ΟΠΑΠ: Ιστορικό το 2018 με αυξητικό πρόσημο παντού

Στα  143,3 εκατ. ευρω (+13,7%) «σκαρφάλωσαν» τα καθαρά κέρδη χρήσης του ομίλου για την περασμένη χρονιά

Το σβήσιμο των 60 κεριών στην τούρτα των εταιρικών γενεθλίων της ΟΠΑΠ Α.Ε. συνοδεύτηκε από μία «πρωταθληματική» –όπως δείχνουν οι αριθμοί– οικονομική χρήση, αφού οι βασικοί δείκτες έχουν κλείσει με θετικό και αυξητικό πρόσημο αλλά και μερισματική «ανταπόδοση» για τους μετόχους.

Επιμέλεια: Νίκος Τσαγκατάκης 

Επιβεβαιώνοντας τους οικονομικούς αναλυτές, που λίγες ημέρες νωρίτερα από τις επίσημες ανακοινώσεις προέβλεπαν εκρηκτικά αποτελέσματα, στη λεωφόρο Αθηνών κατ’ αρχάς έκαναν… τζακ ποτ σε όλες τις κατηγορίες κερδών. Συγκεκριμένα, ο ΟΠΑΠ κατέγραψε αύξηση:

# +7,3% στο μικτό κέρδος (από παιχνίδια) που ανήλθε στα 605,9 εκατ. ευρώ έναντι 564,7 εκατ. ευρώ το 2017. Το δ’ τρίμηνο 2018 το μικτό κέρδος ενισχύθηκε κατά 9,8% στα 171,8 εκατ. ευρώ (δ’ τρίμηνο 2017: €156,6 εκατ.).

# +15,4% στα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) χρήσης 2018 που ανήλθαν στα 353,6 εκατ. ευρώ έναντι 306,5 εκατ. ευρώ το 2017 και EBITDA δ’ τριμήνου 2018 στα €109 εκατ. (Q4 2017: €82,9 εκατ.), υψηλότερα κατά 31,5% σε ετήσια βάση ή κατά 21,1% σε επαναλαμβανόμενη βάση.

# +13,7% στα καθαρά κέρδη χρήσης 2018 που «σκαρφάλωσαν» στα 143,3 εκατ. ευρώ από τα 126,2 εκατομμύρια του 2017. Το δ’ τριμήνου 2018 τα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ ανήλθαν στα €38,1 εκατ. (Q4 2017: €32,9 εκατ.) σημειώνοντας αύξηση κατά 15,8% σε ετήσια βάση, παρά την επιβάρυνση με 17,5 εκατ. ευρώ από την απομείωση της υπεραξίας της Neurosoft. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη δ’ τριμήνου 2018 αυξήθηκαν κατά 39,4%.

Στις υπόλοιπες εταιρικές επιδόσεις του ΟΠΑΠ για την περασμένη χρονιά, αυτή που ξεχωρίζει είναι το ρεκόρ που πέτυχε ο οργανισμός στα τριμηνιαία έσοδα GGR από το 2010 και EBITDA από το 2013 – έτος έναρξης επιβολής εισφοράς επί του GGR. Ειδικότερα, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) αυξήθηκαν κατά 6,3% στο 1,547 δισ. ευρώ, έναντι 1,455 δισ. ευρώ, ενώ το GGR δ’ τριμήνου 2018 αυξήθηκε κατά 7,6% στα 440,7 εκατ. ευρώ (Q4 2017: €409,7 εκατ.), ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης συνεισφοράς των VLTs σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη επίδοση του ΚΙΝΟ.

Στον αντίποδα τα λειτουργικά έξοδα του ΟΠΑΠ διαμορφώθηκαν το δ’ τρίμηνο 2018 στα 76,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση κατά 9,6% σε ετήσια βάση ή κατά 1,3% σε επαναλαμβανόμενη βάση, παρόλο που επιβαρύνθηκαν με επιπρόσθετο κόστος ύψους 8,6 εκατ. ευρώ από την ενοποίηση της Neurosoft για ολόκληρο το έτος.

Ισχυρή είναι, τέλος, η ταμειακή θέση της εταιρείας, με τον καθαρό δανεισμό να ανέρχεται σε 459 εκατ. ευρώ και τον λόγο Καθαρός Δανεισμός/EBITDA να διαμορφώνεται στο 1,3x.

Όπως προαναφέρθηκε, τα καλά αποτελέσματα είχαν αντίκτυπο και στη μερισματική πολιτική του ΟΠΑΠ, καθώς με υπόλοιπο μικτό μέρισμα ανά μετοχή €0,60 και με συνυπολογιζόμενη την ήδη πραγματοποιηθείσα διανομή προμερίσματος ύψους €0,10,  το συνολικό μικτό μέρισμα ανά μετοχή θα είναι της τάξης του €0,70.

ΝΤΑΜΙΑΝ ΚΟΟΥΠ (CEO ΟΠΑΠ)

«Εξαιρετικό τρίμηνο για τα VLTs»

Στη συλλογική δουλειά που έγινε από όλα  τα μέλη της ευρύτερης ομάδας του ΟΠΑΠ, συμπεριλαμβανομένων των πρακτόρων, των συνεργατών, των προμηθευτών και των υπόλοιπων υποστηρικτών, απέδωσε μεταξύ άλλων τα καλά αποτελέσματα του οργανισμού τη χρονιά που πέρασε ο διευθύνων σύμβουλος, Ντάμιαν Κόουπ.

Εξηγώντας ότι το 2018 ήταν ένα έτος μετασχηματισμού για τον ΟΠΑΠ, ο κ. Κόουπ υπογράμμισε ότι τη χρονιά που ήδη «τρέχει» θα γίνει το επόμενο βήμα προς την υλοποίηση του «Οράματος 2020» και έκανε ξεχωριστή αναφορά στο κομμάτι των παιγνιομηχανημάτων (VLTs) καθώς και στις διαδικτυακές επιχειρηματικές δραστηριότητες του ομίλου.

Συγκεκριμένα, ο CEO του ΟΠΑΠ είπε ότι τα VLTs είχαν εξαιρετική απόδοση το δ’ τρίμηνο του 2018, ωθούμενη από την ενθαρρυντική –όπως τη χαρακτήρισε– αύξηση του αριθμού των ενεργών παικτών. Όπως είπε ο κ. Κόουπ, ο ΟΠΑΠ άνοιξε παραπάνω από 500 νέα πρακτορεία και έθεσε σε λειτουργία περισσότερα από 6.000 SSBT (Self-Service Betting Terminals) σε Ελλάδα και Κύπρο, τα λειτουργούντα Gaming Halls ξεπερνούν τα 350 και, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, έως το τέλος της τρέχουσας χρονιάς θα έχει εγκατασταθεί το σύνολο των 25.000 παιγνιομηχανημάτων. Αναφορικά με τον απολογισμό των δραστηριοτήτων του ΟΠΑΠ στο διαδίκτυο, ο Ντ. Κόουπ θύμισε το λανσάρισμα της νέας πλατφόρμας στοιχηματισμού του οργανισμού αλλά και τη στρατηγικής σημασίας επένδυση στον Όμιλο Stoiximan.

Ο διευθύνων σύμβουλος επεσήμανε, τέλος, την πιστοποίηση «Επιπέδου 4» του ΟΠΑΠ από την World Lottery Association (WLA) για την προσέγγιση του Οργανισμού ως προς το υπεύθυνο παιχνίδι, καθώς και τη διαρκή προσήλωσή του σε πολλές και διαφορετικές δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας.

 

 

Διαβάστε επίσης