους των ανώτατων στελεχών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κριτήριο για τις επιλογές διευθυντών είναι η ψηφοφορία στον σύλλογο των διδασκόντων. Επιλέγεται όχι ο καλύτερος αλλά ο αρεστός. Ισοπεδώσατε και την ιδιωτική εκπαίδευση. Αντί να αναβαθμίσετε το ιδιωτικό σχολείο, το κονταίνετε. Πέμπτον – Παγώσατε κάθε έννοια αξιολόγησης Δεν αναφέρατε στην ομιλία σας ούτε μια φορά την λέξη αξιολόγηση. Επαναφέρατε τους αιώνιους φοιτητές. Γιατί κάποιος που αποδεδειγμένα, δεν ενδιαφέρεται πρέπει να εγγράφεται στα μητρώα; Νομίζω έχω την απάντηση. Ο κ. Φίλης αποφάσισε να πάρει το πτυχίο του…»
Οι προτάσεις
Αναφερόμενος στις προτάσεις της Ν.Δ. για την Παιδεία ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι πρέπει να αναδειχθεί ο ρόλος του δασκάλου και του καθηγητή.
“Να επιμορφώνουμε τους λιγότερο καλούς. Στον πυρήνα της δικής μας πρότασης είναι η έννοια του νέου σχολείου. Θα πρέπει να επαναξιολογεί όσα ξέρουμε σήμερα. Για τα δημοτικά θα επιμείνουμε. Ενιαίος τύπος για όλα τα σχολεία. Θα επαναφέρουμε άμεσα τα πρότυπα πειραματικά σχολεία. Θα επιβάλλουμε απόλυτη αξιοκρατία με επιλογή των περιφερειακών διευθυντών από το ΑΣΕΠ. Θα δώσουμε μεγαλύτερη ευελιξία στις ίδιες τις σχολικές μονάδες. Πρέπει να απελευθερώσουμε την ιδιωτική εκπαίδευση από τα στενά δεσμά του κρατισμού”.
Καταλήγοντας ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι “η Ελλάδα δεν ήταν πάντα το μαύρο πρόβατο της παγκόσμιας κοινότητας. Εκτός από την αναθεώρηση του Συντάγματος υπάρχουν πολλές παρεμβάσεις που μπορεί να γίνουν άμεσα. Αποκατάσταση της λειτουργίας και της ενίσχυσης των συμβουλίων των ιδρυμάτων.”

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα