«Τα καύσιμα να παράγονται στην Ευρώπη»

Mε Έλληνες ευρωβουλευτές συναντήθηκε η διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ σε συνέχεια πρόσφατης εκδήλωσης στις Βρυξέλλες της Fuels Europe, καθώς και της «6ης Συνάντησης του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Διύλισης» που διεξήχθη στο Ευρωκοινοβούλιο.  «Τα καύσιμα να παράγονται στην Ευρώπη. Οικονομία και περιβάλλον οι κερδισμένοι». Αυτό ήταν το μήνυμα που στάλθηκε μετά από το τετ α τετ των κ.κ Στάθη Τσοτσορού και Γρηγόρη Στεργιούλη  με τους κ.κ. Νίκο Ανδρουλάκη, Στέλιο Κούλογλου, Γιώργο Κύρτσο, Δημήτρη Παπαδημούλη, Σοφία Σακοράφα και Κώστα Χρυσόγονο.

Στόχος  είναι να ενισχυθεί ο διάλογος μεταξύ των εταιρειών Διύλισης και των Ευρωπαϊκών θεσμών, προκειμένου να γίνουν γνωστές και να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος στο διεθνές περιβάλλον. Όπως τονίστηκε, είναι υποχρέωση όλων  να συνεργαστούμε, Ευρωκοινοβούλιο, Κράτη-Μέλη, κοινωνίες των Πολιτών και εταιρίες Διύλισης,για να διασφαλίσουμε ένα βιώσιμο και αειφόρο ενεργειακό μέλλον για την Ευρώπη.

Τα καύσιμα της Ευρώπης πρέπει να συνεχίσουν να παράγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, γιατί αυτό διασφαλίζει της ασφάλεια εφοδιασμού, ενισχύει τις εθνικές οικονομίες, ενώ στηρίζει την απασχόληση στα κράτη-μέλη. Ταυτόχρονα, η μετακίνηση διυλιστικής ικανότητας εκτός Ευρώπης στρέφεται τελικά κατά του περιβάλλοντος. Χαρακτηριστικό είναι ότι,για κάθε 100 μονάδες διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει ένα ευρωπαϊκό διυλιστήριο, τα αντίστοιχα διυλιστήρια της Μέσης Ανατολής εκπέμπουν 35% παραπάνω εκπομπές.

Επισημαίνεται ότι, η προστιθέμενη αξία για την Ευρωπαϊκή οικονομία από τον κλάδο Διύλισης ανέρχεται ετησίως σε 23 δισ. Ευρώ, οι φόροι που συλλέγονται από τις πωλήσειςπετρελαιοειδών ανέρχονται στα 270 δισ. Ευρώ, οι επενδύσεις κάθε χρόνο αποτιμώνται στα 5 δισ. Ευρώ, ενώ μόνο οι άμεσα απασχολούμενοι στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια ξεπερνούν τους 140 χιλιάδες εργαζόμενους.

Επισημάνθηκε ιδιαίτερα ότι, η μέση επιβάρυνση στη λειτουργία ενός ευρωπαϊκού διυλιστηρίου έναντι ενός μη ευρωπαϊκού, είναι αυτή τη στιγμή περίπου 4 δολάρια το βαρέλι, λόγω ακριβώς των κανονισμών που ισχύουν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Η συνολική επίδραση του κλάδου στην Ελληνική οικονομία φτάνει τα 3,8 δισ. Ευρώ (2% του ΑΕΠ), οι θέσεις εργασίας -άμεσες και έμμεσες- ανέρχονται σε 40,6 χιλιάδες, ενώ υπολογίζεται πως για κάθε 1 Ευρώ προστιθέμενης αξίας στον κλάδο προκύπτουν 2,7  Ευρώ ΑΕΠ στην εθνική οικονομία.

Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν επίσης:

  • Ο κομβικός ρόλος που διαδραματίζουν τα ΕΛΠΕ ως ηγετικός ενεργειακός Όμιλος στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού.

 

Η ανάλυση της τιμής αντλίας και οι φόροι και δασμοί στην αμόλυβδη βενζίνη.

  • Οι σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ευρωπαϊκά Διυλιστήρια.
  • Η επιπλέον επίπτωση των πολιτικών της ΕΕ στην ανταγωνιστικότητα των Διυλιστηρίων της.
  • Η επιβάρυνση κόστους των Διυλιστηρίων της ΕΕ έναντι των ανταγωνιστών.
  • Η μεταφορά ορισμένων διυλιστηρίων και νέων επενδύσεων μακριά από τις χώρες της ΕΕ, με αρνητικές συνέπειες για την ασφάλεια εφοδιασμού της ΕΕ και την απασχόληση, αλλά και με επιβάρυνση του φαινομένου της Κλιματικής Αλλαγής.

 

  • Οι πολιτικές και οι νομοθεσίες που είναι υπό διαμόρφωση στην ΕΕ σήμερα και στο αμέσως επόμενο διάστημα και που επηρεάζουν το μέλλον του κλάδου (ζήτηση προϊόντων, κόστος διύλισης, επενδύσεις κλπ).

 

  • Ο ρόλος της Διύλισης στην παγκόσμια δράση κατά της Κλιματικής Αλλαγής και η συνεισφορά της στην επίτευξη των στόχων της συμφωνίας του COP21.
Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα