Κοροϊδία χωρίς φύλλο συκής…

Σε κυβερνητική κοροϊδία εξελίσσεται η καθημερινή πολύωρη ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών για την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, καθώς πολύ γρήγορα το «συγγνώμη για την ταλαιπωρία» συμπληρώθηκε από το «αλλά δεν φταίμε εμείς»!

Του Νίκου Τσαγκατάκη

Στα πυρά του υφυπουργού Μεταφορών, Νίκου Μαυραγάνη, ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) απαγόρευσε την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, φοβούμενη την κατάρτιση ηλεκτρονικού «πελατολογίου» εκδόθηκε αυθημερόν ανακοίνωση-καταπέλτης  της Αρχής. Τι επισημαίνεται σε αυτήν; Ότι «όπως προκύπτει από τις Γνωμοδοτήσεις υπ’ αρ. 1/2017 και 4/2017, γνωμοδότησε θετικά επί της τελικώς υποβληθείσας γνωστοποίησης επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων στο πλαίσιο του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου)». Ειδικότερα, όσον αφορά στη δυνατότητα ηλεκτρονικής –μέσω διαδικτύου– υποβολής αίτησης για την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, η Αρχή έκρινε ότι αυτή «δεν προσκρούει στις θεμελιώδεις αρχές της προστασίας προσωπικών δεδομένων». Συνεπώς, η Αρχή όχι μόνο δεν την απαγόρευσε, αλλά αντιθέτως την επέτρεψε ρητώς! Και κατέληξε, «αδειάζοντας» το υπουργείο Μεταφορών:

«Η Αρχή δεν δύναται να παρεμβαίνει στην υλοποίηση συστημάτων και στις επιχειρησιακές επιλογές, τα οποία εκφεύγουν του πεδίου αρμοδιοτήτων της».  

ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΛΛΑ… ΑΠΑΝΤΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ «ΤΥΛΙΞΕ» Η ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΙΣ ΑΣΤΕΙΕΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ ΜΕ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ

Αμέσως μετά ο υφυπουργός Μεταφορών Ν. Μαυραγάνης εξέδωσε ανακοίνωση καταγγέλλοντας πως η Αρχή αρνήθηκε να παραστεί σε ανοιχτή δημόσια συζήτηση που ζήτησε ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, επισημαίνοντας ότι ο ΟΑΣΑ «ήταν έτοιμος (και το είχε δηλώσει στην Αρχή) τόσο για την ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων, όσο και για την ταχυδρομική αποστολή των καρτών στους δικαιούχους, κάτι που οι γνωμοδοτήσεις της Αρχής δεν δέχονταν».

 

Δεν τέθηκε προαπαιτούμενο

Εντύπωση προκαλεί η σκοπιμότητα αυτού του δημοσίου διαλόγου, καθώς οι γνωμοδοτήσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα είναι έγγραφες, είναι δημοσιευμένες και είναι θετικές ως προς τις κυβερνητικές εξαγγελίες και σε καμία περίπτωση δεν εμπλέκεται η ανεξάρτητη Αρχή με την εφαρμογή τους από τον ΟΑΣΑ και την ανάδοχο εταιρεία του ΑΣΣΚ. Όπως προκύπτει από τα έγγραφα, με την υπ’ αριθμ. 1/2017 γνωμοδότησή της, η Αρχή είχε υποδείξει αλλαγές στο προτεινόμενο από τον ΟΑΣΑ σχεδιασμό, ώστε να προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, ενώ με την υπ’ αριθμ. 4/2017 γνωμοδότησή της επί του τροποποιημένου σχεδίου του υπουργείου Μεταφορών, γνωμοδότησε θετικά. Η ΑΠΔΠΧ τόνισε στην τελευταία θετική γνωμοδότησή της ότι έως την 25η Μαΐου 2018 θα πρέπει να εκπονηθεί μελέτη εκτίμησης επιπτώσεων στην προστασία προσωπικών δεδομένων, την οποία ο υπεύθυνος επεξεργασίας οφείλει να εκπονήσει σύμφωνα µε την γνωμοδότηση και «να αποτυπώνεται σε εγκεκριμένο από τη διοίκηση του ΟΑΣΑ έγγραφο», χωρίς όμως να την θέτει ως προαπαιτούμενο της έναρξης λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

 

Ιταλικό «άδειασμα»

Ωστόσο, μέσα στο γενικότερο κλίμα αναστάτωσης η νέα ιταλική διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε ότι για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού θα συνεχίσει να εκδίδει χάρτινα εισιτήρια και μηνιαίες κάρτες, «αδειάζοντας» και εκείνη με την σειρά της την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, δηλώνοντας ότι «τα εισιτήριά της θα γίνονται δεκτά από την ΟΑΣΑ Α.Ε. για τις μετεπιβιβάσεις σε άλλα συγκοινωνιακά μέσα, λόγω της αδυναμίας της ΟΑΣΑ Α.Ε. να προμηθεύσει με προϊόντα κομίστρου την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.».

Σύμφωνα με ανακοίνωση των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, ο ΟΑΣΑ είχε προϋπολογίσει για το 2017 έσοδα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο συνολικού ύψους 24 εκατ. και με την 15μερη παράταση της ισχύος των παλαιών καρτών ήδη καταγράφεται απώλεια εσόδων 7 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα