Ποιοι θα επιβαρυνθούν από τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

Aλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του 2018 προανήγγειλε η υφυπουργός Οικονομικών και συνολικά τέσσερα στοιχεία θα χρησιμοποιεί στο εξής το Υπουργείο Οικονομικών για να τα υπολογίζει.

Σύμφωνα λοιπόν με την εφημερίδα “Ειδήσεις” πως για τον υπολογισμό των τελών θα λαμβάνεται υπόψη:
η τιμή
η παλαιότητα
ο κυβισμός
οι ρύποι

Έτσι οδηγούμαστε σε μειώσεις του κόστους των τελών κυκλοφορίας για όσους έχουν παλιό αυτοκίνητο και μικρής αξίας αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα υπάρχει μια μεγάλη κατηγορία αυτοκινήτων που δεν υπολογίζεται ούτε οι ρύποι και έτσι θα έχουν και αυτά ευνοϊκό καθεστώς.

Παράλληλα έχουν αρχίσει τα σενάρια για το με ποιον τρόπο θα γίνει τελικά ο υπολογισμός συμπεριλαμβανομένων και των παραπάνω στοιχείων.

Αυτά οδηγούν σε μειώσεις του κόστους των τελών κυκλοφορίας για εκείνους που έχoυν παλιό αυτοκίνητο και μικρής αξίας. Ακόμη υπάρχει μια μεγάλη κατηγορία αυτοκινήτων στην οποία δεν θα υπολογιστούν οι ρύποι, που αυτό συνεπάγεται πως θα έχουν ευνοϊκό καθεστώς. Αυτό σημαίνει ότι τα παλιά μικρού κυβισμού αυτοκίνητα θα πληρώσουν με μικρότερα τέλη γεγονός που συνεπάγεται μείωση των εσόδων του κράτους τα οποία ωστόδο δεν πρέπει να είναι κάτω από τα σημερινά επίπεδα. Γι’ αυτό και φαίνεται πως τα τέλη των αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί μετά το 2005 και υπολογίζονται σε 1,8 εκατομμύρια οχήματα, πρόκειται να αυξηθούν.

Για παράδειγμα σε αυτοκίνητο δέκα χρόνων θα μειωθεί το τέλος λόγω της μείωσης της αξίας, ωστόσο ταυτόχρονα σημειώνεται αύξηση λόγω των εκπομπών ρύπων. Οσον αφορά ένα καινούριο αυτοκίνητο με χαμηλούς ρύπους ο συντελεστής θα είναι μικρός, όμως το αυτοκίνητο έχει πολλαπλάσια αξία από ένα αυτοκίνητο δέκα ετών κι έτσι επιβαρύνεται περισσότερο.

Τέλος, να σημειωθεί ότι σταθεροί συντελεστές δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής και για μια ακόμη φορά δεν υπάρχει ακριβής λύση -τουλάχιστον μέχρι σήμερα- για τον τρόπο που τελικά θα επιλεχθεί.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα