Αχνοφαίνεται συμφωνία

Η πιο διαλλακτική στάση που φαίνεται να υιοθετεί, πλέον, η τρόικα σχετικά με την αναδιάρθρωση της EΛΒΟ και της ΛΑΡΚΟ, αποδεχόμενη προτάσεις από την πλευρά της κυβέρνησης, επιτρέπει την αισιοδοξία για επίτευξη συμφωνίας στο συγκεκριμένο ζήτημα. Αντίθετα, τα πράγματα δεν δείχνουν να οδηγούνται προς την ίδια κατεύθυνση αναφορικά με τη διάσωση των ΕΑΣ.

Η ελληνική πρόταση για την αναδιάρθρωση της ΕΛΒΟ, που προβλέπει εκκαθάριση εν λειτουργία και διατήρηση περιορισμένης δραστηριότητας αποκλειστικά για τη συντήρηση των οχημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων, μάλλον θα λάβει την έγκριση της τριμερούς, τα μέλη της οποίας εκτιμούν ότι μπορεί να αποδώσει καρπούς.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τη ΛΑΡΚΟ, η πώληση της μεταλλευτικής βιομηχανίας θα προχωρήσει μέσω δύο παράλληλων διαγωνισμών και με τη διαδικασία των αλλεπάλληλων δημοπρασιών. Αυτό, άλλωστε, είναι κάτι που προβλέπει και το αρχικό σχέδιο της κυβέρνησης. Κύριο επιχείρημα της τελευταίας κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων με την τρόικα, ήταν ότι δεν υπάρχει ενδιαφερόμενος επενδυτής μόνο για το εργοστάσιο της Λάρυμνας.

Με τον τρόπο αυτό, δηλαδή την ανάδειξη κοινού πλειοδότη και στους δύο διαγωνισμούς, θεωρείται ότι μπορεί να διασφαλιστεί η συνέχιση της δραστηριότητας της εταιρείας, αναδεικνύοντας κοινό επενδυτή τόσο για το εργοστάσιο της Λάρυμνας και τα μεταλλεία του Αη Γιάννη όσο και για τα μεταλλεία της εταιρείας σε Καστοριά και Εύβοια, τα οποία και θα πουληθούν χωριστά.

Συγκεκριμένα, ο νικητής του κάθε διαγωνισμού θα κληθεί να καταθέσει καλύτερη προσφορά και για τον έτερο διαγωνισμό, μέχρι να επικρατήσει ένας, στην κατοχή του οποίου θα περάσουν και τα δύο περιουσιακά στοιχεία. Εφόσον όλα γίνουν βάσει του συγκεκριμένου σχεδίου, θα καταστεί δυνατή η συνέχιση της λειτουργίας του εργοστασίου της Λάρυμνας, η δομή του οποίου στηρίζεται στην επεξεργασία πρώτων υλών και από τα τρία μεταλλεία.

Πάντως, τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία της ΛΑΡΚΟ θα εκκαθαριστούν, ενώ το δυσάρεστο για τους εργαζόμενους έχει να κάνει με τη μεγάλη πιθανότητα που αφορά τη μείωση του προσωπικού (σήμερα αριθμεί περίπου 900).

Σημειώνεται πως ενδιαφέρον για τη ΛΑΡΚΟ έχει εκφράσει στο ΤΑΙΠΕΔ η πολυεθνική Cunico Resources. Η εταιρεία, που εδρεύει στο Άμστερνταμ, διαθέτει εργοστάσιο μεταλλουργίας στα Σκόπια και προμηθεύεται μετάλλευμα από την Ινδονησία μέσω του λιμένα Θεσσαλονίκης αλλά λόγω της απόστασης, το κόστος είναι υψηλό.

Αντίθετα, με την ΕΛΒΟ και τη ΛΑΡΚΟ, η τρόικα εξακολουθεί να απορρίπτει το σχέδιο εξυγίανσης των ΕΑΣ. Αυτό προβλέπει τον διαχωρισμό της εταιρείας σε πολιτικό κομμάτι που θα αναλάβει τις κρατικές ενισχύσεις και θα οδηγηθεί στο κλείσιμο και στρατιωτικό, το οποίο θα συνεχίσει να λειτουργεί με παραγγελίες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και απασχολώντας 340 εργαζομένους.

Η πρόταση προβλέπει και έσοδα ύψους 20 εκατ. ευρώ από εξαγωγές σε ετήσια βάση αλλά η τριμερής δεν συμφωνεί. Τα μέλη της εκτιμούν πως η συνέχιση της λειτουργίας της εταιρείας με την ίδια μορφή θα εξακολουθεί να παράγει ελλείμματα.

Διαβάστε επίσης