Κάντο όπως λέει η UEFA ή… GREXIT!

Άκαρπο αποδείχθηκε το ταξίδι του Σταύρου Κοντονή, στα γραφεία της UEFA, στην Ελβετία, καθώς ο υφυπουργός αθλητισμού δεν κατέστη δυνατό να συναντηθεί με την ηγεσία της και ως εκ τούτου, δεν άλλαξε το παραμικρό από τις επιταγές της Ομοσπονδίας αναφορικά με τις τροποποιήσεις του νέου αθλητικού Νομοσχεδίου.

Μόλις ένα 24ωρο πριν την ψήφιση του νέου αθλητικού Νόμου, ο Σταύρος Κοντονής καλείται να επιλέξει μεταξύ της εναρμόνισης στις επιταγές της UEFA και του GREXIT, ήτοι της αποβολής του ελληνικού ποδοσφαίρου από όλες τις διεθνείς διοργανώσεις. Ο υφυπουργός ταξίδεψε στην Ελβετία μαζί με το νομικό κλιμάκιο του υπουργείου. Σκοπός του ήταν να συναντηθεί με την ηγεσία της UEFA. Ωστόσο, ο Σταύρος Κοντονής δεν είχε ραντεβού με κανέναν, με αποτέλεσμα να μην τον δεχθούν και να επιτρέψουν απλώς την παρουσία του στις συζητήσεις που έγιναν μεταξύ των νομικών τμημάτων των δύο πλευρών.

Στις συζητήσεις αυτές, η UEFA δεν υπαναχώρησε ούτε κατά κεραία στις θέσεις της, εξηγώντας στον υφυπουργό και στο επιτελείο που τον συνόδευε τις παραμέτρους που πρέπει να τροποποιηθούν και απαίτησε την έγγραφη διαβεβαίωση του υπουργού, ότι οι προτεινόμενες τροποποιήσεις έχουν ενσωματωθεί στο νέο σχέδιο νόμου, ώστε να είναι αποδεκτές από τις διεθνείς ποδοσφαιρικές Ομοσπονδίες.

Ως εκ τούτου, ο υφυπουργός αθλητισμού έχει ελάχιστες ώρες πριν την παράδοση του Νομοσχεδίου προς ψήφιση, προκειμένου ή να «εναρμονιστεί» πλήρως στις επιταγές των FIFA/UEFA ή να εμμείνει στις θέσεις του και ανοίξει την πόρτα στον αποκλεισμό του ελληνικού ποδοσφαίρου από τις διεθνείς διοργανώσεις.

Ποια είναι τα τρία σημεία στα οποία υπάρχει απόσταση μεταξύ των δύο πλευρών και πρέπει η ελληνική μεριά να «διορθώσει»;

1)Η UEFA απαιτεί να αφαιρεθεί η πρόταση από το Άρθρο 1, παράγραφος 3, σύμφωνα με την οποία η ελληνική Πολιτεία θα έχει τη δυνατότητα να αποκλείει ομάδες από τη συμμετοχή τους σε διεθνείς διοργανώσεις με ή χωρίς διαβούλευση με τις Ομοσπονδίες. Επίσης, «διαγράφει» και τα πρόστιμα των 25.000 – 25.000.000 ευρώ που συνοδεύουν τις παραβάσεις αυτές.

2)Στο άρθρο 5, παράγραφος 1, το οποίο αφορά την αθλητική δικαιοσύνη, η UEFA απαιτεί η ανασυγκρότηση των πειθαρχικών και δικαιοδοτικών οργάνων να γίνει από την ΕΠΟ. Στην παράγραφο 2, επισημαίνεται εκ νέου η επιλογή αποκλειστικά από την ΕΠΟ των αθλητικών δικαστών, οι οποίοι ναι μεν θα είναι τακτικοί, αλλά όχι απαραίτητα εν ενεργεία. Το αυτό ισχύει και για τους εισαγγελικούς λειτουργούς. Τη δε παράγραφο 5, που αφορά το ανταποδοτικό τέλος από τα εισιτήρια για τις αμοιβές των δικαστών, η UEFA το διαγράφει εξ ολοκλήρου.

3)Στο Άρθρο 15, το οποίο αφορά το αυτοδιοίκητο, η UEFA προσθέτει συγκεκριμένη φράση, με την οποία καθίσταται σαφές πως η ΕΠΟ θα διαχειρίζεται τις υποθέσεις της ανεξάρτητα και δίχως καμία επιρροή από τρίτους, όπως ρητώς ορίζονται από τους κανονισμούς των διεθνών ποδοσφαιρικών Ομοσπονδιών.

Σύμφωνα με τις τελευταίες διαρροές από το ταξίδι του υφυπουργού στην Ελβετία, στο θέμα των δικαστών συζητήθηκε η εξής φόρμουλα. Η Ομοσπονδία ζήτησε συγκεκριμένο τρόπο ορισμού των τακτικών δικαστών, δηλαδή όχι μέσω κλήρωσης, αλλά μέσω κατάρτισης λίστας από το Πρωτοδικείο, η οποία θα παραδίδεται στην ΕΠΟ με την Ομοσπονδία να αποφασίζει κάθε φορά ποιοι θα χρησιμοποιούνται ανά υπόθεση. Έτσι, και ο Κοντονής καλύπτεται που ήθελε την απόσυρση των αθλητικών δικαστών (κατά βάση συνταξιούχων) και η UEFA βρήκε έναν τρόπο οι δικαστές να αποφασίζονται έστω και μέσω λίστας, από την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία.

Επίσης, φαίνεται ότι η ελληνική πλευρά υπαναχωρεί και στο θέμα της αποβολής ομάδας από τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Αυτό που δεν έχει διευκρινιστεί, είναι το ζήτημα της ανεξαρτησίας της ΕΠΟ, ήτοι το άρθρο 15 και αν ο υφυπουργός θα προβεί στις τροποποιήσεις που ζητά η UEFA, τις οποίες πρέπει να αποστείλει εγγράφως το αμέσως επόμενο διάστημα, ώστε το Νομοσχέδιο να παρουσιαστεί στην ελληνική Βουλή με τις αλλαγές που απαιτούνται, αποσοβώντας το… GREXIT του ελληνικού ποδοσφαίρου.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα