Από το καλό στο καλύτερο…

Ο μετασχηματισμός του ΟΤΕ σε μία σύγχρονη και ανταγωνιστική εταιρεία ήταν τα τελευταία χρόνια ένα από τα μεγάλα –αν όχι το μεγαλύτερο– στοιχήματα της διοίκησης Τσαμάζ. Κι αφού, όπως λέει ο ίδιος ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του τηλεπικοινωνιακού ομίλου, αυτό το στοίχημα κερδήθηκε, ο πήχης μπήκε ακόμη πιο ψηλά…

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης

«Ο μετασχηματισμός του ΟΤΕ ολοκληρώθηκε. Είμαστε έτοιμοι και δουλεύουμε ήδη για την επόμενη μέρα. Πάμε να γίνουμε οι καλύτεροι της αγοράς, σε όλα τα επίπεδα». Με αυτά τα λόγια υποδέχτηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, τους εκπροσώπους του Τύπου, στο πλαίσιο της σχετικής ενημερωτικής συνάντησης η οποία πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη (9/6) στο Μέγαρο του ΟΤΕ.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο διοικητικός ηγέτης του ΟΤΕ, η εταιρεία διαγράφει επιτυχημένη πορεία, εφαρμόζοντας μια ξεκάθαρη επιχειρηματική στρατηγική, η οποία βασίζεται σε 6 πυλώνες: α) τεχνολογική υπεροχή, β) εμπειρία πελάτη, γ) νέες πηγές εσόδων, δ) ηγετική θέση στις παραδοσιακές υπηρεσίες, ε) βελτιστοποίηση λειτουργιών και κόστους, και στ) στρατηγική ανθρώπινου δυναμικού.

Το αποτέλεσμα της επιτυχούς υλοποίησης αυτής της στρατηγικής αντανακλάται στους οικονομικούς δείκτες της εταιρείας, με τον Όμιλο ΟΤΕ να έχει «γράψει» το 2014 έσοδα σχεδόν 4 δισ. ευρώ, και να έχει στα ταμεία του ρευστό κεφάλαιο ύψους 1 δισ. ευρώ! Σε επίπεδο επιδόσεων ο ΟΤΕ παραμένει σταθερά ο «νούμερο 1» παίκτης στην αγορά των telecoms, μία στις κορυφαίες από άποψη κεφαλαιοποίησης εταιρείες του Χρηματιστηρίου Αθηνών και με διαφορά ο μεγαλύτερος επενδυτής στις τηλεπικοινωνίες με 1,2 δισ. ευρώ επενδύσεις την τρέχουσα τετραετία αποκλειστικά από ίδια κεφάλαια.

Προς επίρρωση των παραπάνω, ο κ. Τσαμάζ σημείωσε επιπρόσθετα ότι, με ελεύθερες ταμειακές ροές στα 583 εκατ. ευρώ το 2014 και καθαρό δανεισμό μόλις 0,8 φορές το ΕΒΙTDA στο τέλος του α΄ τριμήνου, ο ΟΤΕ είναι πιο υγιής από ποτέ και ανάμεσα στους πιο εύρωστους παρόχους στην Ευρώπη.

Τα επιτεύγματα
Ξεχωρίζοντας κάποια πρόσφατα επιτεύγματα του Ομίλου, ο Μ. Τσαμάζ έδωσε έμφαση στη μεταστροφή της σταθερής τηλεφωνίας, η οποία μετά από σχεδόν 7 ολόκληρα χρόνια πτώσης σημείωσε αύξηση εσόδων το τέταρτο τρίμηνο του 2014 αλλά και το α΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους (σ.σ. Στο α΄ τρίμηνο 2015 τα έσοδα είχαν θετικό πρόσημο για πρώτη φορά μετά από 9 χρόνια).

Στάθηκε, επίσης, στην πορεία του ΟΤΕ TV που με 375.000 πελάτες έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία, στην ανθεκτικότητα της κινητής τηλεφωνίας, αλλά και στην ταχύτατη ανάπτυξη των δικτύων νέας γενιάς, με την εταιρεία να λανσάρει στις αρχές του 2015 το 4G+ σε επιλεγμένες περιοχές, και να διαθέτει πάνω από 70% πληθυσμιακή κάλυψη 4G και πάνω από 30% κάλυψη VDSL.

Αναφορά έγινε, τέλος, στην υπογραφή Επιχειρησιακών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας που εξασφαλίζουν την εργασία σε μία δύσκολη δημοσιονομικά περίοδο, αλλά και στη σταθερή επένδυση στην κοινωνία, με την εταιρεία να διαθέτει, μόνο το 2014, πάνω από 2,8 εκατ. ευρώ σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες.

Η επόμενη ημέρα
Σε ό,τι αφορά την πορεία της εταιρείας από εδώ και στο εξής, ο πρόεδρος του Ομίλου ΟΤΕ σημείωσε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να «πατά» πάνω στην επιτυχημένη στρατηγική των 6 πυλώνων, κάνοντας βήματα μπροστά.

Σύμφωνα πάντα με τη διοίκηση, παρ’ ότι η εταιρεία κοιτά με προσοχή κάθε γραμμή κόστους, το επενδυτικό πλάνο για τα δίκτυα νέας γενιάς παραμένει αμείωτο. «Στην ουσία, έχουμε πάρει πάνω μας τον εθνικό στόχο σε ό,τι αφορά την ψηφιακή ατζέντα 2020. Αν εμείς δεν βάλουμε την ανάπτυξη των δικτύων στο επιχειρηματικό μας σχέδιο, μπορεί σαν χώρα να μην τον πετύχουμε. Και αυτό το κάνουμε χωρίς να μας το έχει ζητήσει κανείς», σημείωσε ο κ. Τσαμάζ, τονίζοντας ότι στόχος της εταιρείας για το 2015 είναι να προσφέρει 40% πληθυσμιακή κάλυψη VDSL και 80% 4G. Όπως εξηγείται αρμοδίως, η εταιρεία εξελίσσει το ακραίο δίκτυο με οδηγό ένα ενιαίο πλάνο σταθερής-κινητής που βασίζεται στο VDSL/Vectoring και το LTE. Ταυτόχρονα απλοποιεί και εκσυγχρονίζει το δίκτυό της μετασχηματίζοντάς το σε All IP, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2018.

Σε ό,τι αφορά την εμπειρία του πελάτη, ο επικεφαλής του Ομίλου ΟΤΕ επεσήμανε ότι πίσω από τις επενδύσεις και κάθε στρατηγική απόφαση, βρίσκεται ο πελάτης, η απλοποίηση της καθημερινότητάς του και η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτησή του. «Σε αυτό το πλαίσιο ανανεώνουμε τα σήματά μας και φέρνουμε πιο κοντά τα δύο brands, OTE και COSMOTE. Το σήμα της COSMOTE ανανεώνεται, γίνεται πιο μοντέρνο. Τα γράμματα που σχηματίζουν τη λέξη ΟΤΕ θα φαίνονται πολύ πιο έντονα, με μπλε χρώμα. Ο ΟΤΕ θα συνεχίσει να είναι η σφραγίδα εγγύησης για κάθε υπηρεσία που προσφέρουμε και θα έχει παρουσία παντού. Ανανεώνουμε τα σήματά μας, προσαρμόζουμε τον τρόπο χρήσης τους».

Και συνέχισε: «Το μέγεθος, η τεχνογνωσία, και το ειδικό βάρος του Ομίλου ΟΤΕ θα συνεχίσουν να αποτελούν εγγύηση για την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Όλα γίνονται για τον πελάτη που χρειάζεται ένα σημείο αναφοράς και κοινή εμπειρία σε όλα τα σημεία επαφής». Χαρακτήρισε μάλιστα την ανανέωση των brands ως «φυσική εξέλιξη του μετασχηματισμού της εταιρείας και του λειτουργικού integration σταθερής και κινητής». Σε ό,τι αφορά τα συγκεκριμένα οφέλη για τον πελάτη, η εταιρεία θα ανακοινώσει περισσότερα στο λανσάρισμα, πριν από το τέλος του 2015.

Μιλώντας, τέλος, για νέες πηγές εσόδων ο κ. Τσαμάζ αναφέρθηκε στον τομέα του ICT (σ.σ. Information and Communication Technologies), επισημαίνοντας ως μεγαλύτερο κέρδος για την εταιρεία ότι έχει χτίσει αδιαμφισβήτητο κύρος σε μεγάλες επιχειρήσεις και φορείς, ως partner of choice για όσους επιζητούν αξιοπιστία, service και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Η εταιρεία αναπτύσσει και διαθέτει όλο και περισσότερες ειδικές λύσεις ICT στους τομείς της υγείας, του τουρισμού, του security, της ενέργειας, των data center, του cloud και του Machine 2 Machine.

ΟΤΕ TV: Ενισχυμένη τηλεοπτική εμπειρία με 375.000 πελάτες
Όπως προαναφέρθηκε, η πορεία του ΟΤΕ TV –που έχει φτάσει να «μετράει» 375.000 πελάτες– έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες που είχαν τεθεί στην αρχή του εγχειρήματος. Αυτός είναι και ο λόγος που ο Μ. Τσαμάζ έδωσε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ιδιαίτερη έμφαση στην επιτυχημένη πορεία της τηλεοπτικής συνδρομητικής πλατφόρμας του ΟΤΕ TV.

«Συνολικά, η υπηρεσία μας ξεχωρίζει στην αγορά για την ενισχυμένη τηλεοπτική εμπειρία που προσφέρει», σημείωσε ο επικεφαλής του Ομίλου και συνέχισε λέγοντας: «Η πλατφόρμα επενδύει συνεχώς σε περιεχόμενο και υπηρεσίες. Από τον Αύγουστο, το πρόγραμμα εμπλουτίζεται με όλους τους αγώνες των UEFA Champions League και Europa League για τα επόμενα 3 χρόνια, ενώ ήδη στο πορτφόλιο του ΟΤΕ TV περιλαμβάνονται τα καλύτερα ποδοσφαιρικά πρωταθλήματα της Ευρώπης, καθώς και οι δημοφιλέστερες διοργανώσεις σε μπάσκετ, τένις και μηχανοκίνητο αθλητισμό. Πρόσφατα λανσαρίστηκε το OTE TV GO, με το οποίο οι συνδρομητές μπορούν να απολαμβάνουν το περιεχόμενο στο κινητό, το tablet και σύντομα στο laptop/desktop τους, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα διατεθεί και το υβριδικό OTE TV, που θα επιτρέπει στους συνδρομητές, μέσα από έναν αποκωδικοποιητή, να έχουν πρόσβαση μέσω δορυφόρου αλλά και ευρυζωνικής σύνδεσης, συνδυάζοντας τα οφέλη και από τις δύο πλατφόρμες».

«Οι άνθρωποί μας είναι το μεγαλύτερό μας κεφάλαιο»
«Οι άνθρωποί μας είναι το μεγαλύτερό μας κεφάλαιο», τόνισε ο κ. Τσαμάζ, αναφερόμενος στη στρατηγική ανθρώπινου δυναμικού. Όπως είπε, το πρόγραμμα εθελούσιας αποχώρησης που ανακοίνωσε η εταιρεία μέσα στον Μάιο, ολοκληρώνεται επιτυχώς. Η συμμετοχή των εργαζομένων στα προγράμματα οικειοθελούς αποχώρησης ξεπέρασε τις αρχικές εκτιμήσεις, καθώς από τα προγράμματα θα επωφεληθούν τελικά περίπου 800 άτομα, με τον τελικό προϋπολογισμό να ανέρχεται σε 110 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, η εταιρεία έχει ήδη κινηθεί για την άμεση ανανέωση του δυναμικού της, έχοντας ανακοινώσει θέσεις διαφόρων ειδικοτήτων σε πολλές περιοχές της χώρας. Όπως σημείωσε ο επικεφαλής του ΟΤΕ, η εταιρεία θα προχωρήσει το αμέσως επόμενο διάστημα σε περίπου 300 προσλήψεις, πλέον των 2.000 προσλήψεων που έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία 2,5 χρόνια.

Για το Graduate Trainee Program, ολοκληρώθηκε η διαδικασία επιλογής των 10 νέων ταλέντων που θα προσληφθούν από την εταιρεία, θα θητεύσουν δίπλα στη διοικητική ομάδα και θα αναλάβουν δύσκολα έργα, προκειμένου να αποκτήσουν την εμπειρία και δεξιότητες για να ηγηθούν στο μέλλον. Μέχρι το τέλος του μήνα, θα ανακοινωθεί και το αντίστοιχο εσωτερικό πρόγραμμα για εργαζομένους του Ομίλου.

Απαντώντας σε ερωτήσεις των εκπροσώπων του Τύπου, ο κ. Τσαμάζ είπε μεταξύ άλλων τα εξής:
# Σχετικά με την ανθεκτικότητα της εταιρείας:
«Ο ΟΤΕ είναι θωρακισμένος. Έχουμε δημιουργήσει μια εταιρεία – υπόδειγμα. Ευχαριστώ γι αυτό όλους τους ανθρώπους του Ομίλου ΟΤΕ και τη διοικητική ομάδα».
# Αναφερόμενος στο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον:
«Η κρίση μάς έχει επηρεάσει όλους (…) Όμως, εμείς συνεχίζουμε το έργο μας. Παρουσιάσαμε σήμερα στο Διοικητικό Συμβούλιο το επενδυτικό μας πλάνο, το οποίο και συνεχίζουμε κανονικά».
# Περιγράφοντας την ανωτερότητα των υπηρεσιών του ΟΤΕ, αναφέρθηκε στην τεράστια προσπάθεια που κατέβαλαν οι τεχνικοί του ΟΤΕ για την αποκατάσταση της λειτουργίας πολλαπλών βλαβών του δικτύου που προκλήθηκαν από τις πρόσφατες πλημμύρες. Όπως αναφέρθηκε, λόγω της κακοκαιρίας υπήρξαν 35 ταυτόχρονες βλάβες σε καλώδια που το κάθε ένα εξυπηρετεί 2.500 τηλέφωνα, δηλ. συνολικά 85.000, τα οποία έπρεπε να αποκατασταθούν ένα-ένα. Οι τεχνικοί του ΟΤΕ, δουλεύοντας 24 ώρες το 24ωρο, κατάφεραν να διορθώσουν όλες τις βλάβες σε μόλις 4 ημέρες.

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα