Κροκοδείλια δάκρυα υπουργών

Κι ενώ ακόμη δεν έχουν στερέψει τα… δάκρυα πολλών υπουργών, από τις πρώτες αποκρατικοποιήσεις της κυβέρνησης Τσίπρα, μάλλον θα πρέπει να ετοιμάζονται για προμήθεια νέων χαρτομάντιλων! Κι αυτό διότι το ΤΑΙΠΕΔ, υπό τη διοίκηση του Στέργιου Πιτσιόρλα, έχει στα σκαριά και νέες αποκρατικοποιήσεις, προκειμένου να είναι εντός μνημονιακών στόχων.

Ήδη από το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζονται για τη μεγάλη επόμενη ιδιωτικοποίηση, αυτή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» στις 22 Ιουνίου. Και βέβαια στους σχεδιασμούς του ΤΑΙΠΕΔ συμπεριλαμβάνεται τόσο το 17% της ΔΕΗ, όσο και το να βρεθεί επενδυτής και για τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια.

Όπως γίνεται αντιληπτό οι αρμόδιοι υπουργοί που εμπλέκονται σε αυτά τα πρότζεκτ δεν βλέπουν με καθόλου καλό μάτι τον Στέργιο Πιτσιόρλα. Πολλοί για παράδειγμα φοβούνται ότι ο Χρήστος Σπίρτζης θα εξαπολύσει σύντομα νέα δηλητηριώδη βέλη προς το ΤΑΙΠΕΔ, αυτή τη φορά όχι για το Ελληνικό, αλλά για την ένταξη των αστικών συγκοινωνιών στο νέο υπερ-Ταμείο, και κυρίως ενόψει της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ήδη οι υπάλληλοι στα τρένα ξεκίνησαν απεργιακές κινητοποιήσεις όπως οι συνάδελφοί τους στα λιμάνια και οι κακές γλώσσες υποστηρίζουν ότι ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δεν σκοπεύει να καλέσει τους εργαζόμενους να σταματήσουν την απεργία, αφού άλλωστε επανειλημμένα έχει εκφράσει την αντίθεσή του στη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση. Παρόμοια στάση τήρησε και ο συνάδελφός του Θοδωρής Δρίτσας για τη συνεχιζόμενη επί 19 ημέρες απεργία στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, και παρά το πλήγμα που δέχεται η κρουαζιέρα εν μέσω τουριστικής σεζόν.

Τα αεροδρόμια
Στο μεταξύ, στο ΤΑΙΠΕΔ καλούνται να παρουσιάσουν σχέδιο για την αξιοποίηση των 23 μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων, που δεν παραχωρούνται στη γερμανική Fraport. Γι’ αυτόν τον λόγο προκήρυξαν διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου, ο οποίος θα καταθέσει προτάσεις αξιοποίησης των 23 μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων που δεν παραχωρούνται στο σχήμα υπό τη Fraport. Μάλιστα, ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε με ελάχιστο περιθώριο μόλις 10 ημερών για τους ενδιαφερόμενους, με τη σχετική προθεσμία να λήγει στις 24 Ιουνίου.

Η κατάρτιση σχεδίου για τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια αποτελεί προαπαιτούμενο της συμφωνίας με τους δανειστές. Το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει μέχρι τον Σεπτέμβριο να παρουσιάσει μελέτη για την αξιοποίηση των συγκεκριμένων αεροδρομίων, τα οποία στη συνέχεια θα μεταφερθούν στο νέο υπερταμείο εγγυοδοσίας. Στην ουσία, με τη μελέτη θα προκύπτει ποια αεροδρόμια μπορούν να αξιοποιηθούν στη συνέχεια από το ΤΑΙΠΕΔ και ποια θα παραμείνουν στην ιδιοκτησία του υπερταμείου εγγυοδοσίας.

Στον κατάλογο με τα περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνονται η Αλεξανδρούπολη, ο Άραξος, η Αστυπάλαια, η Χίος, η Ικαρία, τα Ιωάννινα, η Καλαμάτα, η Κάλυμνος, η Κάρπαθος, η Κάσος, το Καστελόριζο, η Καστοριά, η Κοζάνη, τα Κύθηρα, η Λέρος, η Λήμνος, η Μήλος, η Νέα Αγχίαλος, η Νάξος, η Πάρος, η Σητεία, η Σκύρος και η Σύρος. Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι πως το υπουργείο Υποδομών έχει καταθέσει προτάσεις για παραχώρηση ορισμένων από τα συγκεκριμένα αεροδρόμια με χρήση κονδυλίων και από το «πακέτο Γιουνκέρ».

Ο σύμβουλος που προσλαμβάνει με διαδικασία-εξπρές το ΤΑΙΠΕΔ θα καθορίσει, όπως αναφέρεται στη σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, αν τα περιφερειακά αεροδρόμια μπορούν να ομαδοποιηθούν, πώς μπορούν να αναπτυχθούν και με ποιους τρόπους μπορούν να παραχωρηθούν.

Το καζίνο στο Ελληνικό
Έντονη κινητικότητα στον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών και ειδικότερα της διαχείρισης και λειτουργίας καζίνο προκάλεσε η υπογραφή του μνημονίου για την επένδυση στο Ελληνικό. Όσοι εξέτασαν με προσοχή τις ανακοινώσεις και τα non paper που ακολούθησαν της ανακοίνωσης υπογραφής του μνημονίου κατανόησης μεταξύ του Δημοσίου και της κοινοπραξίας επενδυτών για την επένδυση στο Ελληνικό, παρατήρησαν πως ελάχιστα αναφέρονται στο ζήτημα της λειτουργίας καζίνο, καίτοι πρόκειται για αναπόσπαστο και βασικό σκέλος της επένδυσης των 8 δισ. ευρώ.

Πληροφορίες αναφέρουν πως ήδη καταγράφεται έντονη κινητικότητα για το ζήτημα της εταιρείας που θα αναλάβει τη λειτουργία του καζίνο στο Ελληνικό και διαδοχικές επαφές με στόχο να κλείσει έγκαιρα το θέμα, πολύ νωρίτερα από την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων Δημοσίου – Global Investment Group για την υπογραφή της οριστικής συμφωνίας για το Ελληνικό, με χρονικό ορόσημο τη 15η Νοεμβρίου.

Η Global Investment Group, που ανέλαβε το έργο, κοινοπραξία των Lamda Development του ομίλου Λάτση, της κινεζικής Fosun και της Eagle Hills από τα ΗΑΕ, είχε εξάλλου αναφέρει ρητά πως η διενέργεια ανεξάρτητου δημόσιου διαγωνισμού για τη χορήγηση άδειας καζίνο στο ακίνητο αποτελεί βασική προϋπόθεση και αίρεση για την υλοποίηση της επένδυσης, κάτι που έχει επιβεβαιωθεί από το Μαξίμου. Στην κυβέρνηση έχουν αρχίσει να αξιολογούν τον τρόπο που θα πραγματοποιηθεί ο διεθνής διαγωνισμός και τα έσοδα που θα προκύψουν από αυτόν, καθώς και τον τρόπο που ο πλειοδότης θα συμπράξει με τον φορέα ανάπτυξης της επένδυσης στο παλιό αεροδρόμιο.

Φυσικά, θεωρείται προφανές ότι ο διαχειριστής του καζίνο θα συνεργαστεί στενά με την Global Investment Group. Σε κάθε περίπτωση, για την επικείμενη προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση άδειας λειτουργίας καζίνο στην παραλιακή, στο «φιλέτο» της πρωτεύουσας, αναμένεται να εκδηλωθεί ενδιαφέρον από κολοσσούς της αγοράς των καζίνο, χωρίς να λείπει και το δεδηλωμένο ενδιαφέρουν από τους ομίλους που δραστηριοποιούνται ήδη στην Ελλάδα.

Ανά διαστήματα, ο μεγιστάνας του τζόγου, ο Σέλντον Άλεσον, ιδιοκτήτης του κολοσσού Las Vegas Sands Corp., της μεγαλύτερης εταιρείας διαχείρισης καζίνο παγκοσμίως με δραστηριότητες από τη Νεβάδα έως το Μακάο, είχε καταθέσει διαδοχικές προτάσεις σε ελληνικές κυβερνήσεις για λειτουργία καζίνο στο Ελληνικό. Δεν θα πρέπει, πάντως, να υποτιμάται το ενδιαφέρον των εγχώριων παικτών της αγοράς καζίνο στην υπόθεση. Στελέχη του χώρου επισημαίνουν την προ τριετίας αίτηση του ομίλου Λασκαρίδη για μετεγκατάσταση του Regency Casino Mon Parnes.

Ταυτόχρονα, ιδιοκτήτες της Club Hotel Casino Loutraki που ελέγχεται από ελληνο-ισραηλινά κεφάλαια εμφανίζονται διατεθειμένοι να έχουν τηρήσει όλες τις προϋποθέσεις σε περίπτωση που αποφασιστεί η συμμετοχή στον διαγωνισμό.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα