Aegean: «Ιπτάμενη» επένδυση 5 δισ. δολαρίων από τον Ευτύχη Βασιλάκη

Από τον 8ο όροφο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και τον εσωτερικό χώρο του «Φάρου», οι επισκέπτες ατενίζουν τον ορίζοντα, εκεί όπου συναντιούνται το γαλάζιο του Σαρωνικού με το γαλάζιο των αιθέρων. Είτε με τη σκέψη ότι η εταιρεία δείχνει τον δρόμο της ανάπτυξης, είτε με τη στοχοθεσία να κατακτήσει τους ελληνικούς αιθέρες, είτε και με τα δύο μαζί, ο Ευτύχης Βασιλάκης, ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines, επέλεξε τον Φάρο του ΚΠΙΣΝ για να δημοσιοποιήσει τη μεγάλη επενδυτική είδηση: την υπογραφή προσυμφώνου της αεροπορικής εταιρείας του με την Airbus για την αγορά περισσοτέρων από 40 νέων αεροσκαφών, deal που θα ανέλθει στο ποσό των 5 δισ. δολαρίων.

Του Νίκου Τσαγκατάκη

Η αλήθεια είναι ότι η αγορά περίμενε ένα μεγάλο νέο από την Aegean, καθώς το τελευταίο διάστημα η διοίκηση της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας «έτρεχε» μία διαδικασία αξιολόγησης προσφορών από δύο υποψηφίους κατασκευαστές, καλοβλέποντας την περίπτωση αεροσκαφών νέας τεχνολογίας που είναι φτιαγμένα για πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων.

Αυτό το νέο ήρθε με το πέρας της αξιολόγησης, οπότε και η Aegean στράφηκε στην Airbus προκειμένου να αποκτήσει από την ευρωπαϊκή πολυεθνική έως και 42 αεροσκάφη νέας γενιάς της «οικογένειας» Α320neo. Οι διαδικασίες έτρεξαν, οι υπογραφές έπεσαν, και έτσι με βάση το προσύμφωνο η Aegean θα παραγγείλει κατ’ αρχάς 30 αεροπλάνα των τύπων Α320neo και A321neo της οικογένειας A320neo, έχοντας δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον 12 αεροσκάφη.

Η παραγγελία περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον 10 αεροσκάφη της μεγαλύτερης έκδοσης Α321neo, με δυνατότητα αύξησης του αριθμού μέσω περαιτέρω μετατροπής μέρους της παραγγελίας από Α320neo σε Α321neo.

Τo deal, το τελικό μέρος του οποίου αναμένεται να υπογραφεί τον Ιούνιο, αποτελεί μέρος ενός συνολικού προγράμματος επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της Aegean, που έχει ως ορίζοντα υλοποίησης την πενταετία 2020-2025.

Τα οφέλη

Όπως προαναφέρθηκε η συνολική αξία της επένδυσης ανέρχεται σε 5 δισ. δολάρια (σ.σ. σε τιμές καταλόγου) και αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση την οποία κάνει ιδιώτης στη χώρα μας.

Σε μία εποχή που ο ελληνικός τουρισμός βρίσκεται στο πικ του (σ.σ. το 2017 ήταν για την Aegean η πιο πετυχημένη χρονιά της ιστορίας της, μεταφέροντας πάνω από 13.000.000 επιβάτες) και αναμένεται αυτή η τάση να συνεχιστεί, τα προς απόκτηση νέα αεροσκάφη δίνουν στην Aegean τη δυνατότητα να προσφέρει νέες υπηρεσίες προς τους επιβάτες, χαράσσοντας παράλληλα τον… αεροδιάδρομο για επέκταση της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας σε νέους προορισμούς και αγορές και αυξημένη εμβέλεια από 600 έως και 1.500 χλμ., απόσταση που μεταφράζεται σε 1 έως 2 ώρες επιπλέον πτήσης.

Τέλος, η εν λόγω επένδυση εκτιμάται ότι θα ενισχύσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα της Aegean, μέσω ουσιαστικών ωφελειών που συμβάλλουν στη βελτίωση του λειτουργικού κόστους. Και μια και ο λόγος για κόστη, υπογραμμίζεται ότι οι κινητήρες των νέων αεροσκαφών εξοικονομούν κατανάλωση καυσίμου σε ποσοστό έως και έως 15%.

 «Νέος κύκλος ανάπτυξης…»

Τον χαρακτηρισμό της επένδυσης της εταιρείας του ως της μεγαλύτερης που έγινε στην Ελλάδα από ιδιώτη επανέλαβε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο αντιπρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχιος Βασιλάκης, τονίζοντας ότι αρχίζει ένας καινούργιος κύκλος ανάπτυξης και δημιουργίας για την ΑΕGEAN.

«Με την επένδυση στα αεροσκάφη νέας τεχνολογίας A320neo ανανεώνουμε την υπόσχεση για ποιοτικές υπηρεσίες στους επιβάτες μας, ενισχύουμε την ανταγωνιστικότητά μας, πολλαπλασιάζουμε τις δυνατότητες συνεισφοράς και εξέλιξης των ανθρώπων μας, βελτιώνουμε ακόμη περισσότερο την πρώτη εντύπωση για τη χώρα μας», είπε χαρακτηριστικά ο Ευτ. Βασιλάκης.

Σημειώνεται ότι το κλείσιμο του 2017 βρήκε την Aegean με ένα στόλο που αριθμεί 46 jet αεροσκάφη της οικογένειας A320, καθώς και 12 turboprop αεροσκάφη.

 

Γιατί Airbus και όχι Boeing…

Την επιλογή της Aegean να προτιμήσει την «πραμάτεια» της Airbus, και μάλιστα σε αντιδιαστολή με την αντίστοιχη προσφορά των Αμερικανών της Boeing για το μοντέλο 737Max, την εξήγησε ο ίδιος ο Ευτύχης Βασιλάκης.

Στο πλαίσιο της συνέντευξη Τύπου που δόθηκε με αφορμή την ανακοίνωση του προσυμφώνου, ο αντιπρόεδρος της Aegean ανέφερε ότι η Boeing δεν διαθέτει τον τύπο των νέων αεροσκαφών μεσαίων αποστάσεων Α 321 που ήθελε η ελληνική αεροπορική. Στην επιλογή βάρυνε, επίσης, το γεγονός ότι η Aegean έχει ήδη στον στόλο της «σκαριά» της Airbus που για κάποιο διάστημα θα συνυπάρχουν με τα καινούργια.

 

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα