ΧΑΟΣ στις Μεταφορές: Ο Σαμαράς είχε δείξει τον δρόμο…

Εποχές Φωτόπουλου, Πιπεριά - Δεκαοκτώ καρεκλοκένταυροι ταλαιπώρησαν 2 εκατ. πολίτες, με την κυβέρνηση να δείχνει σαστισμένη από το Μεταφορικό πραξικόπημα

«Ελάχιστοι μετείχαν στη στάση εργασίας του μετρό», σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών. Ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης έκανε λόγο για μόλις 18 άτομα, τα οποία προκάλεσαν κυκλοφοριακό κομφούζιο στην Αθήνα, αλλά και απίστευτη ταλαιπωρία στους αγουροξυπνημένους πολίτες, οι οποίοι για να πάνε στις δουλειές τους αναγκάστηκαν να στοιβαχθούν σαν σαρδέλες σε κάθε λογής Μέσο Μαζικής Μεταφοράς που λειτουργούσε, ενώ ακόμη και τα ταξί θύμιζαν mini bus.

Και για ποιον λόγο προκλήθηκε αυτό το χάος στην πρωτεύουσα; Διότι οι συνδικαλιστές θέλησαν με αυτόν τον τρόπο να πιέσουν το υπουργείο να προχωρήσει σε προσλήψεις 700 εργαζομένων στο μετρό, για να μην υπάρχουν κενά. Αυτό είναι ένα πάγιο αίτημα, το οποίο και η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου και η τωρινή το έχουν αποδεχθεί και προσπαθούν να το υλοποιήσουν. Μάλιστα γι’ αυτόν τον λόγο 21 εργαζόμενοι που είχαν «τρυπώσει» με έναν… παράξενο τρόπο στα γραφεία, με απόφαση της διοίκησης επέστρεψαν στα πόστα τους, δηλαδή στα εκδοτήρια, ώστε να μειωθούν κάπως τα κενά. Και αυτή ήταν η αφορμή για την ξαφνική στάση που αποφασίστηκε το απόγευμα της Δευτέρας και υλοποιήθηκε την Τρίτη το πρωί. Μιλάμε για τον ορισμό της παράνοιας. Ναι μεν υπάρχουν κενά και χρειάζονται άτομα, αλλά να μην πειραχθούν και οι βολεμένοι. Αν ζούσε ο συγχωρεμένος ο Ευγένιος Ιονέσκο (ο επιφανέστερος εκπρόσωπος του θεάτρου του παραλόγου στην Ευρώπη) θα είχε παρατήσει τη μαγική του πένα και θα την είχε παραδώσει στους συνδικαλιστές του μετρό για να απογειώσουν το θέατρο του παραλόγου όχι μόνο στον πλανήτη γη, αλλά διαγαλαξιακά.

O Ευγένιος Ιονέσκο, ο σπουδαίος εισηγητής του θεάτρου του παραλόγου

Κι όμως, υπήρχε λύση

Το ζητούμενο για τους πολίτες είναι το εάν υπήρχε λύση, ώστε να αποφευχθεί η ταλαιπωρία μέρες που είναι, που λόγω και των εορτών η κίνηση στην Αθήνα είναι αυξημένη. «Με τις συνθήκες που λειτουργούν οι σύγχρονες μεγαλουπόλεις, το να μην έχεις Μετρό είναι σαν να μην έχεις νερό», όπως χαρακτηριστικά έγραψε ένας αρθρογράφος σε ιστοσελίδα γνώμης.

Για το αν ζητήθηκε από τους αρμόδιους υπουργούς δικαστική προστασία, μέσω ασφαλιστικών μέτρων, δεδομένου ότι η προαναγγελθείσα απεργία είχε σαφής μορφής παράνομες και καταχρηστικές ενέργειες, δεν γνωρίζουμε…

Η πολιτική επιστράτευση είναι μία απόφαση, την οποία απεύχονται όλοι οι κυβερνήτες, καθώς ο αντίκτυπος και από τα ΜΜΕ είναι μεγάλος. Όμως υπάρχει από την άλλη το δημόσιο συμφέρον. Έτσι, ένας κυβερνήτης, ένας πολιτικός που είναι σε θέση ευθύνης, πρέπει σε σύντομο χρονικό διάστημα να βάλει στη ζυγαριά το δημόσιο συμφέρον από τη μία και από την άλλη τα αιτήματα ενός κλάδου εργαζομένων και να λάβει την πιο σωστή απόφαση για τους πολλούς.

Αυτό συνέβη τρεις τουλάχιστον φορές επί πρωθυπουργίας του Αντώνη Σαμαρά το 2013. Ο πρώην πρωθυπουργός αποφάσισε να λάβει οδυνηρές αποφάσεις για πολιτική επιστράτευση εργαζομένων για να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον. Και όπως όλοι γνωρίζουμε, τέτοιες αποφάσεις είναι από αυτές που βλάπτουν τη δημοφιλία ενός πολιτικού.

Τον Ιανουάριο του 2013 η κυβέρνηση Σαμαρά, με τη σύμφωνη γνώμη Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ και παρά τη διαφωνία της ΔΗΜ.ΑΡ., προχώρησε σε πολιτική επιστράτευση των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ (Μετρό, Τραμ, ΗΣΑΠ) και επίταξη των συρμών και των τριών Μέσων. Τότε οι συνδικαλιστές είχαν σε μία ιδιότυπη ομηρία όλο τον κόσμο με τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις, ενώ είχαν φτάσει σε σημείο να βάζουν φωτιά και στα αμαξοστάσια. Μάλιστα, ο κ. Σαμαράς είχε κάνει και την ακόλουθη δήλωση:  «Ο Ελληνικός Λαός έχει κάνει θυσίες. Τεράστιες θυσίες. Και εξαιρέσεις δεν μπορώ να επιτρέψω. Άλλωστε, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν ανήκουν στις συντεχνίες. Στον Λαό ανήκουν, που έχει το δικαίωμα να τα χρησιμοποιεί και όχι να τον ταλαιπωρούν από το πρωί μέχρι το βράδυ. Γι’ αυτό, ας το καταλάβουν όλοι: Τα λάθη του παρελθόντος δεν θα ξαναγίνουν! Καθαρές κουβέντες!»

Το τι ακούστηκε τότε δεν μπορεί να περιγραφεί. «Η επίταξη είναι χούντα. Ας έρθουν να μας πάρουν νεκρούς». Με αυτήν τη φράση απάντησαν οι εργαζόμενοι του Μετρό στην απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε επίταξη. Τελικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μπήκαν στις ράγες και σταμάτησε η ταλαιπωρία των πολιτών.

Με τους ναυτεργάτες

Λίγο αργότερα η κυβέρνηση Σαμαρά προχώρησε και στην πολιτική επιστράτευση των ναυτεργατών, καθώς υπήρχε σοβαρό πρόβλημα με την τροφοδοσία των νησιών. Είχαν προηγηθεί ένα σωρό διαβουλεύσεις μεταξύ του τότε υπουργού Ναυτιλίας, του Κώστα Μουσουρούλη, με την ΠΝΟ, αλλά δεν είχε βρεθεί η χρυσή τομή. Μάλιστα, ο υπουργός είχε προβεί στην ακόλουθη δήλωση:  «Η κυβέρνηση κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να ικανοποιήσει τα αιτήματα των ναυτεργατών. Κάναμε εξαντλητικό διάλογο και δώσαμε συγκεκριμένες λύσεις. Όπως φαίνεται από την απόφαση της ΠΝΟ, δυστυχώς μικροπολιτικές σκοπιμότητες δεν δίνουν περιθώρια για διάλογο».

Να σημειωθεί ότι με την παρέμβαση του υπουργού είχε βρεθεί λύση με τα δεδουλευμένα, που ήταν το βασικό αίτημα να δοθούν σε δύο δόσεις. Κι όμως, η ΠΝΟ με ψήφους 8-7 είχε αποφασίσει νέα απεργιακή κινητοποίηση, με συνέπεια την πολιτική επιστράτευση των ναυτεργατών.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι καθεστώς πολιτικής επιστράτευσης υπήρχε για τους ναυτεργάτες από τις 29 Νοεμβρίου 2010 επί κυβέρνησης Γιώργου Παπανδρέου, το οποίο ήρε με απόφασή του ο κ. Σαμαράς τον Νοέμβριο του 2012. Κι όμως, η ΠΝΟ δεν το εκτίμησε και το 2013 ξεκίνησε αλλεπάλληλες απεργιακές κινητοποιήσεις.

Και με τη ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ

Το καλοκαίρι του 2013 (Ιούλιος) η κυβέρνηση Σαμαρά ήρθε σε ρήξη με τους συνδικαλιστές της ΔΕΗ, πολλοί εκ των οποίων άνηκαν στη Ν.Δ. Όμως, η απόφαση για πολιτική επιστράτευση ήταν μονόδρομος αφού στο εσωτερικό της ΓΕΝΟΠ δημιουργούνταν ένα σκηνικό σφοδρής σύγκρουσης, η οποία θα λάμβανε κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις εφόσον είχαμε εκτεταμένες διακοπές ρεύματος.

Το μήνυμα που έστελνε η κυβέρνηση και ο κ. Σαμαράς ήταν ότι δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να επικρατήσει η λογική του συνδικαλιστικού τσαμπουκά που εκπροσωπεί ο Νίκος Φωτόπουλος και οι φρέσκοι –τότε– σύμμαχοί του από τον ΣΥΡΙΖΑ. Σε χρόνο ρεκόρ ετοιμάστηκαν τα 19.000 φύλλα πορείας προς τους εργαζόμενους της ΔΕΗ για να αποφευχθεί κατ’ αυτό τον τρόπο ένα μπλακ άουτ.

Νομοθετική παρέμβαση

Για τη σημερινή ταλαιπωρία των Αθηναίων αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη ο ίδιος ο πρωθυπουργός από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έγραψε: «Η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται επειδή απλώς ζητήθηκε σε 21 άτομα να κάνουν τη δουλειά τους. Άμεσα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας. Ζητώ συγγνώμη για την ταλαιπωρία των Αθηναίων».

Σε ό,τι αφορά τη νομοθετική ρύθμιση που προανήγγειλε ο πρωθυπουργός, σύμφωνα με πληροφορίες μπορεί να έρθει στη Βουλή αμέσως μετά τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, σύμφωνα με την οποία τα Μέσα θα λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας.

Βέβαια, εκτεθειμένη από την ταλαιπωρία είναι η ηγεσία του υπουργείου, η οποία δεν έκανε τίποτα για να την αποτρέψει. Ούτε καν απείλησε με ασφαλιστικά μέτρα, όταν έμαθε για την απόφαση των συνδικαλιστών για την κήρυξη της στάσης εργασίας.

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για λόγους στατιστικών & επισκεψιμότητας Συμφωνώ Περισσότερα