Σαθρά τα οικονομικά θεμέλια του συνεταιρισμού

Το 1/3 της κανονικής διάρκειας του πρωταθλήματος της Super League ολοκληρώνεται αυτό το Σαββατοκύριακο. Το ενδιαφέρον θα λέγαμε ότι δεν αυξάνεται, αλλά μάλλον μειώνεται, αφού ο πρωταθλητής έχει σχεδόν… ανακηρυχτεί. Υπό αυτό το πρίσμα κι αφού δεν έχει βρει ακόμη κεντρικό χορηγό ο Γιώργος Μποροβήλος, είναι μάλλον απίθανο να τα καταφέρει τώρα, μιας και το προϊόν δεν γίνεται ολοένα και πιο ελκυστικό, αλλά μάλλον συμβαίνει το αντίθετο.

Ο συνεταιρισμός, όπως… έστρωσε, θα πρέπει να κοιμηθεί. Κι αν στα λόγια δεν ακούγεται και τόσο τραγικό να μην υπάρχει κεντρικός χορηγός, στην πράξη μιλάμε για τεράστια «αιμορραγία». Οι μεγάλες ομάδες κάπως τα κατάφεραν, αλλά οι μικρότερες έχουν μεγάλο θέμα. Τα ατομικά συμβόλαια που υπέγραψαν δεν σώζουν την κατάσταση, αφού το μερτικό είναι μικρό και καλύπτουν κάποια βασικά πάγια έξοδα. Κατά τα άλλα, μηδέν. Και όταν λέμε «κατά τα άλλα», δεν εννοούμε να μπουν κάποια χρήματα στην άκρη για μετεγγραφές! Αυτό είναι ανέκδοτο. Μιλάμε για τα ποσά εκείνα που μέχρι πέρσι κάλυπταν σημαντικότατες υποχρεώσεις!

Πρωτάθλημα υποδομών με… βαριά καρδιά

Μέχρι πέρσι τα ποσά που έρχονταν από τους χορηγούς έφταναν και περίσσευαν προκειμένου να καλύπτουν οι ΠΑΕ τα απαραίτητα έξοδα του πρωταθλήματος υποδομών. Βλέπετε, αν θέλει μία αποστολή ομάδας Νέων να ταξιδέψει στη Θράκη, δεν έχει λιγότερα έξοδα απ’ ό,τι το ταξίδι της  ανδρικής ομάδας. Τα αεροπορικά εισιτήρια είναι ίδια, δεν κάνουν οι εταιρείες εκπτώσεις στους νεότερους ποδοσφαιριστές. Μιλάμε για 11 ταξίδια το λιγότερο για κάθε σύλλογο. Σκεφτείτε μόνο τη διοίκηση της Καλλονής! Τα ταξίδια της ομάδας U-20 είναι στο σύνολο 15 και η συγκεκριμένη ΠΑΕ δεν έχει καν χορηγό φανέλας! Πώς ακριβώς θα επιβιώσει αυτό το σωματείο; Τόσα χρόνια λέγαμε μακάρι οι ομάδες της επαρχίας να πηγαίνουν καλά. Τώρα τι λένε στη Super League για την κατάσταση αυτή;

Τα λεφτά των διαιτητών από την τσέπη των ΠΑΕ

Δεν είναι και λίγα τα έξοδα των ΠΑΕ για τους διαιτητές! Οι ομάδες υποχρεούνται να πληρώνουν τις μετακινήσεις, τις διανυκτερεύσεις και τις αμοιβές πέντε ανθρώπων ανά αγώνα (διαιτητής, βοηθοί, τέταρτος και παρατηρητής). Όλα αυτά επί 15 εντός έδρας ματς! Άλλο ένα έξοδο που μέχρι πέρσι κάλυπτε η κεντρική χορηγία της Super League.

Οι ατομικές χορηγίες φρενάρουν την κεντρική

Κι αν ο Ολυμπιακός πήρε ένα καλό πακέτο από τη Stoiximan, η ΑΕΚ και ο ΠΑΟ από τον ΟΠΑΠ και ο ΠΑΟΚ από τη Sportinbet, μη νομίζετε πως οι υπόλοιπες ομάδες πανηγυρίζουν  για τις συμφωνίες τους. Υπέγραψαν συμβόλαια που καμία σχέση δεν έχουν με το περσινό μερίδιο από την πίτα που τους αναλογούσε – και, όχι μόνο αυτό, επειδή έμπλεξαν με άλλες στοιχηματικές εταιρείες, φρενάρουν κατά κάποιον τρόπο την πιθανότητα να έφτανε η Super League σε κάποια συμφωνία με τον ΟΠΑΠ.

Το παράδειγμα του ΠΑΣ Γιάννινα

Εδώ πρέπει πάντως να σημειώσουμε το εξής: Υπάρχει μία ΠΑΕ, ο ΠΑΣ Γιάννινα, που έχει καταφέρει να πλασάρει την εμφάνισή του ως… διπλής όψεως. Τι εννοούμε; Πως πέραν του ΟΠΑΠ που διαφημίζεται στο μπροστινό μέρος της φανέλας, διαφημίζει και στην πλάτη την εταιρεία «Benjamin Moor». Είναι ένα παράδειγμα που θα μπορούσαν να το εφαρμόσουν κι άλλοι σύλλογοι, αλλά δεν το κάνουν. Το γιατί είναι δικό τους θέμα! Οι διοικούντες της Super League μπορούν να κατηγορηθούν για την αρτηριοσκληρωτική τους στάση, αλλά και οι ομάδες θα πρέπει να αρχίσουν να λειτουργούν με έναν πιο μοντέρνο τρόπο. Διότι όταν ο ΠΑΣ έχει δύο διαφημίσεις και ο Λεβαδειακός και η Καλλονή ούτε μία, τότε κάποιες ΠΑΕ κάτι κάνουν λάθος…

Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΩΝ ΧΟΡΗΓΩΝ

ΟΠΑΠ (8)

Παναθηναϊκός

ΑΕΚ

Πανιώνιος

ΠΑΣ Γιάννινα

Skoda Ξάνθη

Παναιτωλικός

Ηρακλής

Ατρόμητος

____________________

STOIXIMAN (4)

Ολυμπιακός

Πανθρακικός

Πλατανιάς

Αστέρας Τρίπολης

______________________

SPORTINGBET (2)

ΠΑΟΚ

Bέροια

_______________________

ΧΩΡΙΣ ΧΟΡΗΓΟ (2)

Λεβαδειακός

ΑΕ Καλλονής

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα