«Με ελαιόλαδο και μέλι θα βγείτε από την ύφεση»

Έμφαση στα αγροτικά προϊόντα της Ελλάδας  και τη σημασία αυτών για τις ελληνικές εξαγωγές προκειμένου να βγει η χώρα από την κρίση  δίνει το «Bloomberg», αφού σε δημοσίευμά του τονίζει πως «λάδι και μέλι θα βγείτε  από την ύφεση».

Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς απευθύνει έκκληση στους παραγωγούς παραδοσιακών τροφίμων και ποτών, από αυγοτάραχο έως και μέλι, να διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο στη «μεταμόρφωση» της ελληνικής οικονομίας σε εξαγωγική, σημειώνει το δημοσίευμα.

«Οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν 3,5% πέρυσι»

Επικαλούμενο τα στοιχεία της Πανελλήνιας Ένωσης Εξαγωγών, το Bloomberg σημειώνει πως εν μέσω πτώσης 0,2% των εξαγωγών το 2013, οι ελληνικές εξαγωγές αγροτικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων τροφίμων, ποτών και λαχανικών αυξήθηκαν 3,5% πέρυσι.

Αναλυτικά παραδείγματα

Εστιάζοντας στην προσπάθεια μετάβασης σε ένα εξαγωγικό μοντέλο, το Bloomberg αναφέρει το παράδειγμα της παραγωγού κόκκινου πιπεριού Gaea Producs η οποία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της εστιάζοντας μόνο στο εξωτερικό προσθέτοντας ότι υπάρχουν και άλλες εταιρείες που έχουν χρησιμοποιήσει τις εξαγωγές για να αντισταθμίσουν τη συρρίκνωση των πωλήσεων στην Ελλάδα.

«Η επιβίωση εξαρτάται από την επιτυχία του να εξάγεις τα καλύτερα προϊόντα της ελληνικής μάνας γης», σημειώνει ο κ. Άρης Κεφαλογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της Gaea, ο πρώτος πελάτης της οποίας ήταν μια βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Από την πλευρά του, ο κ. Χρήστος Παπαδημητρίου, διευθύνων σύμβουλος της Papadimitriou CC, που παράγει διάφορα προϊόντα, από βαλσάμικο ξίδι έως μουστάρδα, λέει πως οι εγχώριες πωλήσεις έχουν επιστρέψει σε «προ κρίσης επίπεδα». Η εταιρεία του σχεδιάζει να παραμείνει στραμμένη στις ξένες αγορές, όπου οι πωλήσεις ξεπερνούν τα έσοδα από την Ελλάδα.

Άλλο ένα παράδειγμα που αναφέρει το Bloomberg είναι αυτό της Carpo Hellas, η οποία έγινε πρωτοσέλιδο όταν άνοιξε το πρώτο κατάστημα λιανικής στην Ελλάδα στο ζενίθ της κρίσης το Δεκέμβριο του 2011, μια περίοδος που οι άλλες επιχειρήσεις έβαζαν λουκέτο. Με τα ενοίκια να βυθίζονται στο κέντρο της Αθήνας, ο ιδρυτής Κώστας Κοντόπουλος στοιχημάτισε ότι θα μπορούσε να αποκομίσει κέρδος πουλώντας τρόφιμα πολυτελείας, όπως αποξηραμένα φρούτα, σε συνεργασία με ανεξάρτητους προμηθευτές.

Η επιτυχία της συνταγής του –οι πελάτες δοκίμαζαν προτού αγοράσουν- οδήγησε σε ένα νέο κατάστημα στη γειτονιά Piccadilly του Λονδίνου πέρυσι και σε σχέδια για νέα καταστήματα σε Ρώμη, Παρίσι, Μιλάνο και Μέση Ανατολή.

«Στο τέλος, τα καταστήματά μας στο εξωτερικό θα είναι πιο σημαντικά από τα ελληνικά», δήλωσε ο κ. Κοντόπουλος σε συνέντευξη.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα