Περίπου επτά στους δέκα αγρότες στην Ελλάδα είναι άνω των 55 χρόνων

Η Γενική Διεύθυνση Γεωργίας DGAGRI της Ευρ. Επιτροπής αποφάσισε επιτέλους να ασχοληθεί και λίγο με το μέλλον του αγροτικού κόσμου και προσπάθησε να αποτυπώσει τις ανάγκες των νέων αγροτών, δηλαδή μερικά από τα θέματα που απασχολούν το στατιστικό τμήμα των πολιτών, για την συγκεκριμένη περίπτωση των αγροτών, ηλικίας 20-35 ετών.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι αγρότες 20-35 ετών είναι μόνο το 6% των επαγγελματιών αγορών, και μάλιστα στην Ελλάδα είναι τελείως “ανεστραμμένη πυραμίδα” με το 65% να είναι άνω των 55 ετών, δηλαδή, οτιδήποτε και αν σχεδιάζουμε, σε 10 χρόνια το 65% των σημερινών αγροτών θα παίζει τάβλι στα ΚΑΠΗ ή στις “αιώνιες μονές” με τον … Θεό. Έτσι γίνεται κατανοητό “πελατειακά”, και ψηφοθηρικά, ο λόγος που τα παλαιά άδικα ιστορικά δικαιώματα του 2000, μετατρέπονται σε νέα άδικα mini ιστορικά δικαιώματα του 2015, διαιωνίζοντας τις αδικίες και βάζοντας φραγμούς στην αγροτική ανάπτυξη , στην Ελληνική ανάπτυξη και στο μέλλον του αγροτικού κόσμου.

Για μια ακόμα φορά επιβεβαιώνεται ότι τα “λεφτά”, το χρηματικό κεφάλαιο, δεν το αντιλαμβάνονται οι νέοι αγρότες, ως το κυριότερο πρόβλημα. Πρώτα δείχνουν να αισθάνονται την έλλειψη διαθέσιμης γης (48%), ακολούθως την έλλειψη γης για νοίκιασμα (37%), ακολούθως τα “δικαιώματα επιδοτήσεων” (28%) και μετά το πρόβλημα πρόσβασης σε κεφάλαια-δανεισμό (μόλις 8%!).

Από τις επιλογές εκπαιδευτικών αναγκών (όπως τους δόθηκαν, χωρίς τις κοινωνικές δεξιότητες …) η κυριότερη ανάγκη των νέων αγροτών φαίνεται να είναι η πρόσβαση τεχνολογικές γνώσεις, ο σχεδιασμός στρατηγικής, οι τρόποι προσέγγισης επιδοτήσεων, η κατανόηση των οικονομικών μεγεθών, οι δεξιότητες ηγεσίας, οι επικοινωνιακές δεξιότητες (εδώ ίσως να υποκρύπτονται και κοινωνικές δεξιότητες), οι ικανότητα διαμόρφωσης και λειτουργίας δικτύων, η διαχείριση της φύσης και οι εμπορικές γνώσεις.

Οι υπάρχουσες πηγές άντλησης πληροφοριών με μεγάλη έκπληξη φαίνεται να είναι κυρίως το διαδίκτυο (internet 84% ! για τους Έλληνες νέους αγρότες), οι επισκέψεις (93%), οι προσωπικές συμβουλές ((78%), οι εκθέσεις ((90% …), οι εκπαιδεύσεις (88%), τα αγροτικά περιοδικά (69%), οι ημερίδες και τα συνέδρια ((90%) και τα προγράμματα ανταλλαγών (76%).

Οι νέοι αγρότες της Ελλάδος παίρνουν πληροφορίες-γνώσεις κυρίως από τους προμηθευτές (96%), και ακολουθούν οι άλλοι αγρότες (77%), οι αγροτικές οργανώσεις (60%), τα ερευνητικά κέντρα (57%) και οι αγοραστές-πελάτες (54%).

Τα κυριότερα εμπόδια ανάκτησης πληροφοριών-γνώσεων φαίνεται ότι είναι η έλλειψη γνώσης ξένων γλωσσών (16%), η έλλειψη χρόνου (13%)και η έλλειψη ενδιαφέροντος (9%)

Οι έλληνες νέοι αγρότες θεωρούν χρήσιμο και ρεαλιστικό να συμμετάσχουν σε προγράμματα ανταλλαγών (μεταξύ 60-80%)

Η κυριότερη δυσκολία για να συμμετάσχουν οι νέοι αγρότες σε πρόγραμμα ανταλλαγών είναι η αδυναμία αντικατάστασης τους στο αγρόκτημα (36%).

Παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια το 78% των νέων αγροτών ενδιαφέρεται να μετάσχει σε προγράμματα ανταλλαγών μέσα στην Ελλάδα και το 72% εξεδήλωσε το ενδιαφέρον να πάει στο εξωτερικό.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα