Χάνει έδαφος η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Οι γερμανικές εταιρείες έχουν πιθανότητα μόνο 50% να παραμείνουν κορυφαίοι παίκτες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, αν δεν τροποποιήσουν τις δραστηριότητές τους για να ανταποκριθούν στους νέους κανονισμούς και δεν προσαρμόσουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες τους, δήλωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαμαρτύρονται όλο και πιο έντονα για τις νέες ρυθμίσεις, όπως τις απαγορεύσεις παλαιότερων ντιζελοκίνητων οχημάτων σε γερμανικές πόλεις και τα ευρύτερα μέτρα της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα, υποστηρίζοντας ότι θα πλήξουν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και θα στοιχίσουν θέσεις εργασίας. «Αν κοιτάξετε στα παλαιότερα προπύργια της αυτοκινητοβιομηχανίας – όπως το Ντιτρόιτ, το Όξφορντ-Κάλι ή το Τορίνο – θα καταλάβετε τι συμβαίνει στις πόλεις, όταν οι κάποτε ισχυρές εταιρείες κλονίζονται», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Χέρμπερτ Ντίες σε συνέδριο προμηθευτών αυτοκινήτων στο Βόλφσμπουργκ, όπου είναι η παραγωγική έδρα της VW.

Οι αυστηρότεροι κανονισμοί μπορούν να οδηγήσουν κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην πτώχευση, λόγω του ρυθμού των μεταρρυθμίσεων που απαιτούνται για τη στροφή της παραγωγής στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την αντιμετώπιση νέων γεωπολιτικών απειλών, πρόσθεσε ο Ντίες. «Με βάση τα σημερινά δεδομένα, οι πιθανότητες είναι ίσως 50-50 η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να εξακολουθήσει να είναι στην παγκόσμια ελίτ σε δέκα χρόνια από σήμερα», είπε ο ίδιος, αναφερόμενος στις κορυφαίες εταιρείες Volkswagen Group, BMW και Daimler.

Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν στη μείωση κατά 35% των εκπομπών αερίων από τα αυτοκίνητα έως το 2030, ένα υψηλότερο επίπεδο από αυτό που ζητούσε η Γερμανία, μετά από έκθεση του ΟΗΕ που καλούσε για τη λήψη δραστικών μέτρων για την επιβράδυνση της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Η BMW, η Audi και η Mercedes έχουν περίπου το 90% του μεριδίου αγοράς στον κλάδο των πολυτελών αυτοκινήτων. Μία πιο έντονη ώθηση για τη μείωση των εκπομπών αερίων πλήττει τα αυτοκίνητα μεγάλης ιπποδύναμης και συνεπώς κυρίως τις γερμανικές μάρκες.

Για να μειώσει τη μέση εκπομπή διοξειδίου άνθρακα του στόλου της στην Ευρώπη κατά 30% το 2030, η Volkswagen πρέπει να αυξήσει το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στο 30% των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων της, σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της VW, ενώ μία μείωση των εκπομπών κατά 40% θα απαιτούσε να αυξηθεί στο 50% το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα θα κόστιζε επίσης 14.000 θέσεις εργασίας στη VW, είπε, απαιτώντας μία αναθεώρηση των εσωτερικών δραστηριοτήτων των αυτοκινητοβιομηχανιών όσον αφορά τα εξαρτήματα.

Όλες οι γερμανικές μάρκες έχουν εκπονήσει φιλόδοξα προγράμματα παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών που θα εξασφαλίζουν μεγάλη αυτονομία στα νέα ηλεκτρικά οχήματα. Όμως, μέχρι τώρα, οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην προσπάθειά τους να μειώσουν δραστικά το κόστος παραγωγής. Όπως είναι γνωστό, το κόστος παραγωγής είναι ο σημαντικότερος παράγοντας που καθορίζει την τελική τιμή πώλησης του προϊόντος. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν τώρα στην Ευρώπη έχουν απαγορευτικές τιμές πώλησης για την πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων.

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα