Σε αναμονή των νέων συμβάσεων

Η επίσκεψη που πραγματοποίησαν από κοινού στα εργοτάξια της Ολύμπιας Οδού οι Αντώνης Σαμαράς, Ευάγγελος Βενιζέλος και Νίκος Τσούκαλης (εκπροσωπώντας τον Φώτη Κουβέλη) μάλλον δεν ήταν αρκετή για να πιάσουν δουλειά οι μπουλντόζες.

Του Αλέξανδρου Μιχαήλ

Από την ημέρα της επίσκεψης του πρωθυπουργού, όσοι κινούνται στην πολύ επικίνδυνη ΕΟ Κορίνθου-Πατρών στην κυριολεξία δεν βλέπουν ούτε μία μπουλντόζα να εκτελεί κάποιο έργο. Ή πιο σωστά δύομε τρία παλαιά μηχανήματα ψευτοκαθαρίζουν τα εργοτάξια από τους θάμνους, ώστε όταν ψηφιστούν οι νέες συμβάσεις να ξεκινήσουν τα έργα.

Το κακό δεν είναι μόνο ότι οι οδηγοί νιώθουν σα να βρίσκονται σε ράλι επί δημοσιάς οδούς, αλλά και από τη μείωση της κυκλοφορίας οι κατασκευαστικές εταιρείες παρουσιάζουν ζημίες. Σύμφωνα με το κυβερνητικό πλάνο οι συμβάσεις θα κατατεθούν προς ψήφιση στη Βουλή στα θερινά τμήματα ώστε οι κατασκευαστικές εργασίες να επανεκκινήσουν πλήρως, πριν από τον Σεπτέμβριο και να μην χρειαστεί να αναπροσαρμοστούν τα χρηματοοικονομικά μοντέλα των έργων.

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, Κωστής Χατζηδάκης, σε δήλωση του σε τηλεοπτικό σταθμό  είπε πως η εκκίνηση των έργων βρίσκεται στο τελικό στάδιο και στους τέσσερις μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Ήδη, λειτουργούν σε μεγάλη έκταση εργοτάξια στους αυτοκινητοδρόμους Κορίνθου- Πατρών και Λαμίας- Ημαθίας. Απομένουν της Ιόνιας οδού και του Ε 65 (Λαμία- Γρεβενά).

Η Ολύμπια Οδός

Ζημιές-ρεκόρ εμφάνισε η εταιρεία παραχώρησης Ολυμπία Οδός ΑΕ, που έχει αναλάβει την εκμετάλλευση και λειτουργία του οδικού άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Σύμφωνα με τα δημοσιοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα, η κοινοπραξία παρουσιάζει τη χρήση του 2012 καθαρές ζημιές ύψους 57,7 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 30,2 εκατ. ευρώ το 2011.
Ο κύκλος εργασιών της κοινοπραξίας μειώθηκε σε 58,6 εκατ. ευρώ από 68,2 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ τα ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκαν στα 149,2 εκατ. ευρώ (από 206,9 εκατ. ευρώ). Η εταιρεία παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Τσακώνα παρουσιάζει συνολικές υποχρεώσεις 569 εκατ. ευρώ από 540,2 εκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά. Από αυτές, ομολογιακά δάνεια και τραπεζικός δανεισμός αντιστοιχούν σε 397,1 εκατ. ευρώ.
Όπως επισημαίνεται στον ισολογισμό, η εταιρεία βρίσκεται από το 2010 σε συνεχή διαπραγμάτευση με το ελληνικό Δημόσιο και τους δανειστές της αναφορικά με την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης και τη χρηματοδότηση του έργου. Πρόκειται για γεγονότα που θα οδηγήσουν σε αναδιάρθρωση του εν λόγω έργου, η οποία κρίνεται αναγκαία, ώστε το έργο να παραμείνει βιώσιμο.
«Εκτιμάται από τη διοίκηση της εταιρείας ότι η παραπάνω επιδιωκόμενη αναδιάρθρωση θα οριστικοποιηθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2013 και το εν λόγω έργο θα ξεκινήσει τον Ιούλιο του ίδιου έτους. Έκτακτα έξοδα που θα προκύψουν από την εν λόγω αναδιάρθρωση θα αποτελέσουν μέρος της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης», σημειώνεται σχετικά. Σημειώνεται ότι στην κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού συμμετέχουν οι κατασκευαστικοί όμιλοι J&P Αβαξ, Ακτωρ, ΓΕΚ Τέρνα, Αθηνά καθώς και οι Vinci Concessions και Hochtief.

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου

Μείωση εσόδων και ζημιών, σε σύγκριση με το 2011, κατέγραψε το 2012 η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, δηλαδή ο ιδιωτικός επιχειρηματικός φορέας που έχει αναλάβει τη μελέτη, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία και τη συντήρηση του τμήματος του φερώνυμου αυτοκινητοδρόμου Μαλιακός – Κλειδί, που ξεκινά από τον κόμβο Ράχες Φθιώτιδας και καταλήγει στον κόμβο Κλειδί, στο Αιγίνιο Πιερίας. Σύμφωνα με τον πέμπτο ισολογισμό της, τα έσοδά της το περασμένο έτος υποχώρησαν σε 42,27 εκατ. ευρώ, από 45,96 εκατ. ευρώ το 2011, εμφανίζοντας έτσι μείωση κατά 8% σε ποσοστό και κατά 3,69 εκατ. ευρώ σε αξία.

Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, διευθύνων σύμβουλος της οποίας είναι ο Λεωνίδας Γ. Μπόμπολας, παρουσίασε μικτά κέρδη 22,88 εκατ. ευρώ το 2012, έναντι αντίστοιχων κερδών 25,16 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν (-9,1%). Επίσης, συμπίεσε το κόστος της λειτουργίας της. Ωστόσο, λόγω επιβάρυνσης των αποτελεσμάτων με υψηλές χρηματοοικονομικές δαπάνες (27,16 εκατ. ευρώ) και αποσβέσεις παγίων στοιχείων και τμήματος των έργων (10,32 εκατ. ευρώ), εν τέλει κατέγραψε ζημιές 15,14 εκατ. ευρώ έναντι αντίστοιχων ζημιών 19,13 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 20,9% σε ποσοστό και κατά 3,99 εκατ. ευρώ σε αξία.
Η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ιδρύθηκε το 2007, με έδρα τη Λάρισα και μετόχους τις επιχειρήσεις Hochtief Solutions και Hochtief PPP Solutions (35%), Ακτωρ Παραχωρήσεις (20%), J&P Αβαξ (16,25%), Vinci Consessions (13,75%), ΑΕΓΕΚ (10%) και Αθηνά (5%). Εδώ και καιρό, ως γνωστόν, βρίσκεται σε συζητήσεις με το ελληνικό Δημόσιο για την αναθεώρηση της σχετικής σύμβασης παραχώρησης, καθώς και με τους δανειστές της για τη χρηματοδότηση του έργου. Εις βάρος της επιχείρησης εκκρεμούν, σύμφωνα με τη σχετική έκθεση ορκωτού ελεγκτή λογιστή (Deloitte), διάφορες δικαστικές υποθέσεις, η σημαντικότερη των οποίων αφορά ποινική ρήτρα 45 εκατ. ευρώ, που έχει επιβληθεί από την εταιρεία Εγνατία Οδός με το επιχείρημα ότι η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου δεν έχει εκπληρώσει συγκεκριμένη συμβατική υποχρέωσή της. Από την πλευρά της, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου απαιτεί από το ελληνικό Δημόσιο περίπου 0,6 εκατ. ευρώ για διαφυγόντα έσοδα διοδίων.

Νέα Οδός

Μειωμένα έσοδα, με αυξημένες ζημιές, σε σύγκριση με το 2011, κατέγραψε το 2012 η εταιρεία Νέα Οδός, δηλαδή ο επιχειρηματικός φορέας κατασκευής και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου Ιόνια Οδός που θα συνδέει το Αντίρριο με τα Ιωάννινα, καθώς και των οδικών αξόνων Μεταμόρφωση Αττικής – Σκάρφεια Φθιώτιδας και Σχηματάρι – Χαλκίδα.
Σύμφωνα με τον έκτο ισολογισμό της, τα έσοδά της το περασμένο έτος μειώθηκαν σε 57,85 εκατ. ευρώ, από 65,92 εκατ. ευρώ το 2011, εμφανίζοντας έτσι μείωση κατά 12,3% σε ποσοστό και κατά 8,07 εκατ. ευρώ σε αξία.
Η Νέα Οδός, μέτοχοι της οποίας είναι οι επιχειρήσεις ACS Group, Ferrovial και ΓΕΚ-Τέρνα, παρουσίασε ζημιές 8,60 εκατ. ευρώ το 2012, έναντι αντίστοιχων ζημιών 1,55 εκατ. ευρώ το 2011, αυξημένες κατά 4,5 φορές ή κατά 7,05 εκατ. ευρώ σε αξία.

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα