Πρώτο κουδούνι με 5.000 κενά

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε επισήμως με τον καθιερωμένο αγιασμό και με ένα εκατ. μαθητές να βρίσκονται στα θρανία, ωστόσο τα προβλήματα με το “καλημέρα” είναι μεγάλα.

Συγκεκριμένα, το πρώτο κουδούνι χτύπησε για 573.744 μαθητές του δημοτικού, 293.000 του γυμνασίου, 210.000 λυκείου, αλλά και σχεδόν 150.000 δασκάλους και καθηγητές.

Και ενώ πηγές του υπουργείου Παιδείας διαβεβαιώνουν ότι όλα είναι στη θέση τους, αντίθετη άποψη έχουν οι ομοσπονδίες δασκάλων και καθηγητών που κάνουν λόγο για χιλιάδες κενά και συγκεκριμένα 5.000 κενά, 4.000 στα Δημοτικά σύμφωνα με τη ΔΟΕ και στα Γυμνάσια και στα Λύκεια 1.000, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ.

Το υπουργείο Παιδείας με τους χειρισμούς του διέλυσε το ολοήμερο σχολείο”

Όπως δηλώνει ο κ. Κικινής εκτός από τα χιλιάδες κενά το πρόβλημα στα δημοτικά σχολεία είναι και ποιοτικό. Και εξηγεί ότι: «Το υπουργείο Παιδείας με τους χειρισμούς του διέλυσε το ολοήμερο σχολείο, περιορίζοντάς το ως προαιρετική δομή». Δεν αποκλείονται και διαγραφές μαθητών από τα ολοήμερα σχολεία προκειμένου οι καθηγητές να αξιοποιηθούν σε άλλες δομές.

Ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας υπογραμμίζει ότι: «Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προσπαθεί να παρουσιάσει μια μαγική εικόνα απόλυτης κανονικότητας εστιάζοντας στη έγκαιρη, πράγματι, πραγματοποίηση προσλήψεων 10.000 αναπληρωτών, κάτι για το οποίο είχε δεσμευτεί στη συνάντηση με τη Δ.Ο.Ε. στις 10 Αυγούστου. Τα 14.000 κενά (σύμφωνα με τα κενά που έδωσαν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης) απέχουν πολύ από το να καλυφθούν (4.000 ακόμα προσλήψεις)

Τα περισσότερα κενά αφορούν ορφανικές θέσεις, οι οποίες καλύπτονται με αναπληρωτές αντί να πραγματοποιηθούν προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών (οι διορισμοί ανύπαρκτοι και φέτος). Η επίκληση των μνημονιακών δεσμεύσεων από την κυβέρνηση που επρόκειτο να εξαφανίσει τα μνημόνια, μόνο οργή προξενεί».

Ο κ. Κικινής λέει χαρακτηριστικά ότι το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση φαίνεται ότι έχουν την «πολυτέλεια» των πανηγυρισμών με αφορμή την πρόσληψη των αναπληρωτών. «Είναι φανερό πως οι μαθητές, οι οικογένειές τους και οι εκπαιδευτικοί ζούμε σε άλλη χώρα», τόνισε. Μεγάλα προβλήματα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΟΕ, θα αντιμετωπίσουν οι μαθητές και οι καθηγητές και στο επίπεδο της υλικοτεχνικής υποδομής, λόγω έλλειψης χρημάτων.

Παρασκηνιακά για τα κενά στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ακούγεται ότι τα περισσότερα κενά εντοπίζονται στην παράλληλη στήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.

Στην κατηγορία αυτή το υπουργείο υπολογίζει ότι θα μπορέσουν να αξιοποιηθούν εκπαιδευτικοί που θα πλεονάσουν στα ολοήμερα προγράμματα, καθώς όπως τονίζει ο κ. Κικινής με απόφαση του υπουργείου τα παιδιά που θα απουσιάσουν επί 15 ημέρες από το ολοήμερο πρόγραμμα, θα διαγραφούν.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος υπογραμμίζει ότι υπάρχουν χιλιάδες κενά καθηγητών και στα Γυμνάσια και στα Λύκεια, παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών που πραγματοποιήθηκαν, επισημαίνοντας ότι νέα κενά θα προκύψουν τον Οκτώβριο με μετατάξεις και αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα Πανεπιστήμια.

«Το υπουργείο Παιδείας έχει μειώσει τομείς και ειδικότητες στα Επαγγελματικά Λύκεια ώστε να περιοριστεί η εικόνα των κενών, έχει καταργήσει τμήματα ξένων γλωσσών στα Γυμνάσια, ενώ έχει καθυστερήσει τις αποσπάσεις στα πανεπιστήμια και εκκρεμούν και 400 μετατάξεις εκπαιδευτικών με αυξημένα προσόντα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που αναμένεται να γίνουν στο τέλος Σεπτεμβρίου» υπογραμμίζει ο κ. Παπαχρήστος.

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα