«Απασφάλισε» ο Σαμαράς κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη – «Δεν είστε κυβερνήτης ή ηγεμόνας – Η Ελλάδα υπήρξε, υπάρχει και θα υπάρχει και μετά από εσάς»

Σε υψηλούς τόνους η παρέμβαση του πρώην πρωθυπουργού, με φόντο τα ελληνοτουρκικά, την εξωτερική πολιτική αλλά και την υπόθεση των υποκλοπών.

Σε μια νέα ηχηρή παρέμβαση προχώρησε την Παρασκευή (22/5) ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς από το βήμα της Βουλής. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την πρόταση του ΠΑΣΟΚ περί σύστασης εξεταστικής επιτροπής για τις υποκλοπές, ο Μεσήνιος πολιτικός εξαπέλυσε σφοδρά «πυρά» κάτα του Κυριάκου Μητσοτάκη με φόντο τα ελληνοτουρκικά, την εξωτερική πολιτική αλλά και την υπόθεση των υποκλοπών.

Αρχικά, ο πρώην πρωθυπουργός αναφέρθηκε εκτενώς στην πολιτική της Άγκυρας, κάνοντας λόγο για γνωστό εδώ και χρόνια σχεδιασμό σε Αιγαίο, Θράκη και Ανατολική Μεσόγειο. Εστίασε στη στρατηγική της «Γαλάζιας Πατρίδας» του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, υποστηρίζοντας ότι «δεν αποτελεί θεωρία αλλά πράξη με τετελεσμένα». Παράλληλα, τόνισε πως η πολιτική κατευνασμού, όπως είπε, οδηγεί σε κλιμάκωση των τουρκικών διεκδικήσεων.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην τουρκική εξαγγελία για επέκταση με νομοθετική ρύθμιση στο Αιγαίο, την οποία χαρακτήρισε «κρίσιμη στιγμή» για τα ελληνοτουρκικά. Προειδοποίησε ότι ένα ενδεχόμενο θερμό επεισόδιο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί διεθνώς, καλώντας την Αθήνα να κινηθεί άμεσα σε ευρωπαϊκά και διεθνή φόρα.

Στο ίδιο πλαίσιο, αναφέρθηκε και στη θέση της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, υπενθυμίζοντας τις αρχές της ένταξης επί Κωνσταντίνου Καραμανλή. «Θα εγκαταλείψουμε τη θωράκιση της ασφάλειας;» διερωτήθηκε, ζητώντας πιο ενεργή αξιοποίηση του ευρωπαϊκού ρόλου της χώρας.

Στο δεύτερο μέρος της ομιλίας του, ο κ. Σαμαράς επικεντρώθηκε στην υπόθεση των παρακολουθήσεων, στρέφοντας τα πυρά του προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Με αφορμή σχετική αναφορά του στο πρόσφατο συνέδριο της ΝΔ, αντέδρασε λέγοντας: «Χτύπησε το τηλέφωνό του όταν παρακολουθούσαν το μισό υπουργικό συμβούλιο, την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων και τον πρώην πρωθυπουργό της Ελλάδας;».

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του πρόσθεσε: «“Τρείς το πρωί” κτυπάει το τηλέφωνο καθημερινά για τη “Γαλάζια Πατρίδα” του Ερντογάν. Την Αλβανία του Ράμα. Τα Σκόπια που είναι πια ανεξέλεγκτα. Το Ουκρανικό drone στη Λευκάδα… Το πρόβλημα κ.Μητσοτάκη δεν είναι στο τηλέφωνο. Είναι στο ότι δεν το σηκώνει κανείς… Κι όπως θα σας έλεγε ο ιδρυτής της Παράταξης, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, “η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο φρενοκομείο”. Φέρετε την απόλυτη ευθύνη».

Παράλληλα, αμφισβήτησε το κυβερνητικό αφήγημα περί εμπλοκής ιδιωτών στο λογισμικό Predator, θέτοντας ερωτήματα για τον τρόπο επιλογής στόχων και τη διαχείριση του υλικού. Υποστήριξε ότι, εφόσον η υπόθεση αφορά εθνική ασφάλεια, θα έπρεπε να έχει υπάρξει πιο ενεργή κρατική διερεύνηση, αφήνοντας αιχμές για χειρισμούς της κυβέρνησης.

Ο πρώην πρωθυπουργός μίλησε και για τη δική του πολιτική διαδρομή, κάνοντας αναφορά στη συμβολή του την περίοδο της κρίσης 2012-2015. Υπενθύμισε ότι υπήρξε εκλεγμένος αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας από τη βάση, αλλά και ότι διεγράφη από την παράταξη, όπως είπε, κατηγορώντας τον κ. Μητσοτάκη ότι «διέγραψε από τα βίντεο της ιστορίας του κόμματος» τόσο τον ίδιο όσο και τον Κώστα Καραμανλή.

Σε έντονο τόνο σημείωσε: «Η ιστορία της Νέας Δημοκρατίας είναι δημοκρατική και φωτεινή», προσθέτοντας ότι το κόμμα έχει μεταλλαχθεί σε «πολιτικό μόρφωμα χωρίς ιδεολογική πυξίδα». Παράλληλα, υποστήριξε ότι η σημερινή διακυβέρνηση δοκιμάζει τις θεσμικές αντοχές της χώρας.

Ολοκληρώνοντας, αναφέρθηκε σε ζητήματα καθημερινότητας, όπως η ακρίβεια, οι απευθείας αναθέσεις, το δημογραφικό και η ασφάλεια. Επανέλαβε τη φράση: «Το πρόβλημα δεν είναι στο τηλέφωνο, είναι ότι δεν το σηκώνει κανείς», ενώ επικαλέστηκε και τη γνωστή ρήση του Κωνσταντίνου Καραμανλή περί «απέραντου φρενοκομείου».

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, απευθύνθηκε προσωπικά στον πρωθυπουργό λέγοντας: «Η Ελλάδα δεν είναι ιδιοκτησία σας». Και συμπλήρωσε: «Δεν είστε Κυβερνήτης ή Ηγεμόνας. Είστε πρωθυπουργός και οφείλετε –έστω και τώρα– να σεβαστείτε τη θεσμική λειτουργία και την αξιοπρέπεια αυτής της χώρας. Γιατί η Ελλάδα υπήρξε, υπάρχει και θα υπάρχει και μετά από εσάς».

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα